• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" tråden! 🤙🏼

Time is now

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Problemet ligger i att luftkanalerna ofta slutar strax efter där handleden "böjs", så det krävs inte mycket för att täppa igen dom.
Kolla bilderna ovan från Time is now.
Finns inte en chans att luftkanalerna har någon funktion när det sitter så hårt.
OF bör alltså ha lite luft även på ytterdelen på handleden för att fungera optimalt.
Blir lite tight vid träning såklart. Här kommer en bild på hur OF brukar sitta på mig👍🏽
 
Senast ändrad:

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Tror vi håller med varandra :)
Då är vi också eniga om att det är helt klart för tight så som Time is now har den?
Pga av handleden rundning och luftkanalerna utformning så ska bandet inte ligga emot helt vid handledens ytterdel utan ha någon millimeter luft.
Ja, om fenorna skall fylla den funktion som Rolex avser med konstruktionen. Behöver inte bäraren det kan det såklart tightas till.

OF konstruktion gör att det kan vara lite petigt att hitta ”rätt” passform för alla, men det går att pröva sig fram med olika längder för bäst passform
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Vad det är för fel att ha skyddsplasten kvar på klockan? Plasten är inte gjort för att vara där när klockan används. Ser för taskigt ut och ger signalerar att klockan är i en för hög liga för innehavaren. Torde göra sig bättre på annat socialt media för att visa upp för icke insatta än på ett entusiast forum. :oldman:
Om något så är väll ändå plasten där för att skydda klockan, Oavsett om den används eller inte ?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Om något så är väll ändå plasten där för att skydda klockan, Oavsett om den används eller inte ?
Originalskyddsplasten åker ju alltid av vid köp från Svenska ADs. Sen finns det ju aftermarketplast för de som är rädda att få dings eller repor.

Inget för mig men alla gör ju som de själva vill.
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Originalskyddsplasten åker ju alltid av vid köp från Svenska ADs. Sen finns det ju aftermarketplast för de som är rädda att få dings eller repor.

Inget för mig men alla gör ju som de själva vill.
”Alltid” kan diskuteras men oavsett så menar jag att plasten är till för att skydda klockan oavsett om den används eller inte,

inget för mig heller på dem klockor som används :)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
”Alltid” kan diskuteras men oavsett så menar jag att plasten är till för att skydda klockan oavsett om den används eller inte,

inget för mig heller på dem klockor som används :)
Har du något exempel de senaste åren där AD i Sverige låtit plasten sitta kvar? Möjligtvis om någon glömt någon liten bit någonstans men de brukar vara jäkligt noggranna med att alla nya klockor ska plastas av helt vid köp.
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Har du något exempel de senaste åren där AD i Sverige låtit plasten sitta kvar? Möjligtvis om någon glömt någon liten bit någonstans men de brukar vara jäkligt noggranna med att alla nya klockor ska plastas av helt vid köp.
Inget jag kan gå ut med här som du säkert förstår :) men vet ett antal fullt platsade Rolex från flera olika AD i Sverige
 

joca

Patek
2-Faktor
IMG_2457.JPG
 

Time is now

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Ser bra ut, tajt också!

Ser nästan ut som din handled squeezas, hur upplever du att den sitter? Uppenbar skillnad på hur din sitter mot många bilder som postats här inne tidigare..
Jag älskar OF, får gärna sitta tight. Flärparna under gör att man inte upplever det som åtstramat mot huden. Sen skulle jag också vilja meddela att bilderna som tas när of sticker ut inte riktigt blir dem verkliga bilden över hur man ser klockan sitta på någon annan. 👍🏽
 

PJZ

Cartier
Jag älskar OF, får gärna sitta tight. Flärparna under gör att man inte upplever det som åtstramat mot huden. Sen skulle jag också vilja meddela att bilderna som tas när of sticker ut inte riktigt blir dem verkliga bilden över hur man ser klockan sitta på någon annan. 👍🏽
Nice feedback! Tack :) Lite sugen på WG Daytonan med OF. Får se hur det blir..
 

Laplander

Rolex
Invisishield.jpg

Ibland undrar man vad som sker i datorn egentligen...
Detta diskuterades ju i denna tråden (på svenska) för ett par dagar sedan, och nu dyker detta upp på min insta. Slump?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
C5D546D3-8865-48F2-A793-84589648C8B1.jpeg
Vad tycker ni om längden på länkarna?
Känns lite som de är i obalans då ena sidan är betydligt längre än den andra. Claspen hamnar liksom snett.
Blir det ofta så eller bör jag gå tillbaka till AD och se om det går att lösa på något sätt?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
C5D546D3-8865-48F2-A793-84589648C8B1.jpeg
Vad tycker ni om längden på länkarna?
Känns lite som de är i obalans då ena sidan är betydligt längre än den andra. Claspen hamnar liksom snett.
Blir det ofta så eller bör jag gå tillbaka till AD och se om det går att lösa på något sätt?
Fördelen med att klockan 12 delen är längre är för klockan inte ska ramla ned. Den sitter oftast mer centrerad då.

Men, som du säger, så kan det finnas en risk att claspen inte blir centrerad då.
Med länkbitar kan man prova sig fram. Flytta runt dem.

Vet faktiskt inte hur man ska lösa det med Oyster Flex. Claspen är ändå inget man tittar på, så det går nog att leva med om det sitter skönt
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
C5D546D3-8865-48F2-A793-84589648C8B1.jpeg
Vad tycker ni om längden på länkarna?
Känns lite som de är i obalans då ena sidan är betydligt längre än den andra. Claspen hamnar liksom snett.
Blir det ofta så eller bör jag gå tillbaka till AD och se om det går att lösa på något sätt?
Ser perfekt ut. Den där kommer förmodligen vara bra balanserad på handleden.
 
Topp