• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Aldrig sett en tridor på riktigt och köpte just denna osedd. Men satan så ball tridor är på riktigt.
tridor.jpg


Förutom den hemska tavlan, det måste göras något åt snarast!
Förslag? Svårt att hitta många bilder på tridors där ute med annat än deras standard-tavlor
Tycker den passar tridorn utmärkt, lite lagom ful. Kool klocka.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Aldrig sett en tridor på riktigt och köpte just denna osedd. Men satan så ball tridor är på riktigt.
tridor.jpg


Förutom den hemska tavlan, det måste göras något åt snarast!
Förslag? Svårt att hitta många bilder på tridors där ute med annat än deras standard-tavlor

 

PerS

Omega
Självklart ska man ha sunt förnuft och kanske undvika de mörkaste gränderna men är man inte bekväm med att använda sin klocka i vardagen så tycker jag personligen att man ska avstå köp.
Detta var enda anledningen till att jag sålde min Submariner; den hade stigit så mycket i värde att jag inte kände att jag kunde använda den om jag skulle råka hamna i ett skumt område senare på kvällen. Jag köper klockor för att använda dem, och vill då inte att de begränsar mig eller deras användning.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Självklart ska man ha sunt förnuft och kanske undvika de mörkaste gränderna men är man inte bekväm med att använda sin klocka i vardagen så tycker jag personligen att man ska avstå köp.
Instämmer med ovan, sunt förnuft råder. Vill använda det jag köper, det är trotts allt ett verktyg och ingen tavla som ska tas fram och beundras ;)
Sedan kan man kanske finna en "mitten väg", med en DJ som är av det mer avskalade slaget som man gillar och man kan använda 99% av tiden. Istället för att gå på det allra mest iögonfallande.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Instämmer med ovan, sunt förnuft råder. Vill använda det jag köper, det är trotts allt ett verktyg och ingen tavla som ska tas fram och beundras ;)
Sedan kan man kanske finna en "mitten väg", med en DJ som är av det mer avskalade slaget som man gillar och man kan använda 99% av tiden. Istället för att gå på det allra mest iögonfallande.
Klart man tar fram och beundrar tavlan... ;)
 

alexda

Omega
Någon här inne som har några bra ställen som säljer länkar till Day Date's?
Är på jakt efter en helt armband med bark finish
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan inte du sakna en dd då och då? Jag gör det och på något sätt återkommer jag alltid till den.

Säljer. Snedseglar. Återvänder.
Jo, hade varit trevligt. Vet dock att jag inte kommer känna mig bekväm att använda den på stan och att jag typ alltid kommer välja Santos före. Men DD är en klassiker och är väl typ den bästa lite modernare modellen iaf.
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Vad får man ge för en komplett femsiffrig DD i gott skick numera?
Följer inte DDs lika mycket på marknaden just nu, men dom som brukar ploppa upp brukar ligga på 220-250k (butiker då, inte privatpersoner). Vissa blir sålda, vissa ligger kvar längre.
Så kanske strax över 200 om du hittar en på KS(?).
 
Topp