• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Sizar

Cartier
A36B1F51-C29C-41C9-9763-20F95D59A583.jpeg
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Vad händer här, kostar en lös trätavla 80k? För några år sedan betingade de inte ens premium jämfört med vanliga tavlor.

Det är överpris, definitivt.

Edit: eller så har jag VERKLIGEN missat något. Men det är ju inte februari längre direkt.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det är överpris, definitivt.

Edit: eller så har jag VERKLIGEN missat något. Men det är ju inte februari längre direkt.
Det var en stål DJ med trätavla som gick sjukt dyrt på Kaplans Kvalitet. Typ drygt 120 dyrare än marknadspris med standardtavla. Han har väl sett den auktionen.

 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det var en stål DJ med trätavla som gick sjukt dyrt på Kaplans Kvalitet. Typ drygt 120 dyrare än marknadspris med standardtavla. Han har väl sett den auktionen.

Kanske.

Senaste DJ-trä jag köpte var för 5,5k 😁 men det är några årsen och den var i YG.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Det var en stål DJ med trätavla som gick sjukt dyrt på Kaplans Kvalitet. Typ drygt 120 dyrare än marknadspris med standardtavla. Han har väl sett den auktionen.

Ovanligare till dj samt stål/vitguld vilket han inte verkar veta iaf. Betydligt vanligare till gulguld. Begärs lite premium för gulguldarna med trätavlor på c24 men inget märkvärdigt sist jag kollade även om det var ett tag sen
 

Kibo

Cartier
Ovanligare till dj samt stål/vitguld vilket han inte verkar veta iaf. Betydligt vanligare till gulguld. Begärs lite premium för gulguldarna med trätavlor på c24 men inget märkvärdigt sist jag kollade även om det var ett tag sen
Tycker det är extremt svårt att prissätta urtavlan. Hittar några på c24 i sämre skick till dyrare pris än min annons. Du som verkar vara en riktig expert på Wood Dial kan kanske svara här vad en trä urtavla i toppskick är värd och vad folk är villiga att betala?


Annonsen är borttagen och urtavlan kommer aldrig säljas här igen.
 
Senast ändrad:

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Dyr. Hur länge har den legat annonserad?
Annat träslag än din med väl? Inte för att jag tror att det spelar någon större roll dock.

Har bara svårt att se att de skulle ha flugit ca 1000% på några år. De jag har sett i fräschare närtid än de jag själv ägt har inte kostat i närheten av varken 80 eller 100. Snarare som den skadade på c24 för 35’.
 

Kibo

Cartier
Dyr. Hur länge har den legat annonserad?
Annat träslag än din med väl? Inte för att jag tror att det spelar någon större roll dock.

Har bara svårt att se att de skulle ha flugit ca 1000% på några år. De jag har sett i fräschare närtid än de jag själv ägt har inte kostat i närheten av varken 80 eller 100. Snarare som den skadade på c24 för 35’.
Så en skadad urtavla är värd lika mycket som en i toppskick?

Alla experter kan väl länka en annons på en Wood Dial i toppskick som är rätt prissatt?
 

Kibo

Cartier
Nej, men vem sa att den skadade låg rätt i pris?

C24 är ju inte alltid världens bästa riktmärke att gå efter, tyvärr. Men lägg ut den där och testa vetja, vem vet, den kanske blir såld. Mer troligt än här iallafall.
Det är inte tillsalu längre. Lycka till alla som köper en rare Wood Dial för kaffepengar

Plus moms va? Det vet väl du att man måste betala?
 
Senast ändrad:

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Köp den och donera den gratis här på KS. Du tjänar så bra på dina importerade Rolex klockor ändå. Bra affär när du inte behöver betala tull och moms och sedan säljer till ett uppblåst pris.
Sluta tjura nu och ta åt dig av kritiken. Du har ju blivit motbevisad- Ditt pris är helt off, iallafall på KS. Lägg ut den på c24 så kanske du har en chans istället.

@SWC är marknadsenlig och mycket reko att handla med. Har själv köpt för icke-uppblåsta priser.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Rolex har ett spekulationsvärde och säljs till ett pris köparen är beredd att betala. Tycker det är fel när gräddhyllan trollar annonser som inte är intressant för dem. Det är väl köparen som bestämmer priset på tex en rare Wood Dial och inte vissa forumsmedlemar? Det går bra att sälja vissa stålmodeller för sjukt uppblåsta priser medan vissa annonser blir trollade. Kasta inte sten i glashus!
En trätavla till daydate hade varit intressant för mig, om priset hade varit rätt. Men för mig som eventuell köpare är priset helt fel. De gånger jag letat internationellt har jag hittat billigare, men som fortfarande varit för dyra.

På offtopic:
Skulle säga att majoriteten utav annonser är rätt nära marknadsvärde här på KS. Och de få som är uppblåsta får oftast veta om det på ett eller annat sätt. Framförallt genom att förbli osålda.
 

Kibo

Cartier
En trätavla till daydate hade varit intressant för mig, om priset hade varit rätt. Men för mig som eventuell köpare är priset helt fel. De gånger jag letat internationellt har jag hittat billigare, men som fortfarande varit för dyra.

På offtopic:
Skulle säga att majoriteten utav annonser är rätt nära marknadsvärde här på KS. Och de få som är uppblåsta får oftast veta om det på ett eller annat sätt. Framförallt genom att förbli osålda.
Förstår. Låt mig sänka priset om det inte finns spekulanter. Om du är intresserad är det bättre och vänta till annonsen har ”rätt pris” för dig istället för trolla annonsen efter ca 10h. Nu kommer du aldrig få chansen att köpa den.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Förstår. Låt mig sänka priset om det inte finns spekulanter. Om du är intresserad är det bättre och vänta till annonsen har ”rätt pris” för dig istället för trolla annonsen efter ca 10h. Nu kommer du aldrig få chansen att köpa den.

Det hade ju varit en väg att gå. Men du var tydligen för off för att någon/några skulle kunna hålla det inom sig. Man vill ju inte heller att någon ska råka bli ”blåst” på överpris på forumet - viss KS-anda finns ju kvar.

Oavsett så tror jag aldrig ditt pris hade gått ner till en nivå jag hade handlat på.

Men nu släpper vi (jag) det för att admins ska behöva dammsuga fler OffT-inlägg. Lycka till med försäljningen av din rare (träslag)-wood dial.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tycker det är extremt svårt att prissätta urtavlan. Hittar några på c24 i sämre skick till dyrare pris än min annons. Du som verkar vara en riktig expert på Wood Dial kan kanske svara här vad en trä urtavla i toppskick är värd och vad folk är villiga att betala?


Annonsen är borttagen och urtavlan kommer aldrig säljas här igen.
Såg att du redan fått svar. För en till gulguld hade jag räknat med cirka 20k premium i förhållande till motsvarande med standard tavla. Att sälja och köpa som lös del har jag ingen erfarenhet av. :)
 

Kibo

Cartier
Det hade ju varit en väg att gå. Men du var tydligen för off för att någon/några skulle kunna hålla det inom sig. Man vill ju inte heller att någon ska råka bli ”blåst” på överpris på forumet - viss KS-anda finns ju kvar.

Oavsett så tror jag aldrig ditt pris hade gått ner till en nivå jag hade handlat på.

Men nu släpper vi (jag) det för att admins ska behöva dammsuga fler OffT-inlägg. Lycka till med försäljningen av din rare (träslag)-wood dial.
Finns ”Professional Dealers” på ks som tjänar stora pengar. Slicka uppåt och sparka neråt
 

pmannen1

Breitling
2-Faktor
Hej alla Day-Datesbärare hur ser ni på stöld och rånrisken? Är ni extra försiktiga vart ni bär den (jämfört med andra rolex klockor ex en sub)? Jag har själv börjat bli sugen på en Day Date men är lite osäker på hur mycket man vågar bära den.
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Hej alla Day-Datesbärare hur ser ni på stöld och rånrisken? Är ni extra försiktiga vart ni bär den (jämfört med andra rolex klockor ex en sub)? Jag har själv börjat bli sugen på en Day Date men är lite osäker på hur mycket man vågar bära den.
Självklart ska man ha sunt förnuft och kanske undvika de mörkaste gränderna men är man inte bekväm med att använda sin klocka i vardagen så tycker jag personligen att man ska avstå köp.
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Aldrig sett en tridor på riktigt och köpte just denna osedd. Men satan så ball tridor är på riktigt.
tridor.jpg


Förutom den hemska tavlan, det måste göras något åt snarast!
Förslag? Svårt att hitta många bilder på tridors där ute med annat än deras standard-tavlor
 
Topp