• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" tråden! 🤙🏼

I fallet med Beach-tavla så är det tur att man kan välja nu då, men @jarrebarre99 får betala några miljoner extra ;)

Blir lite sugen på att stoppa in min igen. Bild från 2015 :oops:

IMG_7540.jpg
@SWC gillar dussingrejer, jag är lite mer exklusiv i min smak 😀
Köpte du din på panten i Göteborg?

• Like
Reactions: JLW
Inte värt att köpa från AD då om man inte gillar den ? 🤔
Tittar man snabbt på marknaden så skiljer det sig inte i pris på ny eller hos en gråhandlare. Så upp till dig. Du spar antagligen inga pengar på att inte köpa från AD. Men har dom en ny för snabb leverans för typ samma pris kan du lika bra köpa hos gråhandlare.

Nu riskerar jag att kliva på massa tår men jag menar inget illa utan det är en uppriktig undran från en som aldrig testat daytona, känns den inte ”bulkig”? De flesta jag ser här är moderna 40 mm och jag tycker på alla bilder att den ser så himla blaffig ut.

som sagt så har jag aldrig provat en själv och den kanske upplevs annorlunda?

Nu riskerar jag att kliva på massa tår men jag menar inget illa utan det är en uppriktig undran från en som aldrig testat daytona, känns den inte ”bulkig”? De flesta jag ser här är moderna 40 mm och jag tycker på alla bilder att den ser så himla blaffig ut.

Verkligen inte. Daytonan är en av de nättaste och minsta moderna Rolex SS. Mäter ca 38,5mm (inte 40mm som den marknadsförs som). Den upplevs även tunn. Sub och GMT bärs klart större.

Pratar nu om dagens kollektion.

Stallde samma fraga i Varderings-traden men fick inga svar. Vad sager expertisen har?

Har fatt en forfragan om jag vill salja min Daytona 116509 Black Arabic Dial.
Arsmodell ca 2010 (kan kolla exakt om det har storre betydelse for vardet)
Box Papper (ja denna har pappers-garantin) 2extra lankbitar (gissar ingen fattas) tags.
Servad/polerad av AD sommaren 2019 med kvitto.
I sa bra kosmetiskt skick som det gar att forvanta sig av en 10ar gammal klocka. Dvs inra repor/dings men nagon ytterst liten hairline har det blivit sedan 2019.

Ser liknande ligger runt USD30K+- nagra tusen. Men det ar klockor i USA. Inom EU verkar det nagot dyrare.

Ar 250K SEK ett ok pris vid forsaljning i Sverige for mig som saljare,eller for billigt/dyrt?

Stallde samma fraga i Varderings-traden men fick inga svar. Vad sager expertisen har?

Har fatt en forfragan om jag vill salja min Daytona 116509 Black Arabic Dial.
Arsmodell ca 2010 (kan kolla exakt om det har storre betydelse for vardet)
Box Papper (ja denna har pappers-garantin) 2extra lankbitar (gissar ingen fattas) tags.
Servad/polerad av AD sommaren 2019 med kvitto.
I sa bra kosmetiskt skick som det gar att forvanta sig av en 10ar gammal klocka. Dvs inra repor/dings men nagon ytterst liten hairline har det blivit sedan 2019.

Ser liknande ligger runt USD30K+- nagra tusen. Men det ar klockor i USA. Inom EU verkar det nagot dyrare.

Ar 250K SEK ett ok pris vid forsaljning i Sverige for mig som saljare,eller for billigt/dyrt?
Släng upp en bild eller två.

Tvärt om - 1165xx är väl den enda moderna sport Rolexen som bärs helt OK IMO. Men smaken är som baken - allt som oftast tycker jag det klagas på att den är för liten, damklocka etc.
7055061A-E595-4557-9519-F92A8263EC7C.jpeg

Jag har sagt det förr och kommer säga det så länge jag har min kvar. Daytona är bästa Rolexen på armen. Bärs precis som en klocka ska. Liten och nätt och glöms nästan bort ibland.
C232169F-BFBC-43B1-93CD-52D11C040966.jpeg

Tillbaka
Topp