• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
116506 Àr ingen svÄr bit att fÄ ner rejÀlt.
Om den Àr vÀrd pengarna eller ej Àr svÄrt, nÀr jag funderat pÄ den har jag landat i att man fÄr mer haute horlogierie för 500k och uppÄt och valen har hamnat pÄ annat.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ja sjÀlvklart... Enda klocka jag betalat fullt list för Àr 116500. Sedan finns det vÀl nÄgra PP modeller som det inte finns prut pÄ men i övrigt betalar vÀl ingen list?

Finns sÀkert nÄgon som tycker det Àr kul att berÀtta för andra att man betalat list för en PM Rolle.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ja sjÀlvklart... Enda klocka jag betalat fullt list för Àr 116500. Sedan finns det vÀl nÄgra PP modeller som det inte finns prut pÄ men i övrigt betalar vÀl ingen list?

Sky-D stÄl, hulk, BLNR Àr nog modeller som om inte Àn men snart redan Àr pÄ list.
 

zamboni

Omega
NÄgra nyheter kring nÀr och om det kommer gÄ att köpa lösa tavlor till 116500? Hade varit fint att ha en vit och en svart tavla.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
NÄgra nyheter kring nÀr och om det kommer gÄ att köpa lösa tavlor till 116500? Hade varit fint att ha en vit och en svart tavla.

GÄr att byta redan nu, men endast genom inskick till fabrik. Man fÄr inte behÄlla utbytta tavlan.
 

KSV

Omega
3AB36439-41FD-425E-AC52-5B7213265FFA.png
Passar denna in hÀr? :D
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Troligtvis en frÄga som avhandlats mÄnga gÄnger, men vad skadar en gÄng till?

Vad Rolex Daytona nÄgonting att göra med Nascar Daytona? Troligen.
Vad Àr det?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Troligtvis en frÄga som avhandlats mÄnga gÄnger, men vad skadar en gÄng till?

Vad Rolex Daytona nÄgonting att göra med Nascar Daytona? Troligen.
Vad Àr det?

Daytona Beach var pÄ den tiden kallad motorsportens huvudstad, trots det kallades de första Daytonas inte Daytona utan Le Mans, men Àndrades kanska snabbt till Daytona.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Daytona Beach var pÄ den tiden kallad motorsportens huvudstad, trots det kallades de första Daytonas inte Daytona utan Le Mans, men Àndrades kanska snabbt till Daytona.
Det har jag förstÄtt.
Men vad har det med klockan att göra eller Ă€r det bara ”kronograf = motorsport”?
 

KSV

Omega

Dr Ford

Omega
Behöver ett nytt armband till en 116500. Är det OysterlĂ€nk som gĂ€ller? Heter den ngt speciellt och vart köper man den?
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Behöver ett nytt armband till en 116500. Är det OysterlĂ€nk som gĂ€ller? Heter den ngt speciellt och vart köper man den?

Har du köpt en 116500 ''Head Only''?o_O Vet inte vad lÀnken heter men det Àr vÀl bara att knalla till en AD och bestÀlla hem en ny OysterlÀnk. Tror det gÄr pÄ ca 14k (ungefÀr).
 
Topp