• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Du verkar inte förstå hur ett forum fungerar och verkar inte känna mig. Förstår inte din fientlighet, det är bara klockor.
Jag är inte fientlig, absolut inte! Men när någon frågar mig om någonting vill jag gärna veta anledningen till det. Simple as that. Sjukt att du fortfarande inte förklarat.

IMG_0889.jpeg

Välkomnar mig själv in i värmen! #228238
Hoppsan.. Mycket bra old chap!!

Haha...ironiska generationen!

Kan väl inte vara så svårt att tala om andledningen varför du vill se höjden på bandhornen?!
För att jag är intresserad av klockor och hur de påverkats genom åren? Varför skulle man annars vilja se fler bilder av något? Förstår verkligen inte varför det trollas.

Va det så svårt?! Nu talade du ju om av vilken andledning du ville ha fler bilder! Du hade kunnat tala om det på en gång, så hade du säkert fått en bild pronto!
Har redan svarat tre gånger att jag vill se höjden på bandhornen. Finns det någon annan anledning till att vilja se höjden på bandhornen än att vilja se hur höga dem är?

@Aurum vägrar ta emot bilderna via pm och istället kallar mig troll så kommer bilderna som vår kära glädjespridare efterfrågar här, ta fram din tumstock och mät och upplys oss andra med dina konklusioner efter att jag nu har fullföljt min del av avtalet.
3EA9EB1B-78BE-4D84-83F5-E66DDF7EADDD.jpeg
10B08527-1246-4710-B409-3513A85C5A4A.jpeg
E9D45DC0-971E-4EF1-8479-91247B57D855.jpeg
179A6546-7998-4DC2-B0AC-2F931F014736.jpeg
3C8E7B94-BC7C-4E59-B5D0-2EC615CA3208.jpeg

Tillsist ett tips i all välmening, nu när du är forumsponsor och säljer klockor proffesionellt. Det hjälper oftast om man är trevlig och har en positiv jargong och inte hoppar på folk i tid och otid, eller är din jargong och approach just en lagd strategi för Er marknadsföring av Bolmen? Isf missas den tyvärr helt av mig och förmodligen många andra här inne.

@Aurum vägrar ta emot bilderna via pm och istället kallar mig troll så kommer bilderna som vår kära glädjespridare efterfrågar här, ta fram din tumstock och mät och upplys oss andra med dina konklusioner efter att jag nu har fullföljt min del av avtalet.

Tillsist ett tips i all välmening, nu när du är forumsponsor och säljer klockor proffesionellt. Det hjälper oftast om man är trevlig och har en positiv jargong och inte hoppar på folk i tid och otid, eller är din jargong och approach just en lagd strategi för Er marknadsföring av Bolmen? Isf missas den tyvärr helt av mig och förmodligen många andra här inne.
Grymt fin klocka hur som helst! Den där subben är fett dryg och ang hans söta klockmärke så är det med all säkerhet inget som kommer finnas kvar i en framtid.

Grattis till en fin klocka! Tycker den ser välbehållen ut och tavlan har fått en härlig färg. Gällande polering så har den fått sig några vändor, men det var ju inte något nytt för varken dig eller någpn annan antar jag? Summa, mycket trevlig klocka!

Grattis till en fin klocka! Tycker den ser välbehållen ut och tavlan har fått en härlig färg. Gällande polering så har den fått sig några vändor, men det var ju inte något nytt för varken dig eller någpn annan antar jag? Summa, mycket trevlig klocka!
Tack, någon som bemödar sig att uppföra sig som folk! Nej som jag sade i början av denna intressanta dialog, klockan har blivit polerad men bra med gods kvar. Den är härlig, fin länk med en clasp som är trög vilket ger en härlig crisp känsla.

Tack, någon som bemödar sig att uppföra sig som folk! Nej som jag sade i början av denna intressanta dialog, klockan har blivit polerad men bra med gods kvar. Den är härlig, fin länk med en clasp som är trög vilket ger en härlig crisp känsla.
Den uppfattas som fet och skarp. En lyckad polering i min värld. Är den polerad i Sverige?

Riktigt härligt och tycker framförallt kul att fler köper vtguld!
Tror inte att vår kära @Aurum menade något illa men en förklaring av varför han var intresserad av bilder från den vinkeln skulle ju ha kunnat utvecklas med ett ord eller tre.

Riktigt härligt och tycker framförallt kul att fler köper vtguld!
Tror inte att vår kära @Aurum menade något illa men en förklaring av varför han var intresserad av bilder från den vinkeln skulle ju ha kunnat utvecklas med ett ord eller tre.
Yes! Hade han lagt upp sin förfrågan på annat vis och i mer positiv ordalag hade jag mer än gärna hoppat upp från det fjärde nattningsfärsöket av den 3-åriga sonen med influensa och knäppt några bilder.

Fin klocka, trevligt med profesionell polering. Tänk om svensk AD kunnat utföra den samma.

Angående det andra, är det ett slag under bältet då inget av mina inlägg var otrevliga. Snarare du som läste in något som inte fanns där. Alla kan ha en dålig dag men fundera på vad detta är för sida och varför man lägger upp bilder.

Fin klocka, trevligt med profesionell polering. Tänk om svensk AD kunnat utföra den samma.

Angående det andra, är det ett slag under bältet då inget av mina inlägg var otrevliga. Snarare du som läste in något som inte fanns där. Alla kan ha en dålig dag men fundera på vad detta är för sida och varför man lägger upp bilder.
Varför kunde du inte ha sagt detta direkt och förklarat att du ville se poleringen? Gott så att du inte hade uppsåt att vara otrevlig och då tolkade jag dig fel då det tog dig mer än 12 timmar att säga något positivt och när jag pm:ar dig och säger att jag mer än gärna skickar bilder till dig imorgon så säger du åt mig att sluta trolla. Alla är vi olika men en trevlig ton lönar sig oftast i längden.

Varför kunde du inte ha sagt detta direkt och förklarat att du ville se poleringen? Gott så att du inte hade uppsåt att vara otrevlig och då tolkade jag dig fel då det tog dig mer än 12 timmar att säga något positivt och när jag pm:ar dig och säger att jag mer än gärna skickar bilder till dig imorgon så säger du åt mig att sluta trolla. Alla är vi olika men en trevlig ton lönar sig oftast i längden.
Tror du ska vara lite extra nöjd med skicket/polering efter Aurums utlåtande ;)

Jag ville se bandhornens höjd, varken mer eller mindre. Skulle jag inkluderat ett fånig litet animerat ansikte? Sagt att klockar var jättefin innan jag bad om fler bilder? Tydligen väldigt känsligt. Udda.

Tillbaka
Topp