Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tack. Jo jag Àr mkt nöjd. Det Àr en vÀldigt trevlig klocka pÄ mÄnga sÀtt.Den Àr sÄ otroligt vacker! Nöjd med den?
Jag tÀnkte pÄ detta exemplar, men Àven tankar om TT pÄ Daytona generellt tas tacksamt emot.Just detta exemplar? Eller 116523 i allmÀnhet? Tycker nog att TT funkar sÀmre pÄ Daytona Àn pÄ DJ, Sub och GMT tex. Sen tycker jag att bezeln pÄ 116503 Àr snyggare Àr den pÄ 116523. Har inte riktigt koll pÄ priserna men Àr den inte dyr? Ny listar en 116503 188.400, Millenary watches sÄlde nyligen en oanvÀnd för 184.900.
Blaffigheten - Ă€r det inte en frĂ„ga om utförande, bĂ€rare, storlek pĂ„ handled mm som för samtliga klockor (i mitt huvud)Nu riskerar jag att kliva pĂ„ massa tĂ„r men jag menar inget illa utan det Ă€r en uppriktig undran frĂ„n en som aldrig testat daytona, kĂ€nns den inte âbulkigâ? De flesta jag ser hĂ€r Ă€r moderna 40 mm och jag tycker pĂ„ alla bilder att den ser sĂ„ himla blaffig ut.
som sagt sÄ har jag aldrig provat en sjÀlv och den kanske upplevs annorlunda?
Jo sÄklart och jag har sett cirka en bild dÀr jag tycker den ser proportionerlig ut, i övrigt tycker jag den ser stor ut. Tycker inte det Àr samma pÄ tex sub som man ocksÄ ser vÀldigt mycket bilder pÄ, dÀrav frÄganBlaffigheten - Àr det inte en frÄga om utförande, bÀrare, storlek pÄ handled mm som för samtliga klockor (i mitt huvud)
StorlekmÀssigt Àr vÀl daytonan bland det mest neutrala som finns.
En modern sub upplevs med all sÀkerhet biffigare Àn en modern Daytona. Just Daytona Àr den modell med nÀttast case av alla moderna 40mm. Möjligtvis att DD40 bÀrs lite mindre men det Àr ju samtidigt en sportdresshybrid.Jo sÄklart och jag har sett cirka en bild dÀr jag tycker den ser proportionerlig ut, i övrigt tycker jag den ser stor ut. Tycker inte det Àr samma pÄ tex sub som man ocksÄ ser vÀldigt mycket bilder pÄ, dÀrav frÄgan
Okej! DÄ har det nog med hur man tar bilderna bara!En modern sub upplevs med all sÀkerhet biffigare Àn en modern Daytona. Just Daytona Àr den modell med nÀttast case av alla moderna 40mm. Möjligtvis att DD40 bÀrs lite mindre men det Àr ju samtidigt en sportdresshybrid.
HÄller helt med dig om hur daytona gör sig pÄ bild. Den keramiska versionen ser vÀldigt stor och blaffig ut pÄ bild tycker jag, i verkligheten upplevs den ganska nÀtt och betydligt mindre Àn en sub/gmtOkej! DÄ har det nog med hur man tar bilderna bara!
Har du bild pÄ klockan med den blÄtavlan i?BÀttre sent Àn aldrig
4 mkt mkt bra tavlor!BÀttre sent Àn aldrig
Underbart! HÄll hÄrt i den turkosa.BÀttre sent Àn aldrig
Vi fÄr vÀl se vad som hÀnder, tycker 116500 funkar bra, synd om den ska bli större.Ryktas ju om en ny 41mm Daytona. Men man fÄr vÀl hÄlla tillgodo med sin gamla sletna 40mm ett tag till.
HÄller med. Men med tanke pÄ fjolÄrets justering av Sub sÄ ligger det kanske i samma linje?Vi fÄr vÀl se vad som hÀnder, tycker 116500 funkar bra, synd om den ska bli större.
Det ligger ju nÀra till hands.HÄller med. Men med tanke pÄ fjolÄrets justering av Sub sÄ ligger det kanske i samma linje?
Tur att 116500 redan Àr sÄ bra. Slipper fÄ Ängest över att inte fÄ stÄ pÄ listan pÄ de nya reffarnaRyktas ju om en ny 41mm Daytona. Men man fÄr vÀl hÄlla tillgodo med sin gamla sletna 40mm ett tag till.
116613LB Àr vÀl helt ok.Förresten, börjar bli sugen pÄ en TT. FrÄgan Àr Daytona eller Sub. Vad sÀger panelen (trots ev partiskhet i trÄden)?
Suget har varit stor för en femsiffrig daytona, helst de Àldre referensen med inverted 6. Dock har priserna skenat ivÀg och typ omöjligt att hitta en bra till skÀligt pris, iofs Àr skÀligt pris vÀldigt subjektivt.Ryktas ju om en ny 41mm Daytona. Men man fÄr vÀl hÄlla tillgodo med sin gamla sletna 40mm ett tag till.
Jag Ă€r vĂ€ldigt kluven till mitt intresse för Rolex och den âvinsthetsâ som vuxit sig stark de senaste Ă„ren. NĂ€r jag började intressera mig för klockor och kunde köpa Rolex var det egentligen aldrig för att tjĂ€na pengar. Det fanns liksom ett annat incitament (intresset). DĂ„ beaktar jag Ă€ndĂ„ det âextremaâ som alltid funnits pĂ„ marknaden och alltid varit pĂ„ en annan nivĂ„. Nu fĂ„r man ju undvika trĂ„dar med folk som tror sig kunna investera i klockor (det finns BETYDLIGT lĂ€ttare pengar att tjĂ€na). Lite synd kan jag tycka, men jag Ă€r ju en pytteliten del av marknaden sĂ„ det Ă€r vĂ€l som det Ă€r.Suget har varit stor för en femsiffrig daytona, helst de Ă€ldre referensen med inverted 6. Dock har priserna skenat ivĂ€g och typ omöjligt att hitta en bra till skĂ€ligt pris, iofs Ă€r skĂ€ligt pris vĂ€ldigt subjektivt. För att trösta mig sjĂ€lv sĂ„ köpte jag en 116500 med vit tavla. Otroligt fin kan jag tycka. Priset dĂ€r blev Ă€ven lĂ„ngt utöver listpriset, jĂ€mför man priset med ca tre mĂ„nader sen och idag sĂ„ Ă€r plötsligt köpet ett kap. Referera till ch24 dĂ„ det Ă€r ytterst sĂ€llan sĂ„na dyker upp till försĂ€ljning.
Jag kan absolut hĂ„lla med. Tycker synd att det har blivit sĂ„ pĂ„ vĂ€ldigt kort tid. SpĂ€nnande utveckling kan jag tycka men Ă„terstĂ„r att se vad som hĂ€nder i framtiden om efterfrĂ„gan förblir som den Ă€r idag.Jag Ă€r vĂ€ldigt kluven till mitt intresse för Rolex och den âvinsthetsâ som vuxit sig stark de senaste Ă„ren. NĂ€r jag började intressera mig för klockor och kunde köpa Rolex var det egentligen aldrig för att tjĂ€na pengar. Det fanns liksom ett annat incitament (intresset). DĂ„ beaktar jag Ă€ndĂ„ det âextremaâ som alltid funnits pĂ„ marknaden och alltid varit pĂ„ en annan nivĂ„. Nu fĂ„r man ju undvika trĂ„dar med folk som tror sig kunna investera i klockor (det finns BETYDLIGT lĂ€ttare pengar att tjĂ€na). Lite synd kan jag tycka, men jag Ă€r ju en pytteliten del av marknaden sĂ„ det Ă€r vĂ€l som det Ă€r.
Man kan ju roa sig med att spekulera kring en utveckling dÀr Rolex överger stÄlet i de mest populÀra modellerna och bara satsar pÄ Àdelmetaller. Man överger iofs en del av sitt DNA men tar ev nÀsta steg pÄ andra sÀtt.