• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

OskarK

Vacheron
2-Faktor

Svart tavla här :)

5EB66E4D-82D6-4029-B5B2-7F2DB2AE3DD2.jpeg
B31E5100-7AB3-4444-94ED-CB6680FAABA8.jpeg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ställ dig själv frågan istället varför du nu måste posta din Day date här varje fredag.

Du lägger ju upp den i fredagstråden, dagens klocka-tråden, vad gör du just nu-tråden... och här.

Gjorde en snabb räkning, och tror du la upp 15 (edit: ser att du såklart postade flera bilder i varje inlägg också..) bilder på din Day date i fredags. Var detta unikt? Nej, du gör ju det varje fredag.
Inte så konstigt att folk tröttnar när du då inte ens kan hålla dig till de trådarna där det ändå är lite accepterat att spamma med bilder. :)

Fast var går gränsen för hur ofta man får posta en bild på en DD som ju är avsevärt dyrare än genomsnittsklockan. Har man flera DD att varva med är det ju kul att kunna posta olika klockor varje fredag men det är ju inte realistiskt det heller. Jag har inga problem med att det postas samma klocka "hela tiden". Lite variation i bakgrund, ljus, skugga gör ju bilderna roliga att titta på.
De som är OWG då, det är ju ännu värre för dem. :)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
För att blanda med lite bilder i tråden, kan inte alla lägga upp bilder som visar hur mycket stretch det är på era länkar.

Hade vart kul att jämföra. Men man kanske inte vill skylta med det? Bara en idé från min sida:angel:
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Sett att en del strösslade DD kommer med/utan ram på dag & datum. Någon som vet varför det skiljer? @Aurum m.fl?

En bekant har kommit över denna, onyx (?) med lagom strössel. #pablo

IMG_0606.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Sett att en del strösslade DD kommer med/utan ram på dag & datum. Någon som vet varför det skiljer? @Aurum m.fl?

En bekant har kommit över denna, onyx (?) med lagom strössel. #pablo

IMG_0606.jpg

Är väl ram på sten och trätavlor. Den aktuella DDn har väl en falsk tavla?
Satt just och funderade på tavlans äkthet precis med och började kolla i mina kataloger. Onyx finns ju med sten, men inte med den sättningen?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Stentavlor har väl oftast (alltid?) ramen. Aldrig tänkt på att strösslade specifikt skulle ha ramen runt datum.
Det trodde jag med, men flertal i tråden & som jag hittar på via Google som inte har ram runtom.
Är väl ram på sten och trätavlor. Den aktuella DDn har väl en falsk tavla?
Vill du utveckla, vilka "tells" på tavlan?
Då undrar man ju även huruvida luggar & bezel är original eller AM?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det trodde jag med, men flertal i tråden & som jag hittar på via Google som inte har ram runtom.

Vill du utveckla, vilka "tells" på tavlan?
Då undrar man ju även huruvida luggar & bezel är original eller AM?
Från en pantbank? Tycker jag känner igen den. Tyckte glasring och bandhorn såg bra ut, men jämförde aldrig med en referens.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det trodde jag med, men flertal i tråden & som jag hittar på via Google som inte har ram runtom.

Vill du utveckla, vilka "tells" på tavlan?
Då undrar man ju även huruvida luggar & bezel är original eller AM?
Från en pantbank? Tycker jag känner igen den. Tyckte glasring och bandhorn såg bra ut, men jämförde aldrig med en referens.
Onyx.png

Det finns en tavla med sättningen som på klockan du postade ovan, men den ska inte vara i onyxsten utan något annat? På alla bilder från Rolex är onyx verkligen kolsvarta, medan den här är något mattare/grå i tonen. Som referens en onyx med sten till vänster, båda från samma katalogbild.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Från en pantbank? Tycker jag känner igen den. Tyckte glasring och bandhorn såg bra ut, men jämförde aldrig med en referens.
Stämmer bra. Intressant det blev.
Onyx.png

Det finns en tavla med sättningen som på klockan du postade ovan, men den ska inte vara i onyxsten utan något annat? På alla bilder från Rolex är onyx verkligen kolsvarta, medan den här är något mattare/grå i tonen. Som referens en onyx med sten till vänster, båda från samma katalogbild.
Tack för katalogbilden! Jag har inte sett klockan i fråga och bilden är inte den bästa, kan det möjligtvis vara tavlan till höger isf?Jag får återkomma med bättre bilder. :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Stämmer bra. Intressant det blev.

Tack för katalogbilden! Jag har inte sett klockan i fråga och bilden är inte den bästa, kan det möjligtvis vara tavlan till höger isf?Jag får återkomma med bättre bilder. :)
Ja alltså den högra har ju samma sättning iallafall. Färgerna på tavlorna stämmer ju inte riktigt, men det kan ju vara att katalogbilden är kass. Men den borde ju inte vara det kan man tycka.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Onyx.png

Det finns en tavla med sättningen som på klockan du postade ovan, men den ska inte vara i onyxsten utan något annat? På alla bilder från Rolex är onyx verkligen kolsvarta, medan den här är något mattare/grå i tonen. Som referens en onyx med sten till vänster, båda från samma katalogbild.
Sedär, den kände jag inte till. Om någon hittar en bättre bild på den skulle det vara intressant. Då kan den vara ok @snoozarn
 
Topp