• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

B90DFA75-4FC6-4431-A791-D4EC10A2B75B.jpeg
Retas lite.

Jag har en blivande fru/nÀsta exfru och söker en flickvÀn/sambo. För att vara exakt.

Nej, jag köper ingenting "För att" göra nÄnting annat Àn att anvÀnda för egen del. MEN OM jag skulle kÀnna att jag hellre vill ha en Daytona, skulle jag dÄ sÀlja min klocka för 60k, bara för att jag anser att priserna pÄ vissa modeller Àr galna?
Borde jag isÄfall inte utnyttja lÀget att jag har tur att kanske besitta möjligheten över tvÄ ex av en sÄdan klocka?
Eller ska jag vara den enda som sÀljer under list, för att betala 150k för en flera Är gammal Daytona. Jag tror inte det.

Sen har jag och min sambo, (och vÄran flickvÀn?) VÀl samma rÀtt att stÀlla oss i kö pÄ en klockmodell som vem som helst av er?
Det Àr vÀl inte mitt fel om ni hörde av er till fel AD, ringde för sent eller inte har tillrÀckligt bra relation med en AD sÄ ni fÄr köpa sent, om alls?

Hur skulle jag kunna veta 12:05 att priset 3v senare skulle uppskattas till ca 120k beg?
Jag hade vÀl tur som har en flickvÀn/sambo/blivande fru/nÀsta exfru som ocksÄ kÀnde att hon kanske vill ha en?
Jag hoppas hon inte vill ha den, att den kÀnns för stor pÄ hennes 14cm handleder. DÄ ska jag sÀlja den, dÄ det verkar vara ett jÀkla suktande efter just den, nÀrapÄ (eller lika mkt?) Som efter Daytona :D:):cigar::rolex:

Mvh Roffe Rufflare

Du fÄr byta bÀst du vill. Försökte bara dig att förstÄ att köpa en gmt för att byta mot en daytona Àr samma sak som att köpa för att sÀlja.

Lite osÀker pÄ om du trollar eller inte fÄr du har pÄpekat typ 20 gÄnger att du ska köpa en ny gmt? Om du nu har sÄ bra relation till AD som du verkar vilja förmedla sÄ förstÄr jag inte varför du inte istÀllet köper en Daytona till listpris av denna AD istÀllet för en klocka du ska byta bort....

Du fÄr byta bÀst du vill. Försökte bara dig att förstÄ att köpa en gmt för att byta mot en daytona Àr samma sak som att köpa för att sÀlja.

Lite osÀker pÄ om du trollar eller inte fÄr du har pÄpekat typ 20 gÄnger att du ska köpa en ny gmt? Om du nu har sÄ bra relation till AD som du verkar vilja förmedla sÄ förstÄr jag inte varför du inte istÀllet köper en Daytona till listpris av denna AD istÀllet för en klocka du ska byta bort....
SĂ„ klart han trollar, det har han gjort sedan 27 feb 2018

En GMT stÄr jag juh typ "först" i kö pÄ? En daytona slÀpper de inte in folk före i köerna, om det inte Àr fruktansvÀrt bra kunder som spenderar miljoner pÄ samma butik, kanske.

Att jag ska köpa en GMT, Àr klart. Men nÀr vet jag inte, och om jag tröttnar pÄ den, sÄ lÀgger jag troligen ut den hÀr.
Hur bra relation jag har till min AD jÀmfört med andra Àr juh omöjligt att veta, men troligtvis bÀttre Àn mÄnga andra, dÄ jag köpt de flesta av mina och sambons ur pÄ samma butik, och av samma handlare.

Om du vill tro att jag trollar sÄ kan jag bara rycka pÄ axlarna och tycka att det kÀnns trÄkigt att bli ifrÄgasatt. Men jag ser ingen anledning till att ljuga om att jag stÀllt mig i kö pÄ en klocka?
Att stÀlla sig i kö kunde ALLA göra den 21a, sÄ det Àr inget "duktigt" med det.

Att dÀremot kunna trolla fram en NY Daytona för listpris, DET hade varit nÄgot anmÀrkningsvÀrt, utan att ha stÄtt i kö i flera Är. Men att berÀtta att jag och mon sambo stÀllt oss i kö nÀr det slÀpptes en ny klocka, vad Àr DET att trolla om?

Jag försöker inte förmedla HUR bra relation jag har med AD. Jag berÀttar vilken info jag har fÄtt och hur jag/Vi gjorde nÀr vi stÀllde oss i kö för den nya GMTn (Och fick skit för det...? Av nÄgra avundsjuka stackare) trÄkigt. Och detta enbart för att jag anser att Daytona Àr för högt prissatt?
DÄ Àr jag ful som har stÀllt mig i kö pÄ en GMT, nÀr min sambo har gjort likadant.

Jag ser en fruktansvÀrd avundsjuka hÀr i trÄden, det Àr trÄkigt.

"Watch you on the flipside" ;)

Om man mot förmodan hittar nÄgon som har en 116500 som vill byta mot en 116520 -12 (full set) vad anser gemene man att man bör lÀgga emellan? (eller skall man behÄlla den)
Visst det beror pÄ skick, men vi utgÄr frÄn att 116520 Àr i fint sckick med endast hairlines ( 4-4.5 i skick ).
Bild pÄ klockan i frÄga.
56.JPG

Senast Àndrad:
Om man mot förmodan hittar nÄgon som har en 116500 som vill byta mot en 116520 (full set) vad anser gemene man att man bör lÀgga emellan? (eller skall man behÄlla den)
Visst det beror pÄ skick, men vi utgÄr frÄn att 116520 Àr i fint sckick med endast hairlines ( 4-4.5 i skick ).
Bild pÄ klockan i frÄga.
56.JPG
Beror vÀl lite pÄ Ärsmodell och servicebehov, men 30-35 kanske?

Jag stod i kö bland de första, bÄde jag och frugan. Har fÄtt Äterkoppling frÄn sÀljaren vi brukar tala med och har gjort flest affÀrer med. Han skulle Äterkomma nÀr han visste hur det sÄg ut med leveransdatum, samt hur mÄnga ex de blir tilldelade.

Mvh Roffe.

Troligen aldrig.
AD fÄr sÀllan reda pÄ vad som Àr pÄ ingÄng eller exakt hur mÄnga.

FÄr du loss en GMT frÄn din AD till listpris sÄ kan du Àven fÄ loss en daytona frÄn samma AD.

1. Hosta upp premium pris för daytonan.
2. vÀnta pÄ samtalet frÄn din AD gÀllande GMT'n nÀr det nu Àn blir....:oldman: Under tiden Daytonan fortsÀtter stiga.

Att stÀlla sig i kö för en GMT endast för att byta ut den sen mot en Daytona Àr bara fel och kommer troligen inte va vÀrt det i slutÀndan ÀndÄ.

Sedan Àr "kö systemet" bara pÄhitt för marknadsföring.
Du kan va pÄ plats 2 och jag 10 men jag fÄr ÀndÄ ett ex före dig.
Kort och gott: Det handlar om antingen vem du Àr, eller hur mycket du brÀnt hos den lokala AD'n

Troligen aldrig.
AD fÄr sÀllan reda pÄ vad som Àr pÄ ingÄng eller exakt hur mÄnga.

FÄr du loss en GMT frÄn din AD till listpris sÄ kan du Àven fÄ loss en daytona frÄn samma AD.

1. Hosta upp premium pris för daytonan.
2. vÀnta pÄ samtalet frÄn din AD gÀllande GMT'n nÀr det nu Àn blir....:oldman: Under tiden Daytonan fortsÀtter stiga.

Att stÀlla sig i kö för en GMT endast för att byta ut den sen mot en Daytona Àr bara fel och kommer troligen inte va vÀrt det i slutÀndan ÀndÄ.

Sedan Àr "kö systemet" bara pÄhitt för marknadsföring.
Du kan va pÄ plats 2 och jag 10 men jag fÄr ÀndÄ ett ex före dig.
Kort och gott: Det handlar om antingen vem du Àr, eller hur mycket du brÀnt hos den lokala AD'n
Jag fÄr nog loss en, kanske tvÄ GMT frÄn AD till listpris.

Och kort och gott, jag kanske Àr just "nÄgon", OCH har brÀnt "tillrÀckligt" hos den ickelokala stockholms ADn?

Avundsjuka luktar riktigt illa. Eftersom du inte gÄr en susning vem jag Àr, om jag har handlat klockor för en miljon förra Äret, eller om min bror Àr butikschef pÄ butiken ifrÄga sÄ hÀvdar jag att du försöker spela duktig.

Menar du inte att AD skulle veta vid nÄgot tillfÀlle, nÀr de fÄr Rolexleverans, och vid nÄgot, kanske samma, hur mÄnga tex just gmt som kommer med den leveransen?
Om inte annat sĂ„ vet de vĂ€l nĂ€r de har fĂ„tt klockorna levererade, om det ligger till som du hĂ€vdar. Och dĂ„ fĂ„r jag nog veta DÅ, om jag kan fĂ„ en frĂ„n första lev eller om jag fĂ„r vĂ€nta tills nĂ€sta el nĂ€r just min bestĂ€llning kan tĂ€nkas landa?

Roffe Rufflare

Och kort och gott, jag kanske Àr just "nÄgon", OCH har brÀnt "tillrÀckligt" hos den ickelokala stockholms ADn?

Avundsjuka luktar riktigt illa. Eftersom du inte gÄr en susning vem jag Àr, om jag har handlat klockor för en miljon förra Äret, eller om min bror Àr butikschef pÄ butiken ifrÄga sÄ hÀvdar jag att du försöker spela duktig.

Menar du inte att AD skulle veta vid nÄgot tillfÀlle, nÀr de fÄr Rolexleverans, och vid nÄgot, kanske samma, hur mÄnga tex just gmt som kommer med den leveransen?
Om inte annat sĂ„ vet de vĂ€l nĂ€r de har fĂ„tt klockorna levererade, om det ligger till som du hĂ€vdar. Och dĂ„ fĂ„r jag nog veta DÅ, om jag kan fĂ„ en frĂ„n första lev eller om jag fĂ„r vĂ€nta tills nĂ€sta el nĂ€r just min bestĂ€llning kan tĂ€nkas landa?

Roffe Rufflare
Men om du nu Àr "nÄgon", borde du dÄ inte kunna fÄ loss en daytona? :)

Lycka till. Det Àr nog 10000 till som tÀnker som dig

Àr du jÀmt sÄ hÀr grinig?
Jag Àr faktiskt en rÀtt fridfull man, med begynnande flint som gillar att sitta och överblicka en sjö eller nÄnting. Medans ölmagen vÀxer och den vÀltummade pocketutgÄvan av "Walden", med de gulnade sidorna Àn en gÄng har blÀddrats igenom till drickandet av Islaywhisky och rökande av en dyr cigarr.

Jag blir lite stött bara nÀr mÀnniskor vÀljer att misstolka/trolla och hÀvda att jag skulle vara en fuling som bestÀllt flera klockor för att sÀlja dyrt (innan jag visste att de skulle gÄ att sÀlja dyrt) - det vet vi inte Àn!
Men om min blivande fru och nÀsta exfru inte vill ha sin, sÄ sÀljer jag den troligtvis hÀr. Men jag tar mig rÀtten att sjÀlv vÀlja köpare naturligtvis.

Mvh Roffe

Jag Àr faktiskt en rÀtt fridfull man, med begynnande flint som gillar att sitta och överblicka en sjö eller nÄnting. Medans ölmagen vÀxer och den vÀltummade pocketutgÄvan av "Walden", med de gulnade sidorna Àn en gÄng har blÀddrats igenom till drickandet av Islaywhisky och rökande av en dyr cigarr.

Jag blir lite stött bara nÀr mÀnniskor vÀljer att misstolka/trolla och hÀvda att jag skulle vara en fuling som bestÀllt flera klockor för att sÀlja dyrt (innan jag visste att de skulle gÄ att sÀlja dyrt) - det vet vi inte Àn!
Men om min blivande fru och nÀsta exfru inte vill ha sin, sÄ sÀljer jag den troligtvis hÀr. Men jag tar mig rÀtten att sjÀlv vÀlja köpare naturligtvis.

Mvh Roffe
Ok. LÄter onekligen fridfullt. PÄ tal om 116500 sÄ ska jag sjÀlv flyga ivÀg pÄ tisdag och hÀmta min 116500 :cigar:

Hejsan Daytona trÄden!

För nÄgra dagar sedan blev en gammal barndomsdröm verklig, jag köpte min första Daytona. Det blev en 116520 med svart tavla, har haft mÄnga Rolex sedan starten för nÄgra Är sedan men mÄste sÀga att Daytonan tar helt klart priset pÄ den bÀsta just nu. Har dock en del andra kvar pÄ "must have" listan innan jag Àr helt sÀker. Just Àr det en vanlig date-sub och daytonan som fÄr vila pÄ armen i alla fall.
30704866_10215603570902017_2830267084515049472_n.jpg
30715168_10215603571022020_7583278095579217920_n.jpg

Roffe Rufflare
Jag menade absolut inte att du inte skulle va nÄgot av det jag nÀmnde.
Det jag menar Àr att det Àr sÄ det funkar i princip.

Min AD kontakt vet oftast inte vad som Àr pÄ ingÄng innan paketer anlÀnt.
Han Àr en av dom större inom EU.

FÄr du loss 2 GMT kan du be din AD lite snÀllt ifall han kan baka in en Daytona som du söker i samma veva.
DÄ kan du sÀlja dina 2 GMT och behÄlla Daytonan.

Som sagt, det jag beskrev Àr hur det gÄr till.
Inte pÄ nÄgot sÀtt hÀvdar jag att du inte skulle brÀnt tillrÀckligt hos dom eller dylikt.
Oftast finns klockan du efterfrÄgar i kassaskÄpet, men svaret brukar lÄta: Vi har inga i lager men jag kan skriva upp dig pÄ listan.

Sorry för OFFT.

FÄr du loss 2 GMT kan du be din AD lite snÀllt ifall han kan baka in en Daytona som du söker i samma veva.

Inte pÄ nÄgot sÀtt hÀvdar jag att du inte skulle brÀnt tillrÀckligt hos dom eller dylikt.
Oftast finns klockan du efterfrÄgar i kassaskÄpet, men svaret brukar lÄta: Vi har inga i lager men jag kan skriva upp dig pÄ listan.

Sorry för OFFT.
Jag har gjort hyggligt med affÀrer, Àr kÀnd av de anstÀllda vid förnamn, och pga vÀntetiden Àr sÄ fruktansvÀrt lÄng, sÄ KAN de inte smyga in folk, det hade vart skillnad om det var 1 Är kanske, men det kan man juh fÄ vÀnta ÀndÄ. Hur som helst sÄ kan jag juh sÄklart inte veta om det Àr 100 riktiga premiumkunder som handlat för betydligt mkt mer Àn mig. Och naturligtvis vill jag inte berÀtta hur mkt exakt jag lagt hos denne handlare, det vore juh bara dumt.
Men jag ser ingen anledning till att ljuga om vad ADn sade nÀr han ringde tillbaka och kontrollerade att de uppfattat mail och samtal med kollegan rÀtt?

Mvh Roffe

Sorry för OFFT.

NÄgon vecka eller tvÄ innan paketet anlÀnder fÄr AD en lista med vad paketet innehÄller.

Tillbaka
Topp