• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Så länge det inte är tre i rad tror jag nog vi kan ha överseende! Gillar verkligen den DDn, hur ofta används den?

Ja den är en keeper verkligen. Kör den minst 2-3 ggr i veckan; varvar den med en OQDD och en royal capital. Hade ju varit trevligt med en DD-trippel dock. Vilken skulle man satsa på då i så fall? En vitguldare kanske?

Är det bara jag eller är detta löjligt billigt för ett urverk plus tavla ?
Vet dock ej om det ens är servat...

Ca 7500 svenska!
20171209_132413.jpg

Jag tycker det är rätt bra att de finns medlemmar som 95% av sina inlägg delar med sig av gedigen kunskap och sällan tröttnar på att svara på tusentals frågor och dessutom ger väldigt relevanta fakta. Sen och andra sidan finns det maniska bildpostare, men vi alla gillar ju klockor så det är väl inget att anmärka på. Det ska väl vara högt i tak eller ?
Personligen tycker jag att det är trevligare med bilder än att läsa dryga och bittra kommentarer

Jag tycker att @Affe s bilder är väldigt trevliga det väller ju inte in bilder från andra medlemmar direkt.
För att förtydliga, se nedan.
95% av nämnds inlägg är ju mer eller mindre spam. Det är typ 10-20 bilder på sin egna klocka per dag, och när det väl skrivs längre inlägg så är det förklätt i information för att få visa upp sina egna klockor.

Jag vet inte, bilder är en stor del av forumet såklart, men vill man bara posta/titta bilder så finns det ju en rätt välkänd app för det där. Å andra sidan så får man inte lika mycket hyllningar och glada hejarop där.
Tycker hursomhelst inte att man behöver re-posta samma Day Date i t.ex den här tråden gång på gång på gång, när det finns separata bildtrådar m.m.
Ingen kan tycka att det är så viktigt med likes.

Det låter bra det, då är vi iaf två som håller denna tråden vid liv :)! Gillar björktavlan du har :woot::nailbiting:, har dom även börjat med nyproduktion på den också?! Onyxtavlan går ju att köpa numera...

Hornen på din DD, måste vara en på millen, Haha!
De senare leveranserna av onyx till AD ska tydligen ha varit knepiga att montera i 5-siffriga referenser av Day-Date, har jag hört!

Forumpolisen @vaniljglass måste vara den i särklass bittraste personen på hela forumet. Slappna av för en gångs skull. Och låt folk posta sina bilder. Dessutom så har jag märkt att du är sjukligt avundsjuk på @Compiss ... Sorry för OT ;)
Realist skulle jag säga. Sluta förpesta tråden så här i efterhand.

För att hålla topic postar jag en av de vackrare diamanttavlorna på en modern DD. Lånar @Porsan gamla bild.

img_3754-jpg.485722

Forumpolisen @vaniljglass måste vara den i särklass bittraste personen på hela forumet. Slappna av för en gångs skull. Och låt folk posta sina bilder. Dessutom så har jag märkt att du är sjukligt avundsjuk på @Compiss ... Sorry för OT ;)
Nämnda medlem är sedan längre på min ignorelist så jag vet inte vad hen skriver. Gör min upplevelse på ks mer njutfull

Senast ändrad:
Det låter bra det, då är vi iaf två som håller denna tråden vid liv :)! Gillar björktavlan du har :woot::nailbiting:, har dom även börjat med nyproduktion på den också?! Onyxtavlan går ju att köpa numera...

Hornen på din DD, måste vara en på millen, Haha!

Ingen nyproduktion vad jag vet av dessa. Tror dom är alldeles för porösa och riskerar att skadas och det var väl därför dom försvann i början på 90-talet. Men skulle dom säljas på nytt så skulle jag ställa mig först i kö!
Kul att många uppskattar luggarna på denna. Hade jag kunnat montera en onyx hade den fan varit svårslagen.

Tillbaka
Topp