• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Larvade mig lite ute i skärgården idag. Oredigerade iPhone-foton :]
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Det syns verkligen Apan :D!

Senast ändrad:
Hej! Har en 1803 på brunt läderband men tänkte komplettera med ett svart i läder. Var hittar man bästa banden och vilka mått gäller? Är väl 20 mm men sen smalnar (åtminstone mitt) bandet av mot spännet.

Hej! Har en 1803 på brunt läderband men tänkte komplettera med ett svart i läder. Var hittar man bästa banden och vilka mått gäller? Är väl 20 mm men sen smalnar (åtminstone mitt) bandet av mot spännet.

Originalspännen är 16mm. Så för att kunna köra ett sånt så vill du ha 20mm avsmalnande till 16mm.

Tack, 20-16 alltså.

Det är en champagnetavla men svart är det som gäller. Behövs för de mer formella tillfällena... Snygg blå tavla förresten!
Beror på hur känslig/bestämd du är. Finns många olika snitt och tjocklekar på band. Själv föredrar jag ostoppade eller lätt stoppade och istället lite tjockare.

Tillbaka
Topp