• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Aa_Ke

Breitling
Bara en bra klocka och krispiga sneakers.
17BD8D9A-F967-49E8-B6ED-3B055F3444D0.jpeg
 
Nja, jag Àr skeptisk.
tĂ€nker lite sĂ„ hĂ€r: SĂ€lja nu och sen Ă„ngra sig och köpa tillbaka för 20-100% till. Nej tack đŸ„ž
Jag vÀntar sjÀlv pÄ en.
Jag skulle inte sÀlja, men jag önskar Ä andra sidan att vÀrdet rasar tillbaka till "rimliga" begpriser, sÄ folk som Àger tex daytona, pepsi mfl faktiskt vÄgar anvÀnda dessa utan att behöva ha handen i ett kassaskÄp om de ska bÀra klockan offentligt.

Men jag har iofs ingen som helst tanke pÄ att sÀlja nÄnting vidare heller, sÄ om marknadspriset skjuts i sank sÄ vore det en fördel för min del. SÄ för min del tkr jag att den hÀr grejen med att ADn behÄller papperen pÄ klockan i nÄt eller nÄgra Är Àr en bra grej.

Man bör naturligtvis fĂ„ ut de om man ber om dem, men dĂ„ kan man ju rĂ€kna med att aldrig hamna pĂ„ en intresselista för nĂ„gonting hos den butiken igen. 👍☝😊
 

Bally

Cartier
Jag var i Köpenhamn idag och de hade faktiskt en massa trevliga klockor inne pÄ Rolex butiken, tyvÀrr bara display models, men ÀndÄ kul att Àntligen fÄ testa lite.
Testade en Daytona pĂ„ oysterflex och vart lite kĂ€r faktiskt, hur ser det ut pĂ„ tillgĂ€nglighet pĂ„ dessa? Är det helt hopplöst att fĂ„ stĂ€lla sig pĂ„ en vĂ€ntelista om man inte har nĂ„gon tidigare historik?
 

PJZ

Cartier
Jag var i Köpenhamn idag och de hade faktiskt en massa trevliga klockor inne pÄ Rolex butiken, tyvÀrr bara display models, men ÀndÄ kul att Àntligen fÄ testa lite.
Testade en Daytona pĂ„ oysterflex och vart lite kĂ€r faktiskt, hur ser det ut pĂ„ tillgĂ€nglighet pĂ„ dessa? Är det helt hopplöst att fĂ„ stĂ€lla sig pĂ„ en vĂ€ntelista om man inte har nĂ„gon tidigare historik?
Gissningsvis blir det svÄrt. Besök din lokala AD, hitta en sÀljare du klickar med stÀll frÄgan Àr mitt bÀsta tips.
 
Likagarna som att ha pengarna pa banken kan man om man kan (dar fick jag val allt till det med en knorr!) kopa sig en handfull gulddaytonas.
De haller iallfall i nulaget vardet battre an papperslappar eller siffror pa en skarm.
For nagon ranta pa banken vard att prata om finns ju inte langre (Ja i Argentina ar bankrantan 34% och i Venezuela 36% A andra sidan ar inflationen i Argentina 48% och i Venezuela 2719%....)
😂
 
Ah det sket sig för min del verkar det som. Min AD ansÄg inte att de behövde hÄlla det avtal som DE föreslog för mig för tvÄ Är sedan som gjorde att jag köpte en klocka för 120k, sÄ det verkar inte som de tÀnker lÄta mig köpa nÄn daytona.

Kanske finns det nÄn som ev vill byta bort en? En 126710blro fÄr isÄfall lÀmna mig.

Mvh
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ah det sket sig för min del verkar det som. Min AD ansÄg inte att de behövde hÄlla det avtal som DE föreslog för mig för tvÄ Är sedan som gjorde att jag köpte en klocka för 120k, sÄ det verkar inte som de tÀnker lÄta mig köpa nÄn daytona.

Kanske finns det nÄn som ev vill byta bort en? En 126710blro fÄr isÄfall lÀmna mig.

Mvh
Åh. SĂ„ Ă€r det bara, du fick Ă€ndĂ„ köpa en BLRO?
jag har köpt hyllvÀrmare för 350k hos min AD men vÀnner som aldrig ens satt en fot i butiken fÄr plocka ut Pepsin (enda klockan jag stÄtt/stÄr i lista för) före mig.

Även tingat en Daytona (som fanns i butiken, TT) i butiken som jag skulle hĂ€mta upp men den hade de sĂ„lt till en annan nĂ€r det var dags. Har vĂ€l tio historier till men AD skiter i dig sĂ„ lĂ€nge du inte Ă€r dĂ€r inne varje vecka och tigger bubbel.
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Ah det sket sig för min del verkar det som. Min AD ansÄg inte att de behövde hÄlla det avtal som DE föreslog för mig för tvÄ Är sedan som gjorde att jag köpte en klocka för 120k, sÄ det verkar inte som de tÀnker lÄta mig köpa nÄn daytona.

Kanske finns det nÄn som ev vill byta bort en? En 126710blro fÄr isÄfall lÀmna mig.

Mvh
Nu kÀnner jag inte till storyn men om det Àr sÄ att du fick plocka ut din BLRO frÄn samma AD har du nog förklaringen dÀr. Varje köp av het modell knuffar dig ju nerÄt i priolistan sÄ lÀnge du inte fortsÀtter att jobba dig sjÀlv uppÄt genom att köpa hyllvÀrmare.
 
  • Like
Reactions: PJZ
Nu kÀnner jag inte till storyn men om det Àr sÄ att du fick plocka ut din BLRO frÄn samma AD har du nog förklaringen dÀr. Varje köp av het modell knuffar dig ju nerÄt i priolistan sÄ lÀnge du inte fortsÀtter att jobba dig sjÀlv uppÄt genom att köpa hyllvÀrmare.
De e lite mer komplicerat. Men jag förstÄr va du menar.
Den ena stod jag i kö för som alla andra (och hade gjort I 18 mÄnader) nÀr DE KOM TILL MIG med erbjudandet att om jag köpte en av tvÄ klockor nu "idag" sÄ lovade de qtt de skulle leverera en daytona inom 24 mÄnader, aldrig hört ett ord om att jag skulle fÄ vÀnta pÄ den andra (Àven om jag ju faktiskt vÀntade 3 Är drygt pÄ den) dock hade jag accepterat om det hade varit sÄ att det var Daytonan de levererade Ä den andra jag fick avstÄ, eftersom den hade ingen sagt att "köper su den hÀr qÄ fÄr du köpa inom" om..

Men fÄr se, har krÀvt att fÄ tala med topparna nu, jag tycker inte om nÀr folk pissar mig pÄ ryggen och lÄtsas som att det regnar...
 
  • Like
Reactions: PJZ

alex_c

Cartier
2-Faktor
De e lite mer komplicerat. Men jag förstÄr va du menar.
Den ena stod jag i kö för som alla andra (och hade gjort I 18 mÄnader) nÀr DE KOM TILL MIG med erbjudandet att om jag köpte en av tvÄ klockor nu "idag" sÄ lovade de qtt de skulle leverera en daytona inom 24 mÄnader, aldrig hört ett ord om att jag skulle fÄ vÀnta pÄ den andra (Àven om jag ju faktiskt vÀntade 3 Är drygt pÄ den) dock hade jag accepterat om det hade varit sÄ att det var Daytonan de levererade Ä den andra jag fick avstÄ, eftersom den hade ingen sagt att "köper su den hÀr qÄ fÄr du köpa inom" om..

Men fÄr se, har krÀvt att fÄ tala med topparna nu, jag tycker inte om nÀr folk pissar mig pÄ ryggen och lÄtsas som att det regnar...
LÄter trist! Hoppas det löser sig. HÀr, ta lite choklad
429C1662-75DF-406E-A05C-6A2961108B9B.jpeg
 

BankAnden

Panerai
Åh. SĂ„ Ă€r det bara, du fick Ă€ndĂ„ köpa en BLRO?
jag har köpt hyllvÀrmare för 350k hos min AD men vÀnner som aldrig ens satt en fot i butiken fÄr plocka ut Pepsin (enda klockan jag stÄtt/stÄr i lista för) före mig.

Även tingat en Daytona (som fanns i butiken, TT) i butiken som jag skulle hĂ€mta upp men den hade de sĂ„lt till en annan nĂ€r det var dags. Har vĂ€l tio historier till men AD skiter i dig sĂ„ lĂ€nge du inte Ă€r dĂ€r inne varje vecka och tigger bubbel.
KÀnner tyvÀrr igen det dÀr
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Åh. SĂ„ Ă€r det bara, du fick Ă€ndĂ„ köpa en BLRO?
jag har köpt hyllvÀrmare för 350k hos min AD men vÀnner som aldrig ens satt en fot i butiken fÄr plocka ut Pepsin (enda klockan jag stÄtt/stÄr i lista för) före mig.

Även tingat en Daytona (som fanns i butiken, TT) i butiken som jag skulle hĂ€mta upp men den hade de sĂ„lt till en annan nĂ€r det var dags. Har vĂ€l tio historier till men AD skiter i dig sĂ„ lĂ€nge du inte Ă€r dĂ€r inne varje vecka och tigger bubbel.
Och ÀndÄ fortsÀtter du gÄ till samma AD?
 
Topp