Hylsorna lär ju implementeras på de flesta modellerna i sortimentet så det är ju verkligen ingen omöjlighet. De verkar ju fungera bra hittills?Nytt urverk och hylsor till 36 på Basel 18?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hylsorna lär ju implementeras på de flesta modellerna i sortimentet så det är ju verkligen ingen omöjlighet. De verkar ju fungera bra hittills?Nytt urverk och hylsor till 36 på Basel 18?
Spånar igenom tråden lite. Hur kommer det sig att platina dd är dubbelt så dyr? Hårdare och svårare att få till?Sett till materialkostnaden är dock platinum billigare med rätt god marginal
(Pris per ounce)
Det är betydligt svårare att arbeta medHårdare och svårare att få till?
Spekulation, att kunderna är villiga att betala väsentligt mer än vad skillnaden är i faktisk tillverkningskostnad då den upplevs mer unik och exklusiv dvs de kan ta bättre betalt för den vilket även återspeglas i prutmånen.Spånar igenom tråden lite. Hur kommer det sig att platina dd är dubbelt så dyr? Hårdare och svårare att få till?
Spånar igenom tråden lite. Hur kommer det sig att platina dd är dubbelt så dyr? Hårdare och svårare att få till?
Glömmas bör inte att platina har varit dyrare än guld. Det anses väl absolut vara mer exklusivt, svårare att arbeta med etc som boostar priset, men rolex vill och kommer ju knappast justera priserna efter råmaterialets värde vid värdetapp. Det blir ju snarare en lucka för mer vinst för deras del. Därför låter de väl således platina få fortsätta vara deras mest exklusiva, och dyraste materialval.Det är betydligt svårare att arbeta med
100 och uppåt för en bra med standardtavla va?Vad går en fin 18038 på idag?
I see100 och uppåt för en bra med standardtavla va?
Vad går en fin 18038 på idag?
Köpt tre 5-siffriga Day-Dates i år och samtliga har gått på runt 85 utan tillbehör med standardtavla. Gäller att vänta in rätt ex100 och uppåt för en bra med standardtavla va?
Här eller utomlands?Köpt tre 5-siffriga Day-Dates i år och samtliga har gått på runt 85 utan tillbehör med standardtavla. Gäller att vänta in rätt ex
UtomlandsHär eller utomlands?
Ofan, my bad då. Men 85 måste ju räknas som bra pris för de du haft. Många sämre som gått dyrare vad jag sett?Köpt tre 5-siffriga Day-Dates i år och samtliga har gått på runt 85 utan tillbehör med standardtavla. Gäller att vänta in rätt ex
85 är fullt rimligt enligt uppfattning. Går även att få vettiga ex billigare än såOfan, my bad då. Men 85 måste ju räknas som bra pris för de du haft. Många sämre som gått dyrare vad jag sett
Aha, skönt! Inte så farligt med andra ord. Då var det bara jag som hade fel.85 är fullt rimligt enligt uppfattning. Går även att få vettiga ex billigare än så
Jajemen, gäller som sagt bara att vänta in rätt ex. De vettiga 5-ref DD utan tillbehör med standardtavla som ligger ute på c24 nu ligger för högt i pris, runt 90' och uppåt.Aha, skönt! Inte så farligt med andra ord. Då var det bara jag som hade fel.
Trodde verkligen att de hade skenat mer än så. Skönt som sagt att de inte gjort det.Jajemen, gäller som sagt bara att vänta in rätt ex. De vettiga 5-ref DD utan tillbehör med standardtavla som ligger ute på c24 nu ligger för högt i pris, runt 90' och uppåt.
Hjälp mig, vilken färg är det på tavlan? Champagne?
Blev så! Bra med länk ändåNy igen?
Önskar att jag kunde det. Frugan har fått låna den idag
Någon som har en bild på tavla S281 eller dom i andra färger?Hittar inte länken, men detta är vad jag sparade ner när jag kikade tavla till min 18238, kanske hjälper lite.
Pablitoooo. Fan va jag behöver en isad länk i mitt liv.Nu har jag fan läst hela tråden. Inte mindre sugen för det.
Men jag såg aldrig denna i tråden som en ksare hade med på gtg.
Vad har hänt med dag/datum?Nu har jag fan läst hela tråden. Inte mindre sugen för det.
Men jag såg aldrig denna i tråden som en ksare hade med på gtg.
... Fan va jag behöver en isad länk i mitt liv.....
Två teorier, varav båda kan vara helt åt helvete. Antingen behöver fjädern(?) som flippar dag/datum upprustas/bytas. Alternativt så kan ibland dag/datum strula om man har tavla från fel/annan referens. Minns dock inte vilka referenser det var. Någon annan får gärna flika vidare här ifrån.Vad har hänt med dag/datum?
Två teorier, varav båda kan vara helt åt helvete. Antingen behöver fjädern(?) som flippar dag/datum upprustas/bytas. Alternativt så kan ibland dag/datum strula om man har tavla från fel/annan referens. Minns dock inte vilka referenser det var. Någon annan får gärna flika vidare här ifrån.
Edit: alternativ två bör det ju inte vara i det här fallet.