• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Exakt sÄ frÄgan Àr vÀl hur lÀnge Rolex kommer strypa tillgÄngen som de gör nu. Har det hÀnt nÄgongÄng tidigare i historien? Edit: sÄg dÀr nu att 116520 var det. Men bara den dÄ och vid lansering?
116520 var svĂ„rsĂ„lda för nĂ„gra Ă„r sedan, trots strypt tillgĂ„ng. De lĂ„g ofta pĂ„ ca 70-80 tusen begagnat med listpris pĂ„ ca 100’.
116520 var vid lansering het och svÄr att fÄ tag pÄ.

Mot slutet sÄgs den som omodern och inga större problem att fÄ tag pÄ

Men 116520 fanns vÀl under 16 (?) Är, sÄ klart att efterfrÄgan Àndrad under produktlivscykeln

Även 16520 var het vid lansering;
”It was an immediate success. Rolex’s timing was perfect – wristwatch collecting was at an all-time high in 1988. With the discontinuation of the manually wound Daytonas, and the excitement surrounding the 16520’s launch, the demand for both models skyrocketed. Dealers and enthusiasts quickly began hoarding the new model, which was produced in limited numbers due to the use of an outsourced movement. They could only be purchased through secondary channels, at prices up to double the suggested retail.”

https://www.hodinkee.com/articles/a...of-the-rolex-daytona-past-to-present-part-1-3

Har haft en Daytona i everrose förut. Men blev igÄr Àgare till SS. Riktigt mycket trevligare pÄ lÀnk mÄste jag sÀga.

Senast Àndrad:
Har haft en Daytona i everrose förut. Men blev igÄr Àgare till SS. Riktigt mycket trevligare pÄ lÀnk mÄste jag sÀga.

Grattis! HÄller med, lÀnken Àr mumma!
CC555C8E-5CEB-4E08-9300-943A4DB0636E.jpeg

SÄg att LW hade den nya 116509 WG med blÄ tavla för 275k. Det mÄste vÀl vara ett ok pris. Den nya listpriset Àr ju pÄ 350k, tror det gamla va ca 330k.

Det lutar Ät att det blir en Daytona med svart urtavla för mig som nÀsta klocka. Har dock inte bestÀmt mig gÀllande two tone eller heltstÄl Ànnu...

Fan va den nya Daytonan Ă€r snygg. Är sugen pĂ„ att klippa en men det tar emot att betala sĂ„ mycket över listpris :(
Tuff marknad "för tillfÀllet" :)

Det lutar Ät att det blir en Daytona med svart urtavla för mig som nÀsta klocka. Har dock inte bestÀmt mig gÀllande two tone eller heltstÄl Ànnu...
Kul. Du blir sÀkertt nöjd. Vad gÀller stÄl eller tt kan ju ingen annan sÀga vad som blir bÀst för dig :)

Hur Ă€r smaken hĂ€r angĂ„ende svart och vit tavla pĂ„ 116500? Var tĂ€mligen sĂ€ker pĂ„ mig sjĂ€lv att det var den med vit tavla som gĂ€llde men den svarta har sakta men sĂ€kert vuxit i mina ögon. Är det flera som upplevt det? Är ju lite enklare att hitta en svart ocksĂ„.

Hur Ă€r smaken hĂ€r angĂ„ende svart och vit tavla pĂ„ 116500? Var tĂ€mligen sĂ€ker pĂ„ mig sjĂ€lv att det var den med vit tavla som gĂ€llde men den svarta har sakta men sĂ€kert vuxit i mina ögon. Är det flera som upplevt det? Är ju lite enklare att hitta en svart ocksĂ„.

Nu har jag bara Àgt en svart, sÄ jag Àr lite jÀvig. Men den kÀnns bara...riktigare? Vit kÀnns lite mer som en leksak, och inte en dÄlig leksak för det.

Vita Àr snyggast, och Àr samtidigt en homage till de Àldre reffarna, vilket ocksÄ priset Äterspeglar

Den svarta fÄr mig alltid att associera med:
401D644B-52D4-4E03-8E05-D8088285DFB7.png

Tillbaka
Topp