FlipSwede
Guld
Sjalvklart. Hoppas dessa hjalperSlÀng upp en bild eller tvÄ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Sjalvklart. Hoppas dessa hjalperSlÀng upp en bild eller tvÄ.
Den bilden la du upp för att straffa migTvÀrt om - 1165xx Àr vÀl den enda moderna sport Rolexen som bÀrs helt OK IMO. Men smaken Àr som baken - allt som oftast tycker jag det klagas pÄ att den Àr för liten, damklocka etc.
I aim to pleaseDen bilden la du upp för att straffa mig
Verkligen inte. Daytonan Àr en av de nÀttaste och minsta moderna Rolex SS. MÀter ca 38,5mm (inte 40mm som den marknadsförs som). Den upplevs Àven tunn. Sub och GMT bÀrs klart större.
Pratar nu om dagens kollektion.
TvÀrt om - 1165xx Àr vÀl den enda moderna sport Rolexen som bÀrs helt OK IMO. Men smaken Àr som baken - allt som oftast tycker jag det klagas pÄ att den Àr för liten, damklocka etc.
Vad intressant! bilderna ni tog nu tycker jag vittnar mycket bÀttre om det ni sÀger. PÄ de bilderna ser modellen mindre ut Àn mÄnga andra bilder. Man kanske har en tendens att ta bilden pÄ lite för nÀra avstÄnd sÄ den har upplevts som större och blaffigare Àn vad den ÀrJag har sagt det förr och kommer sÀga det sÄ lÀnge jag har min kvar. Daytona Àr bÀsta Rolexen pÄ armen. BÀrs precis som en klocka ska. Liten och nÀtt och glöms nÀstan bort ibland.
Jag testade @Margarinkungen daytona för inte sĂ„ lĂ€nge sen. Vi var bĂ„de överens om att den bĂ€rs ruskigt likt en BB58:a. SĂ„ jag skulle sĂ€ga tvĂ€rtemot din fundering. BĂ€rs litet och smidigt.Nu riskerar jag att kliva pĂ„ massa tĂ„r men jag menar inget illa utan det Ă€r en uppriktig undran frĂ„n en som aldrig testat daytona, kĂ€nns den inte âbulkigâ? De flesta jag ser hĂ€r Ă€r moderna 40 mm och jag tycker pĂ„ alla bilder att den ser sĂ„ himla blaffig ut.
som sagt sÄ har jag aldrig provat en sjÀlv och den kanske upplevs annorlunda?
Kanske upplevs som stor pÄ folk som har mindre handlederVad intressant! bilderna ni tog nu tycker jag vittnar mycket bÀttre om det ni sÀger. PÄ de bilderna ser modellen mindre ut Àn mÄnga andra bilder. Man kanske har en tendens att ta bilden pÄ lite för nÀra avstÄnd sÄ den har upplevts som större och blaffigare Àn vad den Àr
Spontant kÀnns 250k för billigtStallde samma fraga i Varderings-traden men fick inga svar. Vad sager expertisen har?
Har fatt en forfragan om jag vill salja min Daytona 116509 Black Arabic Dial.
Arsmodell ca 2010 (kan kolla exakt om det har storre betydelse for vardet)
Box Papper (ja denna har pappers-garantin) 2extra lankbitar (gissar ingen fattas) tags.
Servad/polerad av AD sommaren 2019 med kvitto.
I sa bra kosmetiskt skick som det gar att forvanta sig av en 10ar gammal klocka. Dvs inra repor/dings men nagon ytterst liten hairline har det blivit sedan 2019.
Ser liknande ligger runt USD30K+- nagra tusen. Men det ar klockor i USA. Inom EU verkar det nagot dyrare.
Ar 250K SEK ett ok pris vid forsaljning i Sverige for mig som saljare,eller for billigt/dyrt?
Jag tror inte det Àr det som Àr grejen hÀr, dels eftersom den mÀter 38,5, och dÄ borde subben se större ut Àn moderna Daytonan och det gör den inte i mina ögon. Eller sÄ kanske folk med stora handleder bÀr sub och folk med smÄhandleder bÀr DaytonaKanske upplevs som stor pÄ folk som har mindre handleder
Haha, I vissa fall sÄ stÀmmer detta. Speciellt pÄ TRF forumetJag tror inte det Àr det som Àr grejen hÀr, dels eftersom den mÀter 38,5, och dÄ borde subben se större ut Àn moderna Daytonan och det gör den inte i mina ögon. Eller sÄ kanske folk med stora handleder bÀr sub och folk med smÄhandleder bÀr Daytona
Da jag har valdigt svart for att salja och inte hanger med riktigt prisutvecklingen det senaste aret eller tva sa tackar jag for input.Spontant kÀnns 250k för billigt
Opassande anvÀndarnamn dÄ...Da jag har valdigt svart for att salja...
Du laser mitt nick pa det viset.Opassande anvÀndarnamn dÄ...
@SWC kan sÀkert flika inDa jag har valdigt svart for att salja och inte hanger med riktigt prisutvecklingen det senaste aret eller tva sa tackar jag for input.
Vad sager du ar rimligt pris att begara? Jag varken maste eller riktigt vill salja,men allt ar ju tillsalu till ratt pris.
Det enda jag har att ga pa ar vad man begar for "samma klocka" pa divese sidor. Vad jag betalade for klockan. Vad en likvardig kostar ny.
Vill du hellre skicka PM sa gar det bra.
@SWC kan sÀkert flika in
Thomas har god kunskap om det mesta som ror Rolex. Vi far val se om han hittar hit
Underbart!HAHAHA
sÄ jÀkla underhÄllande
Klockrent! Och snyggt gjort! Har har mÄnga strÀngar pÄ sin lyra....HAHAHA
sÄ jÀkla underhÄllande
Musikproducent har han sagt i tidigare avsnitt.Klockrent! Och snyggt gjort! Har har mÄnga strÀngar pÄ sin lyra....
NÄgon som vet vad han han sysslar med till vardags? Ja förutom att dricka och prata klockor!
Aha - make sens... jag har ofta undrat vad som fört en irlÀndare till Venedig, och tÀnkt att det sÀkert Àr en italiensk donna eller sÄ...Musikproducent har han sagt i tidigare avsnitt.
Har vi nÄgra trevliga bilder pÄ 16520? KÀnns som det var en evighet sen man sÄg en...
SÄ köttar han upp den bÀsta 16520n sÄklart
Gör mycket med de borstade bandhornen, dessa borde vara dyrare Àn de IMO sÀmre 6-siffriga!
Den Àr sÄ otroligt vacker! Nöjd med den?
Det Àr dom ju ocksÄGör mycket med de borstade bandhornen, dessa borde vara dyrare Àn de IMO sÀmre 6-siffriga!
HÀrligt dÄ Àr allt i sin ordning, jag har ingen koll pÄ daytona priser men antog att de flashiga blanka 6-siffriga daytona med keramisk ring och "stabilare lÀnk" var dyrare!Det Àr dom ju ocksÄ
HÀrligt dÄ Àr allt i sin ordning, jag har ingen koll pÄ daytona priser men antog att de flashiga blanka 6-siffriga daytona med keramisk ring och "stabilare lÀnk" var dyrare!
Har vi nÄgra trevliga bilder pÄ 16520? KÀnns som det var en evighet sen man sÄg en...