• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

39BD8879-3BD3-4612-A85D-0E3D99074AAA.jpeg

63BC3072-3337-40E5-96E2-43558C81B7CC.jpeg

SÀllan jag tar handledsskott pÄ denna för det Àr en svÄr fotad liten jÀvel...!?
Jag Àr likadan. NÀr det kommer till bilduppladdning pÄ KS, sÄ föredrar jag kvalitét före kvantitet

Funderar pÄ att köpa mig en Daytona guld/stÄl men kan inte riktigt bestÀmma mig för vilken tavla jag gillar bÀst.

jag Àr egentligen inte sÄ förtjust i guldet men har insett att det Àr en omöjlighet att fÄ tag pÄ en stÄl (Ätminstone frÄn AD)

vilken av tavlorna tycker ni gör klockan minst ”guldig”?

nÄgon som vet hur svÄrt det Àr att fÄ tag pÄ en guld/stÄl hos AD?

• Like
Reactions: PJZ
Funderar pÄ att köpa mig en Daytona guld/stÄl men kan inte riktigt bestÀmma mig för vilken tavla jag gillar bÀst.

jag Àr egentligen inte sÄ förtjust i guldet men har insett att det Àr en omöjlighet att fÄ tag pÄ en stÄl (Ätminstone frÄn AD)

vilken av tavlorna tycker ni gör klockan minst ”guldig”?

nÄgon som vet hur svÄrt det Àr att fÄ tag pÄ en guld/stÄl hos AD?
TT brukar vara den lattaste att kopa fran AF
Tavlor ser du pa Rolex.com

Ni med oysterflex, vad har ni för omkrets pÄ handleden och vilken strlk kör ni pÄ banden? Enligt guiden hÀr ska jag ha E kl 6 och F kl 12 för 17,5cm handled.
Ser dock att det bÄde verkar finnas band mÀrkta med 2 bokstÀver eller 1 bokstav. Blir inte riktigt klok :banghead:
D87D50DE-AF16-4734-807C-67A8EABC64A5.jpeg
65ECAB6E-A4E7-4299-A6B2-ADED02FD1E65.jpeg
4F59C74C-27A3-44BE-B2AA-B4DC833B657A.jpeg

• Like
Reactions: PJZ
Ni med oysterflex, vad har ni för omkrets pÄ handleden och vilken strlk kör ni pÄ banden? Enligt guiden hÀr ska jag ha E kl 6 och F kl 12 för 17,5cm handled.
Ser dock att det bÄde verkar finnas band mÀrkta med 2 bokstÀver eller 1 bokstav. Blir inte riktigt klok :banghead:
Hoppas pÄ att fÄ se lite svar dÄ jag mer eller mindre har exakt samma storlek pÄ min handled haha!

D87D50DE-AF16-4734-807C-67A8EABC64A5.jpeg
65ECAB6E-A4E7-4299-A6B2-ADED02FD1E65.jpeg
4F59C74C-27A3-44BE-B2AA-B4DC833B657A.jpeg

E-E bandet Àr till kl 6 sidan.
Du har lÀst bandguiden korrekt E-F Àr rÀtt band för dig.

Hej pÄ er.

Finns det nÄgon 116519LN med meteorit-tavlan hÀr pÄ KS? (Finns det ens nÄgon i Sverige Àn?)

Eller vem blir den förste lycklige att fÄ Àran? NÄgon av er som vÀntar/köar pÄ en?

Hej pÄ er.

Finns det nÄgon 116519LN med meteorit-tavlan hÀr pÄ KS? (Finns det ens nÄgon i Sverige Àn?)

Eller vem blir den förste lycklige att fÄ Àran? NÄgon av er som vÀntar/köar pÄ en?
Vantar. Dock pa en utan gummisnoddsband.,Men med tanke pa andrahnadsmarknadspriserna sa lar vantan bli lang,om det ens kommer nagon......

Kul. En av de lÀckraste klockor Rolex slÀppt pÄ senaste i mitt tycke.

VÀntar du frÄn AD i Swe eller US? (Har förstÄtt det som att du bor i US?)
Vantar bade har och dar. Stammer bra att jag bor i USA..
Men har formodligen storre chans att fa en i Sverige da priserna ligger ca15-20% hogre dar beroende pa delstat och vaxelkurs. TaxFree ar bara att glomma pa dessa referenser,sa det blir en hel del ner i statens fickor
Da far man gladja sig at hur haftigt det ar att betala skatt.....

Vantar. Dock pa en utan gummisnoddsband.,Men med tanke pa andrahnadsmarknadspriserna sa lar vantan bli lang,om det ens kommer nagon......
Men vadĂ„, skulle du tacka nej till en med oysterflex dĂ„, om du blev erbjuden att köpa en till list? đŸ˜¶

Edit. Och som jag förstÄtt det sÄ Àr det Gulguld som fÄr det att rycka mest för dkn del, men de andra Àr vÀl tillrÀckligt bra, de med, Àven pÄ Oysterflex?
:)

Men vadĂ„, skulle du tacka nej till en med oysterflex dĂ„, om du blev erbjuden att köpa en till list? đŸ˜¶

Edit. Och som jag förstÄtt det sÄ Àr det Gulguld som fÄr det att rycka mest för dkn del, men de andra Àr vÀl tillrÀckligt bra, de med, Àven pÄ Oysterflex?
Mjeee......Nej jag skulle givetvis tacka ja till en GummisnoddsMeteorit. Men ska jag var arlig sa skulle den forsvinna lika fort som inbyte mot en helguld.
Salja mot enbart pengar? Nej da behaller jag hellre klockan da jag formodligen inte erbjuds en likadan pa bra manga ar.

Vetefan vilken jag gillar bast av Rose eller Gulguld. Vitguld och meteorit blir sa valdigt blekt....

Mjeee......Nej jag skulle givetvis tacka ja till en GummisnoddsMeteorit. Men ska jag var arlig sa skulle den forsvinna lika fort som inbyte mot en helguld.
Salja mot enbart pengar? Nej da behaller jag hellre klockan da jag formodligen inte erbjuds en likadan pa bra manga ar.

Vetefan vilken jag gillar bast av Rose eller Gulguld. Vitguld och meteorit blir sa valdigt blekt....
Ok ok, ja för jag fick för mig sist vi var ut Ä kÀkade att du inte var sÄ förtjust i gummit, men har man resurser aÄ kan man vÀl köpa en lÀnk i efterhand i vÀrsta fall?

Sen om detbi papperen stÄr att den sÄldes pÄ gummi betyder vÀl kanske lite mindre, om Àn inte helt oviktigt.

Ja, jag tycker rose passar fint pÄ dig, jag tror aldrig jag sett dig bÀra gult guld, men av egna erfarenheter sÄ kunde jag tycka att gulguld gjorde en vÀldigt blek.

Personligen sÄ gillar jag vitguldaren med meteorite tavlan, speciellt pÄnoyster faktiskt. Men du skulle alltsÄ inte köpa en sÄn "for keeping" om du blev erbjuden i vitt guld? Wg pÄ lÀnk dÄ?
Som en ren investering om du fick köpa av AD?

Slm sagt, jag skulle gÀrna ha en vitguldsmeteorite, men dÄ skulle den bli anvÀnd 3 ggr om Äret (kanske), sÄ jag föredrar stÄl. Lite mindre lÀtt att repa och kÀnns som en bÀttre "bruksklocka" rent generellt (oavsett om man bortser frÄn köekostnaden och antar i wtt exempel att det vore samma pris för guld och stÄl, sÄ skulle jag ÀndÄ vÀlja stÄl dÄ jag köper en för att bruka, sÄ jag Àr eg inte ett dugg intresserad av marknadspriset, bara jag inte behöver betala det. Men omnjag fick vÀlja en gulddaytona eller en i stÄl till en kostnad av 140k, dÄ hade jag valt stÄlklockqn, just för att jag köper för att bruka. Hade jag sett det som en investering sÄ hade jag naturligtvis sett det ur en annan vinkel.)

Ok ok, ja för jag fick för mig sist vi var ut Ä kÀkade att du inte var sÄ förtjust i gummit, men har man resurser aÄ kan man vÀl köpa en lÀnk i efterhand i vÀrsta fall?

Sen om detbi papperen stÄr att den sÄldes pÄ gummi betyder vÀl kanske lite mindre, om Àn inte helt oviktigt.
Jag har förstÄtt att det Àr olika boetter till OF och lÀnk, att man blir fast med det man köpt alltsÄ.

Eller sĂ„ kan du ju alltid passa Oysterflexen vidare till mig om du skulle bli erbjuden en 😉

Tillbaka
Topp