• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

BerÀtta lite mer varför det Àr den sÀmsta stÄldaytonan? Var sugen pÄ den en gÄng i tiden. Jag Àr tydligen en riktig spontanare, önskemÄlet vore en inverted 6 dock svÄrt att hitta en i bra skick
Helt klart Àr ju att priset har hakat pÄ 116500, det tror jag absolut.
Varför Àr det den sÀmsta stÄldaytonan? Seriös frÄga, jag har inte haft koll pÄ Daytona sÄ lÀnge sÄ jag har inte superkoll.
Det Àr ju inte jÀttemÄnga att vÀlja pÄ.. men alla 4-siffriga Àr ju roligare, 16520 Àr roligare och Àven om det Àr liten skillnad sÄ Àr ju 116500 ocksÄ roligare.

Jag erkÀnner att det Àr en sjukdom. Köper en snart :) dock ej till list. Inte ens lönt att prata om list dÄ den möjligheten inte finns .
Ja, Ändey gÄr fort att bli beroende..

Klockor Àr som heroin, man ska ha dyrare, finare, "bÀttre", samtidigt som man ska ha 8, 10 st "för att tÀcka alla ev förehavanden/klÀder/etc.

Jag hoppas sjÀlv pÄ en om inte jÀttelÄng tid. Men man vet aldrig. :)

Hur som helst sÄ mÄste det vara en av de snyggaste modellerna frÄn Rolex. Har bara provat guldmodellerna, men kÀnner att det skulle kunna bli en edc, i stÄl. (nÀstan) iaf i roterande med ett par andra sportisar.
Vill ha en i guld ocksÄ, velat pÄ OF, men de fÄr hur som bli en i stÄl först.

Är.modellen sĂ„ bra som jag upplevt nĂ€r jag provat, dĂ„ blir det med största sannolikhet en till i vitguld framöver.

Hehe, en jÀkla dyr sjukdom.

Undrar om det finns ett bestÀmt antal köockor/modeller som skulle göra mig HELT nöjd? Iaf kÀnna att "nu Àr jag klar för stunden"?
Troligen inte..

Mycket vill ha mer, Fan vill ha fler och varken Helvete eller bankfack blir nÄgonsin fullt..

Hehe, fyfan. FÄr hoppas att den hÀrinne "hypen" slÀpper.
Vore trevligt att inte behöva tigga om att fÄ handla för 150k.. :p

Personligen vill kag ayt vÀrdet pÄ andrahandsmarknaden ska sjunka rejÀlt, dÄ försvinner liksom "graal statusen" de olika modellerna och bÄde vardagsbruk och rÀdslan för att fÄ en liten repa eller ding minskar avsevÀrt pÄ ett ur som.Àr vÀrderat till 100k Àn om det vore vÀrderat till 200k eller 300k.

:)

Lycka till med att hitta det "perfekta" exemplaret! :)

Ja, Ändey gÄr fort att bli beroende..

Klockor Àr som heroin, man ska ha dyrare, finare, "bÀttre", samtidigt som man ska ha 8, 10 st "för att tÀcka alla ev förehavanden/klÀder/etc.

Jag hoppas sjÀlv pÄ en om inte jÀttelÄng tid. Men man vet aldrig. :)

Hur som helst sÄ mÄste det vara en av de snyggaste modellerna frÄn Rolex. Har bara provat guldmodellerna, men kÀnner att det skulle kunna bli en edc, i stÄl. (nÀstan) iaf i roterande med ett par andra sportisar.
Vill ha en i guld ocksÄ, velat pÄ OF, men de fÄr hur som bli en i stÄl först.

Är.modellen sĂ„ bra som jag upplevt nĂ€r jag provat, dĂ„ blir det med största sannolikhet en till i vitguld framöver.

Hehe, en jÀkla dyr sjukdom.

Undrar om det finns ett bestÀmt antal köockor/modeller som skulle göra mig HELT nöjd? Iaf kÀnna att "nu Àr jag klar för stunden"?
Troligen inte..

Mycket vill ha mer, Fan vill ha fler och varken Helvete eller bankfack blir nÄgonsin fullt..

Hehe, fyfan. FÄr hoppas att den hÀrinne "hypen" slÀpper.
Vore trevligt att inte behöva tigga om att fÄ handla för 150k.. :p

Personligen vill kag ayt vÀrdet pÄ andrahandsmarknaden ska sjunka rejÀlt, dÄ försvinner liksom "graal statusen" de olika modellerna och bÄde vardagsbruk och rÀdslan för att fÄ en liten repa eller ding minskar avsevÀrt pÄ ett ur som.Àr vÀrderat till 100k Àn om det vore vÀrderat till 200k eller 300k.

:)

Lycka till med att hitta det "perfekta" exemplaret! :)
Hur lÀnge har du vÀntat pÄ din nu?

Den bÀsta daytonan Àr enl mig den nÀr lÀnken uppdaterades runt 2009. DÄ har man fÄtt det bÀsta av allt - hade klockan varit borstad hade det varit extra plus men men .. nya 116500 ser ut som en leksak jmf med 116520 post 2009..

Har tre jÀkligt bra klockor, sÄ fort jag roterar blir jag nykÀr!
1E119C1C-6651-4602-BADE-17E67A38762A.jpeg

FrÄga - har en F serie frÄn 2004 och har lÀst runt lite kring vilka ÄrsgÄngar och serier som Àr hyfsat "rare" och denna ska tydligen ligga i den kategorin. StÀmmer det samt Àr det nÄgon som ens bryr sig om ÄrgÄngen efter zenith?

Bilagor

• Screenshot_20210115-081803_Photos.jpg
    Screenshot_20210115-081803_Photos.jpg
    342.8 KB · Visningar: 50
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp