Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har du kronografen igÄng?NÄgon mer Àn jag som har eller haft problem med gÄngreserven pÄ sin 116500?
Burit min Daytona nÄgra dagar under semestern, hemma cirkulerar den med nÄgra andra klockor och nÀr jag inte anvÀnder den ligger den i en winder.
HÀrom kvÀllen tog jag av mig klockan och la den med kronan nedÄt, klockan stannade efter 2 timmar.
Testade att lÀgga den med kronan uppÄt och dÄ tickade den pÄ som vanligt, igÄr la jag den Äterigen med kronan nedÄt och klockan stannade!
Snabb googling och sett att folk upplevt problem med gÄngreserven nÀr de haft kronografen igÄng.
Kommer givetvis ta kontakt med min AD nÀr jag kommer hem men behöver jag vara orolig?
NejHar du kronografen igÄng?
Det Àr nog bara att lÀmna hos urmakare, dessvÀrre.
Precis min tanke! Tidigare har jag inte heller mÀrkt nÄgonting.Om man har kronografen igÄng sÄ ska det ju inte pÄverka gÄngreserven. Jag brukar variera lite med att ha den igÄng och inte, jag har inte mÀrkt nÄgot.
Visst pÄverkat det hur lÀnge klockan orkar gÄ dÄ friktionen ökar. Men den drar sÄklart inte mer kraft frÄn fjÀdern per tidsenhet.Om man har kronografen igÄng sÄ ska det ju inte pÄverka gÄngreserven. Jag brukar variera lite med att ha den igÄng och inte, jag har inte mÀrkt nÄgot.
SÄ Àr det vÀl, bör ju omfattas av garantin. Ville mest veta om nÄgon upplevt samma problematik och vad man gjort Ät det.Det Àr nog bara att lÀmna hos urmakare, dessvÀrre.
Varför skulle du behöva vara orolig...bara Ä lÀmna in för kontrollNÄgon mer Àn jag som har eller haft problem med gÄngreserven pÄ sin 116500?
Burit min Daytona nÄgra dagar under semestern, hemma cirkulerar den med nÄgra andra klockor och nÀr jag inte anvÀnder den ligger den i en winder.
HÀrom kvÀllen tog jag av mig klockan och la den med kronan nedÄt, klockan stannade efter 2 timmar.
Testade att lÀgga den med kronan uppÄt och dÄ tickade den pÄ som vanligt, igÄr la jag den Äterigen med kronan nedÄt och klockan stannade!
Snabb googling och sett att folk upplevt problem med gÄngreserven nÀr de haft kronografen igÄng.
Kommer givetvis ta kontakt med min AD nÀr jag kommer hem men behöver jag vara orolig?
Sant, men trÄkig kÀnsla.Varför skulle du behöva vara orolig...bara Ä lÀmna in för kontroll
FörstÄr det. Trist att bli av med den under sommaren ocksÄ.Sant, men trÄkig kÀnsla.
Och som jag skrev tidigare sÄ undrar jag om nÄgon annan haft samma bekymmer, vad ÄtgÀrdades och hur lÄng tid tog det.
Mkt bra.
Helvete J, dina bilder blir sĂ€mre och sĂ€mre. Ăr den fejkSjĂ€lv var jag en "dum dĂ„re" som köpte denna över list för 1.5 Ă„r sedan. Ville verkligen ha klockan sĂ„ priset spelade mindre roll
![]()
HahahahHelvete J, dina bilder blir sĂ€mre och sĂ€mre. Ăr den fejk![]()
Haha. MĂ„ste maskeraHelvete J, dina bilder blir sĂ€mre och sĂ€mre. Ăr den fejk![]()
Comeback...uttagen pÄ bÀsta datumet oxÄ
![]()