• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

StÄl Daytona pÄ superjubilee. Hiss eller diss?
E4B62837-7998-4721-BE76-8125B6E457BB.jpeg

Stulen bild frÄn nÀtet !
Snyggare pÄ oyster

Fattar inte varför dock!? FörstÄr verkligen inte varför Rolex inte vill att jag som Àgare av en klocka inte ska lÄta mig Àndra utseendet med deras egna original tillbehör? Det Àr inte som att dom kan erbjuda mig att köpa en vittavlad 116500 Any time soon. JÀvla sopor!!
Grejen Àr att Rolex inte anser att du fÄr göra vad du vill med klockan du köpt!!! Om det Àr intrÄng i design eller bara vresighet Àr svÄrt att sia om.....men att de anser sig ha rÀtten att bestÀmma Àr ju en realitet.....i framtiden kommer de sÀkert kunna konfiskera/Äterta klockor om de inte anser att bÀraren lever upp till kriterier de stÀller......FUBAR....

Tycker helt klart oyster bÄde sitter och ser bÀttre ut, men samtidigt Àr jubilee snyggt!

Om nÄgon har en 116500 med svart tavla som man kan tÀnka sig att sÀlja sÄ fÄr man gÀrna dra ett pm till mig:)

Efter lite tvetydligt googlande, kan man ha 116500 pÄ oysterflex? Eller Àr det att köpa ett Everestband som gÀller?

Eller Àr det ett everest kontra rubber-b band man fÄr anförskaffa sig? NÄgon som har nÄgra erfarenheter?

MEN Àr de inte sÄ sjukt trötta och trÄkiga att det Àr roligare vika papphus av sedlarna istÀllet?

Haha! TT Àr inte min grej oavsett Älder eller modell. Men du kommer ner i stÄlar pÄ bekostnad av att uret inte kittlar dig lika mycket. Kanske bÀttre att vika papphus som du sÀger. Undantaget Àr PP 5980-1AR-001.

Precis! Vill man ha en Daytona fÄr man helt enkelt betala premium. Kanske kÀnns dyrt men man fÄr ju sannolikt tillbaka pengarna.
VadÄ "tillbaka pengarna"? En klocka som ny kostar 110k, i butik. Kostar idag 2,3 Är gammal 150k. Det Àr INTE rimligt enligt mig. Och att betala 140% för en begagnad klocka Àr inte rimligt.
Och hur ska jag kunna FÅ tillbaka mina pengar? Finns det nĂ„gon fond el dylikt som ger daytonaĂ€gare ett "bidrag" eller liknande, motsvarande de pengar som klockan kostade?

Eller tar du för givet att jag ska sĂ€lja klockan, och att det DÄRFÖR inte spelar roll om den kostar 200k, eftersom jag kan GÖRA MIG AV MED DEN?

Jag vill sÄklart hitta en klocka för en lÀgre summa eftersom jag hade tÀnkt att behÄlla den.
Men fÄr vÀl försöka byta en mot en ny GMT nÀr de landar kanske.

Mvh Roffe

VadÄ "tillbaka pengarna"? En klocka som ny kostar 110k, i butik. Kostar idag 2,3 Är gammal 150k. Det Àr INTE rimligt enligt mig. Och att betala 140% för en begagnad klocka Àr inte rimligt.
Och hur ska jag kunna FÅ tillbaka mina pengar? Finns det nĂ„gon fond el dylikt som ger daytonaĂ€gare ett "bidrag" eller liknande, motsvarande de pengar som klockan kostade?

Eller tar du för givet att jag ska sĂ€lja klockan, och att det DÄRFÖR inte spelar roll om den kostar 200k, eftersom jag kan GÖRA MIG AV MED DEN?

Jag vill sÄklart hitta en klocka för en lÀgre summa eftersom jag hade tÀnkt att behÄlla den.

Mvh Roffe

Det rÀcker ju med att du Àr lÀskunnig för att ta reda pÄ vad de olika Daytonas kostar.
Begpriset styrs av efterfrÄgan, rimligt eller ej.
Kan ju börja diskutera huruvida klockors pris Àr rimligt varesig det Àr över disk eller pÄ begagnatmarknaden.
Det vi vill ha sagt Àr att de flesta Daytonas ligger dÀr de gör och kommer högst troligt göra det i övermorgon ocksÄ, sÄ det Àr Àven ur ett ekonomisk perspektiv ofarligt köp

Finns det nÄgon RIMLIGT prissatt Daytona ref pÄ marknaden..?

Mvh Roffe
Korta svaret Àr nej, om du menar att du vill köpa dem för listpris, orsak Àr tillgÄng och efterfrÄgan pÄ dessa.
GÀller vÀl egentligen samtliga sport Rolex:ar, dÄ vÀntetiden kan vara upp till tvÄ Är pÄ en sub och 5-10 Är pÄ en Daytona mfl. sÄ fÄr man bara titta i sin plÄnbok och komma övereens med sig sjÀlv, Àr detta rimligt?
Lycka till med jakten.

Det rÀcker ju med att du Àr lÀskunnig för att ta reda pÄ vad de olika Daytonas kostar.
Begpriset styrs av efterfrÄgan, rimligt eller ej.
Kan ju börja diskutera huruvida klockors pris Àr rimligt varesig det Àr över disk eller pÄ begagnatmarknaden.
Det vi vill ha sagt Àr att de flesta Daytonas ligger dÀr de gör och kommer högst troligt göra det i övermorgon ocksÄ, sÄ det Àr Àven ur ett ekonomisk perspektiv ofarligt köp
TyvÀrr Àr det ett shitty köp oavsett om jag kan sÀlja lika löjligt dyrt, eftersom jag hade tÀnkt ha kvar klockan.

Mvh Roffe.

Korta svaret Àr nej, om du menar att du vill köpa dem för listpris, orsak Àr tillgÄng och efterfrÄgan pÄ dessa.
GÀller vÀl egentligen samtliga sport Rolex:ar, dÄ vÀntetiden kan vara upp till tvÄ Är pÄ en sub och 5-10 Är pÄ en Daytona mfl. sÄ fÄr man bara titta i sin plÄnbok och komma övereens med sig sjÀlv, Àr detta rimligt?
Lycka till med jakten.
Tack

Mvh Roffe

Mvh Roffe

Jag tror du ska göra det lÀtt för dig och skippa Daytonan iaf. den i stÄl. Guldvarianterna Àr dyrare men kanske mer prisvÀrda utifrÄn hur du resonerar.

Tillbaka
Topp