• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

ja, fast pÄ vÀldigt mÄnga stÀllen och mÄnga grÄhandlare har tagit bort de som var till salu igÄr.

Enligt Rolex forums ska Rolex ta bort hela daytona-linjen, spÀnnande att se....

Va, kan ju aldrig stÀmma. Vart har du lÀst det?
Pa Rolexforums spekuleras det hej villt om vad som komma skall.
Ska GronaDaytonan tas ur produktion.....och kommer den da na 150K pa begmarknaden?
Ska SS bryta 40K gransen och ar detta bra eller daligt....och kommer det en ny version med bla ring och gra tavla..eller var det trolleri....och hur mycket kommer den kosta hos DavidSW?
Sitter manne David sjalv och laser alla inlagg medan han skrattar och bestaller nya Ferraris??...

Fragorna ar manga..svaren fa. Men den 7e April sa bor alla veta vad som faktiskt hande.

Pa Rolexforums spekuleras det hej villt om vad som komma skall.
Ska GronaDaytonan tas ur produktion.....och kommer den da na 150K pa begmarknaden?
Ska SS bryta 40K gransen och ar detta bra eller daligt....och kommer det en ny version med bla ring och gra tavla..eller var det trolleri....och hur mycket kommer den kosta hos DavidSW?
Sitter manne David sjalv och laser alla inlagg medan han skrattar och bestaller nya Ferraris??...

Fragorna ar manga..svaren fa. Men den 7e April sa bor alla veta vad som faktiskt hande.
Jag tror att den gröna försvinner. MÄnga tror ju att de i platinum försvinner oxÄ, det tror inte jag.
Jag hoppas pÄ en sub i platinum.

God fredag alla, fick bli finklockan idag pÄ kontoret. LÀst lite om vad folk tror Rolex slÀpper för nyheter om Daytonan, Àr ett stort Daytona-fan och fick lite halvpanik nÀr man lÀste igenom alla poster. Vad jag sjÀlv tror Àr att de inte kommer göra en 41mm dÄ vÀldigt mÄnga kvinnor kör Daytona och de tappar en stor kundgrupp. Riktigt illa för modellen. Den Àr perfekt som den Àr!! Hoppas de inte tar bort den guldiga med grön urtavla dÄ jag vÀntar pÄ min fortfarande!!!! Det kanske kommer en 41mm men dÄ i samma stil som 42mm Yachtmaster, att de flesta Àr 40mm men det finns nÄgra modeller i 41mm. Blir spÀnnande att se!!
ghghg.jpg

God fredag alla, fick bli finklockan idag pÄ kontoret. LÀst lite om vad folk tror Rolex slÀpper för nyheter om Daytonan, Àr ett stort Daytona-fan och fick lite halvpanik nÀr man lÀste igenom alla poster. Vad jag sjÀlv tror Àr att de inte kommer göra en 41mm dÄ vÀldigt mÄnga kvinnor kör Daytona och de tappar en stor kundgrupp. Riktigt illa för modellen. Den Àr perfekt som den Àr!! Hoppas de inte tar bort den guldiga med grön urtavla dÄ jag vÀntar pÄ min fortfarande!!!! Det kanske kommer en 41mm men dÄ i samma stil som 42mm Yachtmaster, att de flesta Àr 40mm men det finns nÄgra modeller i 41mm. Blir spÀnnande att se!!
ghghg.jpg
HÄller verkligen med, Daytona med sina 40mm och boettform Àr en mycket bra unisex modell. Vore vÀldigt olyckligt om de gör den större och och gÄr mot oversize sportkronografer AP ROO/Hublot Big Bang hÄllet. Daytona med sin design Àr ju en av klockvÀrldens största designikoner, hoppas inte Rolex Àndrar detta, rÀcker med det de gjort med Sub/YM etc.

KÀnns fint att Àntligen kunna posta hÀr för första gÄngen. Det tog sin lilla tid men det var det vÀl ÀndÄ vÀrt :)
Ifall nÄgon blir lyckligare av det sÄ kan jag tillÀgga att den Àr köpt för att anvÀndas och förhoppningsvis bli en keeper ;)

Edit: sÄg att det var lite plast kvar fortf. Sorry för det.
E6C048C0-DC20-4B22-84C5-29EA0FCB7A9A.jpeg

Senast Àndrad:
KÀnns fint att Àntligen kunna posta hÀr för första gÄngen. Det tog sin lilla tid men det var det vÀl ÀndÄ vÀrt :)
Ifall nÄgon blir lyckligare av det sÄ kan jag tillÀgga att den Àr köpt för att anvÀndas och förhoppningsvis bli en keeper ;)

Grattis! Det Àr en mkt bra klocka.

Hur lĂ€nge fick du vĂ€nta? đŸ€“

SatflĂ€sk vad jag Ă„ngrar att jag inte köpte mig en 16520 istĂ€llet för 16518 nĂ€r det vĂ€l begav sig! Är dock lite sugen och leta pĂ„ mig en 16520 med Zenith verket, men priserna har gĂ„tt och blivit löjligt höga, men det gĂ€ller ju generellt alla Rolex modeller. Och till saken hör, att jag vill ha ett fullset, och dĂ„ Ă€r det ju rena rama fantasipriserna.

SatflĂ€sk vad jag Ă„ngrar att jag inte köpte mig en 16520 istĂ€llet för 16518 nĂ€r det vĂ€l begav sig! Är dock lite sugen och leta pĂ„ mig en 16520 med Zenith verket, men priserna har gĂ„tt och blivit löjligt höga, men det gĂ€ller ju generellt alla Rolex modeller. Och till saken hör, att jag vill ha ett fullset, och dĂ„ Ă€r det ju rena rama fantasipriserna.
Jo men sÄ Àr det ju. Har man specifika krav pÄ tbh etc sÄ fÄr man vara beredd att lÀgga premium.

Skulle slÄ till pÄ en Daytona idag efter lite surr med en dealer (kÀnd). Helt plötsligt höjer han priset med 50 000 kr ... Chrono24, Tyskland.

Tillbaka
Topp