• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" tråden! 🤙🏼

Tyvärr är det ett shitty köp oavsett om jag kan sälja lika löjligt dyrt, eftersom jag hade tänkt ha kvar klockan.

Mvh Roffe.
Kan väl inte vara ett "shitty" köp om du vet att du alltid kommer få tillbaka de pengar du lagt ut ( på sikt )
Men kan hålla med om att priserna är sjuka på Daytona, eller sport Rolex överhuvudtaget för den delen.

ALLTID är väl att ta i? Vi vet juh inte hur det blir när det presenteras en nyare ref? Då kanske de här inte blir värda mer än en hundring?

Mvh Roffe
Historiskt sett har väl Daytona aldrig rasat i pris och i den produktionstakten de produceras tror jag aldrig att Daytona kommer tappa i värde oavsett om du köper en 16520/116520/116500. Men visst är det störande att visa lyckats få dem för list.110k och säljer dem för 150-160k men så är det ibland "thats life".
Själv får man vara nöjd med sin 116520 fast nog hade jag velat ha en 116500 men kan inte motivera mig att lägga 40-50k emellan för en sådan.
Hoppas du hittar vad du söker för Daytona är en klassiker.
Alltid roligare med bild.
59.JPG

Historiskt sett har väl Daytona aldrig rasat i pris och i den produktionstakten de produceras tror jag aldrig att Daytona kommer tappa i värde oavsett om du köper en 16520/116520/116500. Men visst är det störande att visa lyckats få dem för list.110k och säljer dem för 150-160k men så är det ibland "thats life".
Själv får man vara nöjd med sin 116520 fast nog hade jag velat ha en 116500 men kan inte motivera mig att lägga 40-50k emellan för en sådan.
Hoppas du hittar vad du söker för Daytona är en klassiker.
Alltid roligare med bild.
59.JPG
Det var en stilig pjäs. Hehe, får försöka "muta" mig in på listan hos någon mindre nogräknade AD :p:D

Mvh Roffe

ALLTID är väl att ta i? Vi vet juh inte hur det blir när det presenteras en nyare ref? Då kanske de här inte blir värda mer än en hundring?

Mvh Roffe

116520 gick åt andra hållet när 116500 lanserades. Du kanske ska leta efter en annan ref. köp en vanlig sub så slipper du betala mer än list.

Du nämner nya GMT och den kommer inte heller att gå att hitta till list om du inte ställde dig i kö direkt.

116520 gick åt andra hållet när 116500 lanserades. Du kanske ska leta efter en annan ref. köp en vanlig sub så slipper du betala mer än list.

Du nämner nya GMT och den kommer inte heller att gå att hitta till list om du inte ställde dig i kö direkt.
Jag stod i kö bland de första, både jag och frugan. Har fått återkoppling från säljaren vi brukar tala med och har gjort flest affärer med. Han skulle återkomma när han visste hur det såg ut med leveransdatum, samt hur många ex de blir tilldelade.

Mvh Roffe.

Det är faktiskt mycket lustigt att 116520 nu också är snordyr.

Kommer aldrig förstå den logiken, förutom om man drar upp listpriset som fan på den nya. Knappt då.

Jag stod i kö bland de första, både jag och frugan. Har fått återkoppling från säljaren vi brukar tala med och har gjort flest affärer med. Han skulle återkomma när han visste hur det såg ut med leveransdatum, samt hur många ex de blir tilldelade.

Mvh Roffe.
Intressant med din syn på Daytona priser på andrahandsmarknaden och att du själv bokar upp dig på dubbla platser på GMT som du, enligt tidigare inlägg, avser att byta bort (Sympatiskt för övriga som står i kö och faktiskt vill använda den klockan). :oldman:

Intressant med din syn på Daytona priser på andrahandsmarknaden och att du själv bokar upp dig på dubbla platser på GMT som du, enligt tidigare inlägg, avser att byta bort (Sympatiskt för övriga som står i kö och faktiskt vill använda den klockan). :oldman:
Jag har bara ställt mig i kö på EN? Min fru har ställt sig i kö på en. Om någon är beredd att byta en daytona mot min framtida GMT, med en rimlig peng emellan, är det fel det? Eller är det här Ica? "Endast en klocka per hushåll?"
Jag ÄR emot att köpa på sig för att sälja dyrare, och tänker inte göra det, men även min käring har väl rätt att ställa sig i kö på en klocka? Om jag sen KAN byta åt mig en alldeles för högt prissatt klocka av annan modell, mot en som jag har, som även Den är eftertraktad, borde jag då låta bli, om jag hellre vill ha Daytona, och någon annan vill byta mot en GMT?

Vad min sambo har för klocka hör väl inte till saken? Gillar hon den inte, så kommer hon inte att köpa den, vi delar åsikt där. Det är fult att sko sig på andra entusiaster.

Mvh Roffe

Jag har bara ställt mig i kö på EN? Min fru har ställt sig i kö på en. Om någon är beredd att byta en daytona mot min framtida GMT, med en rimlig peng emellan, är det fel det? Eller är det här Ica? "Endast en klocka per hushåll?"
Jag ÄR emot att köpa på sig för att sälja dyrare, och tänker inte göra det, men även min käring har väl rätt att ställa sig i kö på en klocka? Om jag sen KAN byta åt mig en alldeles för högt prissatt klocka av annan modell, mot en som jag har, som även Den är eftertraktad, borde jag då låta bli, om jag hellre vill ha Daytona, och någon annan vill byta mot en GMT?

Vad min sambo har för klocka hör väl inte till saken? Gillar hon den inte, så kommer hon inte att köpa den, vi delar åsikt där. Det är fult att sko sig på andra entusiaster.

Mvh Roffe
Synd att den GMTn är lila.

Fokusera nu på GMTn istället å släpp daytonan så behöver du inte stressa upp dig över priset...

Håller med. Trodde faktiskt att den inte skulle följa med upp i pris.
Det är det yttersta tecknet på att den gemene rolexägaren faktiskt skiter ganska mycket i allt, så länge det är "rätt".
Synd att den GMTn är lila.

Fokusera nu på GMTn istället å släpp daytonan så behöver du inte stressa upp dig över priset...
Äh, släpp det där nu med lila. :) Finns bra många andra detaljer på andra klockor som är bra mycket värre än att Rolex behövt blanda ut färgen så att det finns en lila nyans i det blå.

Mvh Roffe
Är ju dock samma sak att sälja och byta bort ett ur.

Det är det yttersta tecknet på att den gemene rolexägaren faktiskt skiter ganska mycket i allt, så länge det är "rätt".

Äh, släpp det där nu med lila. :) Finns bra många andra detaljer på andra klockor som är bra mycket värre än att Rolex behövt blanda ut färgen så att det finns en lila nyans i det blå.

Kommer inte släppa att den är lila i första taget :) Sen tycker jag att det är mindre bra att den kommer på jub och att det inte fungerar med oyster.

Tycker också det är tråkigt att många bara ställer sig i kö för en eftertraktad modell som de bara vill köpa för att sedan sälja och tjäna pengar på. Det drabbar ju oss som vill köpa klockan för att behålla den. Jag har säkert ca 2 år kvar i kö för en 116500, kollade hur det låg till för ett tag sedan och då hade kön inte minskat något eftersom tilldelningen var lägre än förväntat. Så jag försöker köpa en nu i stället och kan tänka mig att betala 140-150k, men har hittills inte hittat någon.
Undrar hur många som ställde sig i kön på pepsin bara för att flippa den, tråkig utveckling tycker jag.

Tycker också det är tråkigt att många bara ställer sig i kö för en eftertraktad modell som de bara vill köpa för att sedan sälja och tjäna pengar på. Det drabbar ju oss som vill köpa klockan för att behålla den. Jag har säkert ca 2 år kvar i kö för en 116500, kollade hur det låg till för ett tag sedan och då hade kön inte minskat något eftersom tilldelningen var lägre än förväntat. Så jag försöker köpa en nu i stället och kan tänka mig att betala 140-150k, men har hittills inte hittat någon.
Undrar hur många som ställde sig i kön på pepsin bara för att flippa den, tråkig utveckling tycker jag.
Hade du velat ha den ny till listpris om begagnatpriset låg på, säg, 60%?

Mvh Roffe
Jaja men den stora fråga här är ju om du både har en fru och en sambo?:D

Jaja men den stora fråga här är ju om du både har en fru och en sambo?:D
Jag har en blivande fru/nästa exfru och söker en flickvän/sambo. För att vara exakt.

Är ju dock samma sak att sälja och byta bort ett ur.
Håller med. Du köper en eftertraktad klocka för att byta mot en annan? Är väl precis samma som att köpa för att sälja? Du planerar ju att nyttja att andrahandsvärdet på gmt:n är högre än dess listpris
Nej, jag köper ingenting "För att" göra nånting annat än att använda för egen del. MEN OM jag skulle känna att jag hellre vill ha en Daytona, skulle jag då sälja min klocka för 60k, bara för att jag anser att priserna på vissa modeller är galna?
Borde jag isåfall inte utnyttja läget att jag har tur att kanske besitta möjligheten över två ex av en sådan klocka?
Eller ska jag vara den enda som säljer under list, för att betala 150k för en flera år gammal Daytona. Jag tror inte det.

Sen har jag och min sambo, (och våran flickvän?) Väl samma rätt att ställa oss i kö på en klockmodell som vem som helst av er?
Det är väl inte mitt fel om ni hörde av er till fel AD, ringde för sent eller inte har tillräckligt bra relation med en AD så ni får köpa sent, om alls?

Hur skulle jag kunna veta 12:05 att priset 3v senare skulle uppskattas till ca 120k beg?
Jag hade väl tur som har en flickvän/sambo/blivande fru/nästa exfru som också kände att hon kanske vill ha en?
Jag hoppas hon inte vill ha den, att den känns för stor på hennes 14cm handleder. Då ska jag sälja den, då det verkar vara ett jäkla suktande efter just den, närapå (eller lika mkt?) Som efter Daytona :D:):cigar::rolex:

Mvh Roffe Rufflare

Tillbaka
Topp