Bonumm
Silver
Under samtalet? Vad var det för modell?Skulle slÄ till pÄ en Daytona idag efter lite surr med en dealer (kÀnd). Helt plötsligt höjer han priset med 50 000 kr ... Chrono24, Tyskland.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Under samtalet? Vad var det för modell?Skulle slÄ till pÄ en Daytona idag efter lite surr med en dealer (kÀnd). Helt plötsligt höjer han priset med 50 000 kr ... Chrono24, Tyskland.
Oj vad konstigt. LÀste lite pÄ TRF att mÄnga sÀljare har dragit tillbaka sina annonser pÄ daytona dÄ de vill avvakta och se vad som hÀnder den 7/4.Skulle slÄ till pÄ en Daytona idag efter lite surr med en dealer (kÀnd). Helt plötsligt höjer han priset med 50 000 kr ... Chrono24, Tyskland.
Ja, intressant nog drog LW tillbaka alla sina frÄn hemsidan för att tvÄ dagar senare lÀgga upp de med svart tavla igen. Vet de nÄgot vi inte vet??Oj vad konstigt. LÀste lite pÄ TRF att mÄnga sÀljare har dragit tillbaka sina annonser pÄ daytona dÄ de vill avvakta och se vad som hÀnder den 7/4.
vitguldare 116519..Under samtalet? Vad var det för modell?
Noterade samma sak, kÀnns ju som att dom antingen vet nÄgot eller tror pÄ nÄgon teori starkt!Ja, intressant nog drog LW tillbaka alla sina frÄn hemsidan för att tvÄ dagar senare lÀgga upp de med svart tavla igen. Vet de nÄgot vi inte vet??
Rena killgissningar om du frÄgar mig, det Àr ingen som vet (som du ocksÄ skriver).Noterade samma sak, kÀnns ju som att dom antingen vet nÄgot eller tror pÄ nÄgon teori starkt!
+1 pÄ dettaRena killgissningar om du frÄgar mig, det Àr ingen som vet (som du ocksÄ skriver).
Att det kommer en ny Daytona har det ju viskats om, men Rolex Àr sÀkrare Àn ett kassaskÄp nÀr det gÀller denna typ av info. Man tar nog bara höjd för att det eventuellt gÄr att tjÀna Ànnu mer pengar vid ev förÀndringar i sortimentet.
Lite synd om man fortsÀtter pumpa upp storlekarna pÄ Daytona ocksÄ, men ligger vÀl helt i linje med Sub.
Kan en SS eller PM Daytona ens sjunka i pris (TT ar val det "samsta" alternativet om vardestegring ar vad man ar ute efter)?+1 pÄ detta
Tror de kÀnner sig relativt sÀkra pÄ att priserna i alla fall inte kommer sjunka inom 2-4 veckor sÄ dÄ drar de tillbaka dem i vÀntan pÄ ev uppsida frÄn 7/4.
Att verkligheten ser ut som du beskriver Àr fakta. Galet kan man verkligen tycka...Kan en SS eller PM Daytona ens sjunka i pris (TT ar val det "samsta" alternativet om vardestegring ar vad man ar ute efter)?
Detta ar nagot som diskuteras flitigt pa Rolexforums. Hur man blev utskrattad och kallad idiot om man gav 18K for en SS Daytona 2019..och idag sa begars det nagonstans mellan 35-40K..och det verkar inte som klockorna ar osalda.
WG med bla tavla verkar ligga minst 20% over list...YG likasa om inte mer....Grona tavlan ar pavag till manen med prisokningar pa 25K den senaste manaden
RG ser ocksa ut som om den borjar sticka ivag....
Begagnade likasa....upp upp upp
Att handla till listpris ar att handla till fyndpris. Nastan oavsett modell salange det star Rolex pa urtavlan.
Men hur lange kan detta halla i sig kan man ju undra.
Kommer ihÄg att jag klÀmde pÄ en ny WG Daytona med blÄ tavla pÄ LW för typ 2,5 Är sedan. Den var rimligt prissatt tyckte jag dÄ, de skulle ha 275k vilket var under list. Det var precis innan den ocksÄ stack i pris. Köpte 116500 i stÀllet.Kan en SS eller PM Daytona ens sjunka i pris (TT ar val det "samsta" alternativet om vardestegring ar vad man ar ute efter)?
Detta ar nagot som diskuteras flitigt pa Rolexforums. Hur man blev utskrattad och kallad idiot om man gav 18K for en SS Daytona 2019..och idag sa begars det nagonstans mellan 35-40K..och det verkar inte som klockorna ar osalda.
WG med bla tavla verkar ligga minst 20% over list...YG likasa om inte mer....Grona tavlan ar pavag till manen med prisokningar pa 25K den senaste manaden
RG ser ocksa ut som om den borjar sticka ivag....
Begagnade likasa....upp upp upp
Att handla till listpris ar att handla till fyndpris. Nastan oavsett modell salange det star Rolex pa urtavlan.
Men hur lange kan detta halla i sig kan man ju undra.
Ja Sverige (NYmans Ur) hade nog det basta utbud pa Rolex jag sett pa aratal nar jag var hem i hostas 2020.Att verkligheten ser ut som du beskriver Àr fakta. Galet kan man verkligen tycka...
SÀrskilt de senaste mÄnaderna vad det verkar. NÄgon spÄkula sitter jag inte pÄ =) SÄ vem vet var detta tar vÀgen!?
Jag gissar dock inte att det blir fÀrre av Kinas 1,5 miljarder mÀnniskor som fÄr loss pengar nÀrmsta Ären
WG med blÄ tavla verkar Ànnu gÄ att köpa över disk helt utan tidigare relation i SEK. Detta dÄ priset Àr sÄ pass högt mot EU/USD gissar jag.
275 da var langt over list.Kommer ihÄg att jag klÀmde pÄ en ny WG Daytona med blÄ tavla pÄ LW för typ 2,5 Är sedan. Den var rimligt prissatt tyckte jag dÄ, de skulle ha 275k vilket var under list. Det var precis innan den ocksÄ stack i pris. Köpte 116500 i stÀllet.
Vad menar du med "ingen taxfree pÄ rolex"?Ja Sverige (NYmans Ur) hade nog det basta utbud pa Rolex jag sett pa aratal nar jag var hem i hostas 2020.
Ingen taxfree pa Rolex och inga utomeuropeiska turister gjorde nog sitt.
Det blir dyrt internationellt sett,men inte dyrare an andrahandsmarknaden,och ar man en arlig sjal (som vi alla har inne ar) och betalar sina skatter vid import sa ar det nastan billigare dar hemma.
Har far man vara glad om det ligger 5-6 klockor av "trakig"modell i Rolexmontrarna. 80-90% av alla fack ar tomma och det ser minst sagt ode ut.
Vad de anstallda gor om dagarna ka man ju undra da efterfragan pa overprissatt skrap som diamanter 14K guld och annat inte ar stor alls...och att trampa runt 5-6 personer i en heltom butik kanns val sadar lagom skojjigt kan jag tro....
Min lokala AF forlorade sin status....de anstallda flyr som rattor innan skeppet helt sjunker.
Rolexansvarige oppnar egen second handbutik da han ska salja....just Rolex till marknadspris. Ville jag salja mina?...Nehej...det var ju valdigt trakigt....
Trevlig kille som ar overygad om att detta ar bara borjan pa raketen da som du sager Asien ar den nya varldsekonomin,och deras aptit pa lyx ar omattlig an sa lange.
Mycket tror jag drivs av tron att Rolex kan bara ga at ett hall. Och ser man till de sensate aren sa har ju de som tror pa detta haft ratt
Dyrt idag..ja kanske. Men imorgon sa var gardagens pris rea,sa skynda dig kop!
Annars sa blir du kanske tom utan.....och det vore ju forfarligt!
Att de inte langre skriver TaxFree dokument till turister bosatta utanfor EU som handlar Rolex.Vad menar du med "ingen taxfree pÄ rolex"?
Smaken Àr som röven, klöven! Men jag hÄller med. Imho Àr den svarta bÀttre Àn den vita.HÄller med vad tidigare har sagt att den vita gör sig bÀttre pÄ bild, men den svarta Àr ganska lÀcker ocksÄ ÀndÄ
Tur att vi alla Àr olika.... SjÀlv föredrar jag den vitaSmaken Àr som röven, klöven! Men jag hÄller med. Imho Àr den svarta bÀttre Àn den vita.
DĂ€r har du en riktigt bra poĂ€ng. OmvĂ€xling förnöjer. Handlar vĂ€l lite om hur mycket man har i âgarderobenâVĂ€ldigt trevligt med svart. Svart funkar ju till allt. LĂ€tt att matcha.
KÀnner samtidigt att vissa fegar och bara köper klockor med svarta urtavlor. Var ju en som visade upp sin samling. Bara stÄl. Dykare. Alla med svarta urtavlor. Hm. Lite trÄkigt?
VÄga köpa lite fÀrg. Kul med fÀrger som poppar och bryter av lite.
Oavsett storlek sĂ„ kan det vara kul att bryta av med nĂ„got, istĂ€llet för att köra 3 av 3 svarta urtavlorDĂ€r har du en riktigt bra poĂ€ng. OmvĂ€xling förnöjer. Handlar vĂ€l lite om hur mycket man har i âgarderobenâ
NÀr klockorna börjar bli ett gÀng kan man ta ut svÀngarna mer. DessvÀrre Àr jag inte dÀr Ànnu
Om jag inte minns fel sÄ har du Àven en 15450, hur Àr proportionen jÀmfört med 116500?Gillar vit!
APn Àr klrt mindre.Om jag inte minns fel sÄ har du Àven en 15450, hur Àr proportionen jÀmfört med 116500?
Om jag inte minns fel sÄ har du Àven en 15450, hur Àr proportionen jÀmfört med 116500?
Ja rent teoretisk. TÀnkte mer hur den upplevs dÀrav stÀllde jag frÄgan.APn Àr klrt mindre.
JÀttetrevlig klocka dock rÀtt sÄ stor skillnad i mitt tycke. Den ser riktigt bra och mer slimmad. Vore trÄkigt om rykten skulle stÀmma att rolex ska slÀppa 42mm daytona.Nja, inte sÄ mycket tycker jag. Lite mindre men inte mycket, urtavlan Àr ju mindre men inte hur den bÀrs.
HÀmtade upp den ur kassaskÄpet, dÀrav fel tid och datum