• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Här är ett riktigt premium-exemplar! Den har ju blivit polerad så den omvandlats till en nyare 6-siffrig referens
rolex DD.png
"Condition: Very Good". För 340 brak.

Samma säljare löser att modifera 5-siffriga till 6-siffriga Datejust också.
1649281441848.png

Samma säljare löser även grus om du VERKLIGEN gillar grus, fett som fan!
Herregud.
1649281540406.png

Nån här som knep den? Vettigt pris trots skadade endlänkar och pins i stål.

Fan jag var lite snål och förlorade med 2k… 😢
BB6F4BB3-9A7C-47D6-A7C9-CD55EBC53C33.jpeg

Och så får man veta att jag hade fått köpa en trätavla till bra pris av en kompis…

FML 😢

Senast ändrad:

Och så får man veta att jag hade fått köpa en trätavla till bra pris av en kompis…

FML 😢
04D2BDF9-605F-4EEB-92F3-8E8D06C0998F.jpeg

Tjenare :)

jag har gått och funderat på att införskaffa mig en Daydate. Är ju otroligt snygga.
tänkte dock höra med er experter gällande vad man borde vara vaksam med gällande dessa klockor.
Är det någon ref som är bäst? Är det några vanliga problem som förekommer?

tack på förhand :)

jag har gått och funderat på att införskaffa mig en Daydate. Är ju otroligt snygga.
tänkte dock höra med er experter gällande vad man borde vara vaksam med gällande dessa klockor.

Om de är dåligt polerade så formerna har blivit dåliga skulle jag säga. Samt slitage på länk. Annars är det inga konstigheter.

Ref 18238 är bäst. 1803 är snyggast. Tycker jag. 😀

Om de är dåligt polerade så formerna har blivit dåliga skulle jag säga. Samt slitage på länk. Annars är det inga konstigheter.

Ref 18238 är bäst. 1803 är snyggast. Tycker jag. 😀
Super , tack!
Har lite svårt att bedöma skicket kring formerna men antar att dem skall vara så skarpa som möjligt och inte runda som bollar😂

tycker också att 1803 är grymt snygg men ingen erfarenhet av vintage klockor utan mest haft nya klockor och osäker på vad man kan förvänta sig av ett 50 år gammalt ur :)

Jag gillar 18038 och där kan man hitta fina, prisvärda exemplar.

FML 😢
Du vet ju egentligen inte vad vinnarens maxbud var, det kan ju varit 50k över vad den gick för - så det är ju ändå till en tröst :)

Du vet ju egentligen inte vad vinnarens maxbud var, det kan ju varit 50k över vad den gick för - så det är ju ändå till en tröst :)
Sant men jag ledde på 122 vid auktionsstart. Den andre bjuder under liveauktion 124, så jag leder ännu på mitt Max 124. Få bjöd han 126 och vann. Så det är inte så att jag bjöd mot ett maxbud. Men är hur som glad att jag ej vann efter Aurums påpekande ovan.

Sant men jag ledde på 122 vid auktionsstart. Den andre bjuder under liveauktion 124, så jag leder ännu på mitt Max 124. Få bjöd han 126 och vann. Så det är inte så att jag bjöd mot ett maxbud. Men är hur som glad att jag ej vann efter Aurums påpekande ovan.
Då hänger jag med!
Diffen mellan ändfästet och hornen är nog sannolikt betingade av slitna stift som skapar spelet däremellan (är min gissning)..

Tillbaka
Topp