• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

116520 :)

daytona2IMG_1161.jpg

NÄgon som sitter pÄ en vittavlad 116500 och vill testa svart tavla? Endast byte av tavla, ej klocka.

NÄgon som sitter pÄ en vittavlad 116500 och vill testa svart tavla? Endast byte av tavla, ej klocka.
Ska du plocka ut tavlan sjÀlv? AD tror jag inte gÄr med pÄ den föreslagna övningen. Vid byte av tavla hos dem sÄ fÄr du ej behÄlla den gamla som jag förstÄtt det (gÀllande daytona specifikt)

Ska du plocka ut tavlan sjÀlv? AD tror jag inte gÄr med pÄ den föreslagna övningen. Vid byte av tavla hos dem sÄ fÄr du ej behÄlla den gamla som jag förstÄtt det (gÀllande daytona specifikt)
LÄter vÀl ÀndÄ osannolikt att AD tar den ena tavlan om du knallar in med tvÄ stycken (en i klockan och en löst) och ber dom byta?

Hur ska du fÄ ut den lösa tavlan dÄ? GÄ till en annan AD och be dem ta ut tavlan o ge dig den i handen?

FÄ ut? Man kan köpa en tavla löst. Har du en 116500 med vit tavla sÄ sÀljer nog AD en svart tavla till dig, dÀremot kan du inte köpa en tavla till Àdelmetallmodell löst till din stÄlis. Jag frÄgade en gÄng för en 116520 (med svart tavla) och dÄ var det inga problem att köpa ny vit tavla och fÄ den isatt. Jag förutsÀtter givetvis jag fÄr behÄlla min egen tavla.

Det du tÀnkte pÄ Àr kanske nÀr man skickar klockan till Rolex/RSC för service. Om de byter ut delar dÄ sÄ fÄr du inte tillbaka dom.

FÄ ut? Man kan köpa en tavla löst. Har du en 116500 med vit tavla sÄ sÀljer nog AD en svart tavla till dig, dÀremot kan du inte köpa en tavla till Àdelmetallmodell löst till din stÄlis. Jag frÄgade en gÄng för en 116520 (med svart tavla) och dÄ var det inga problem att köpa ny vit tavla och fÄ den isatt. Jag förutsÀtter givetvis jag fÄr behÄlla min egen tavla.

Det du tÀnkte pÄ Àr kanske nÀr man skickar klockan till Rolex/RSC för service. Om de byter ut delar dÄ sÄ fÄr du inte tillbaka dom.
Nej tÀnkte ej pÄ inskickad klocka. Man fÄr ej köpa lös tavla till 116500. So no dice...

Vet att man kan köpa lös tavla till andra referenser. Gjort det sjÀlv mÄnga ggr. Dock sÄ gÀller det nÀr de monterar tavlan Ät dig. Du fÄr inte den nya löst i handen. DÀremot fÄr man behÄlla den gamla

Eftersom det Àr en sÄn hype kring keramiska daytonan sÄ kan du bara byta tavla, men utan att behÄlla den gamla (som jag förstÄtt det)

Nej tÀnkte ej pÄ inskickad klocka. Man fÄr ej köpa lös tavla till 116500. So no dice...
Fan vad synd att de Àndrat pÄ det dÄ. Jag minns att Bergströms skulle ha 8k för vit tavla till 116520. Kanske tyckte Rolex det var för jobbigt med alla som sprang runt pÄ dubbla uppsÀttning tavlor.

Fan vad synd att de Àndrat pÄ det dÄ. Jag minns att Bergströms skulle ha 8k för vit tavla till 116520. Kanske tyckte Rolex det var för jobbigt med alla som sprang runt pÄ dubbla uppsÀttning tavlor.
Ja den Àldre referensen var nog lÀttare att göra sÄ med.

PÄ samma sÀtt sÀljer de ej lösa pepsi-vridringar i keramik (gÄr inte heller att montera BLRO's bezel pÄ en GMT C LN)

Vad fÄr man betala för en "ny" 116500? Vad Àr ett RIMLIGT pris med tanke pÄ uppskattad vÀntetid och annat som ökar priset frÄn list?

Mvh Roffe

Fattar inte varför dock!? FörstÄr verkligen inte varför Rolex inte vill att jag som Àgare av en klocka inte ska lÄta mig Àndra utseendet med deras egna original tillbehör? Det Àr inte som att dom kan erbjuda mig att köpa en vittavlad 116500 Any time soon. JÀvla sopor!!

Tillbaka
Topp