• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

@Aurum vägrar ta emot bilderna via pm och istället kallar mig troll så kommer bilderna som vår kära glädjespridare efterfrågar här, ta fram din tumstock och mät och upplys oss andra med dina konklusioner efter att jag nu har fullföljt min del av avtalet.
3EA9EB1B-78BE-4D84-83F5-E66DDF7EADDD.jpeg
10B08527-1246-4710-B409-3513A85C5A4A.jpeg
E9D45DC0-971E-4EF1-8479-91247B57D855.jpeg
179A6546-7998-4DC2-B0AC-2F931F014736.jpeg
3C8E7B94-BC7C-4E59-B5D0-2EC615CA3208.jpeg

Tillsist ett tips i all välmening, nu när du är forumsponsor och säljer klockor proffesionellt. Det hjälper oftast om man är trevlig och har en positiv jargong och inte hoppar på folk i tid och otid, eller är din jargong och approach just en lagd strategi för Er marknadsföring av Bolmen? Isf missas den tyvärr helt av mig och förmodligen många andra här inne.

Mycket vacker!
Men vad för tavla är det där? Är det en blek champagne eller en åldrad silvrig tavla?
Tycker mig inte ha sett just sen tonen förut, samt så framhävs det väl av vitguldet.

Mycket vacker!
Men vad för tavla är det där? Är det en blek champagne eller en åldrad silvrig tavla?
Tycker mig inte ha sett just sen tonen förut, samt så framhävs det väl av vitguldet.
Tack! Åldrad silvertavla. Har haft två tidigare som fått en lätt rosaaktig ton så det verkar ha en tendens att ändra färg.

Jag ville se bandhornens höjd, varken mer eller mindre. Skulle jag inkluderat ett fånig litet animerat ansikte? Sagt att klockar var jättefin innan jag bad om fler bilder? Tydligen väldigt känsligt. Udda.
Jag har sett dessa feta 18038 boetter några gånger. Provade även Zed’s DD innan han sålde den.
Helt klart intressant om dom är orörda eller planhyvlade för att se fetare ut?

Vet att iaf 1803 kan se lite olika ut beroende på serienummer. Att poleringen ändrades lite genom åren.

Hur går dina funderingar kring dessa 18038 boetter?
Verkar som dessa klockor också brukar komma från Italienska säljare.

Jag har sett dessa feta 18038 boetter några gånger. Provade även Zed’s DD innan han sålde den.
Helt klart intressant om dom är orörda eller planhyvlade för att se fetare ut?

Vet att iaf 1803 kan se lite olika ut beroende på serienummer. Att poleringen ändrades lite genom åren.

Hur går dina funderingar kring dessa 18038 boetter?
Verkar som dessa klockor också brukar komma från Italienska säljare.
De som ser bredast ut brukar vara nedslipade från ovansidan. Det som kan förvirra är att de jag sett är riktigt bra slipade, så finishen är hög. Jag trodde från början att Rolex tillverkade dessa boetter med perfekt profil, dvs en helt jämn övergång från där glasringen slutar. Verkar dock som så inte är fallet utan det är ofta en liten kant där. Den problematiken slipper dem nu när bandhornen är blanka och inte behöver den grova borstningen.

De som ser bredast ut brukar vara nedslipade från ovansidan. Det som kan förvirra är att de jag sett är riktigt bra slipade, så finishen är hög. Jag trodde från början att Rolex tillverkade dessa boetter med perfekt profil, dvs en helt jämn övergång från där glasringen slutar. Verkar dock som så inte är fallet utan det är ofta en liten kant där. Den problematiken slipper dem nu när bandhornen är blanka och inte behöver den grova borstningen.
Intressant.
Jag har blivit fundersam när man ser 18038 från kända säljare på IG som påstår att deras klockor är opolerade men ser tunnare ut en dessa.

Tror det är lika bra att jag skriver ngt.
Jag har själv ägt/äger ett bra gäng med DDs. Tror samtliga blivit sågade av @Aurum och jag blivit irriterad som följd. :)
Efter några år förstår man att han inte menar något illa utan helt enkelt bara är genuint intresserad av klockor samt väldigt kunnig om desamma. Vissa uttalande går dock att tolka som missunnsamma fast de egentligen inte är de. Vet precis känslan av ”titta på min nya guldklocka som alla utom en tycker är fin”.
Så. Inte mer än så.
Återigen grattis till en fin wg DD @DonDraper ,tror inte de jag ägt sett lika fina ut och om en stund kanske du också blir sugen på storebror i platina (här behövs en smiley) :D
@Aurum tack för att du delar med dig av din kunskap, dock ibland presenterat med lite ”rough edges”. Finns ju en anledning till varför förra forumledningen döpte dig och satte din avatar :)

Tror det är lika bra att jag skriver ngt.
Jag har själv ägt/äger ett bra gäng med DDs. Tror samtliga blivit sågade av @Aurum och jag blivit irriterad som följd. :)
Efter några år förstår man att han inte menar något illa utan helt enkelt bara är genuint intresserad av klockor samt väldigt kunnig om desamma. Vissa uttalande går dock att tolka som missunnsamma fast de egentligen inte är de. Vet precis känslan av ”titta på min nya guldklocka som alla utom en tycker är fin”.
Så. Inte mer än så.
Återigen grattis till en fin wg DD @DonDraper ,tror inte de jag ägt sett lika fina ut och om en stund kanske du också blir sugen på storebror i platina (här behövs en smiley) :D
@Aurum tack för att du delar med dig av din kunskap, dock ibland presenterat med lite ”rough edges”. Finns ju en anledning till varför förra forumledningen döpte dig och satte din avatar :)
Tackar, dock har jag ju redan ägt två platina :)
Räfflad ring är bra!

Är det vanlig att länken gröpt ur hål under på luggarna på gamla dds eller ska jag undvika? En 1802

Ramlade över denna på Insta - en WG med Onyxtavla. Har länger tänkt att det vore den optimala DDn så har letat en del men aldrig sett ngn.
5B774F51-D0F8-4376-BB95-259FB2F1B8AD.png

Är den på riktigt tror ni? Eller ngn AM-tavla?

Tillbaka
Topp