• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Kibo

Cartier
Det har visst blivit söndag!
336B593B-8D16-4DF3-9590-9585273160A8.jpeg
Den där är något extra. Väldigt fin 😉
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Ja om inte jag missar något uppenbart? Har alltid varit av uppfattningen att tavlorna med större stenar är framtagna för sexsiffrig ref!
Denna är från 5 siffriga listan. Men ja annars är det i regel som du säger att dessa stenar brukar synas i 6-ref. Kanske är skillnad vid nyproducerade service-tavlor
 
Senast ändrad:

Kibo

Cartier
Finns det ett trick så låset på en 18038 blir lättare att öppna? Måste typ slita upp låset med kraft på min. Är det så på alla presidentlänkar till 18038?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad innebär deformerat? Nej aldrig. Tar länken skada när jag använder kraft för att öppna låset? Kan man bända med typ något i plast? Eller finns bättre tricks?
Dessa två avrundade klaffar behöver tryckas ihop så springan mellan dem blir mindre. Brukar vara tvärt om att man vill att låsen låser bättre och då särar man på dem. Det är inte mycket som skall till för att man ska märka stor skillnad.

7FFB824A-480A-4E09-A13D-78336FF22DB8.jpeg
 

Kibo

Cartier
Dessa två avrundade klaffar behöver tryckas ihop så springan mellan dem blir mindre. Brukar vara tvärt om att man vill att låsen låser bättre och då särar man på dem. Det är inte mycket som skall till för att man ska märka stor skillnad.

7FFB824A-480A-4E09-A13D-78336FF22DB8.jpeg
Är det något en AD kan hjälpa mig med?
 

Kibo

Cartier
Dessa två avrundade klaffar behöver tryckas ihop så springan mellan dem blir mindre. Brukar vara tvärt om att man vill att låsen låser bättre och då särar man på dem. Det är inte mycket som skall till för att man ska märka stor skillnad.

7FFB824A-480A-4E09-A13D-78336FF22DB8.jpeg
Ska jag ta en liten tång och sedan trycka ihop klaffarna?
 
Topp