• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

5C8E64C4-2387-4B6E-BE5A-278CBE738DAB.jpeg

Tycker 116500 Àr en av fÄ moderna klockor frÄn Rolex som gör sig bra pÄ annat Àn lÀnk
iaf inte den kombon

Mina andra tvÄ klockor med automatisk uppdragning "hoppar" igÄng sÄ snart jag lyfter upp dem, men inte min 116500. NÄgon som upplevt att den Àr trögare i uppdraget. Jag hade den ju precis pÄ lagning hos Rob E efter att den manuella uppdragningen strulat. Jag var tvungen att veva runt med armen rejÀlt för att den skulle starta i morse nÀr jag tog den. Den hade ocksÄ lagt av tidigare Àn vad gÄngreserven sÀger, jag misstÀnker att den inte dras upp riktigt som den ska nÀr den sitter pÄ armen. Kan man testa detta pÄ nÄgot vis?
Skaka eller veva inte igÄng automatverk. Vrid upp istÀllet.

Har vi nÄgon mer Àn @jarrebarre99 med en 118238 hÀr inne? Behöver lite bildinspiration och motivation för att införskaffa en sjÀlv :D Verkar finnas oÀndligt mÄnga pÄ andra sidan Atlanten till relativt vettiga priser men lite sÀmre hÀr borta, framför allt i Sverige.

Edit: kÀnner till den pÄ K&S ocksÄ hehe.

Är det inte bĂ€ttre att du frĂ„gar i Day-Date trĂ„den om det Ă€r en sĂ„dan du vill se bilder pĂ„?
SjÀlvklart ska du ha en BTW.

116500 slutar inte heller röra sig uppÄt. Inte mÄnga annonser heller vare sig pÄ blocket eller KS de sista tiden. Det Àr betydligt fÀrre objekt nu Àn bara för nÄgon mÄnads sedan nÀr jag köpte min till toppdollar.

Ganska patetiskt att tro att den ska röra sig upp jÀmt.. Höjda rÀntor vÀntar runt hörnen. GÄr rÀntorna upp, som de sannolikt kommer att göra. Ett möjligt scenario kan vara; Folk tÀnker om och prioriterar nya saker, som tex betala av sina lÄn... FÀrre konsumerar pÄ lyxartiklar som klockor etc. som vanligtvis sker pÄ lÄnad pengar frÄn t.ex bostÀder tack vare de lÄga rÀntorna... Priserna pÄ lyxartiklar gÄr ned..
Men om du ska behÄlla klockan resten av ditt liv sÄ spelar det ju ingen roll...

Ganska patetiskt att tro att den ska röra sig upp jÀmt.. Höjda rÀntor vÀntar runt hörnen. GÄr rÀntorna upp, som de sannolikt kommer att göra. Ett möjligt scenario kan vara; Folk tÀnker om och prioriterar nya saker, som tex betala av sina lÄn... FÀrre konsumerar pÄ lyxartiklar som klockor etc. som vanligtvis sker pÄ lÄnad pengar frÄn t.ex bostÀder tack vare de lÄga rÀntorna... Priserna pÄ lyxartiklar gÄr ned..
Men om du ska behÄlla klockan resten av ditt liv sÄ spelar det ju ingen roll...
Jag ska inte sÀlja, för mig Àr det en keeper. Jag Àr bara förvÄnad över att den fortfarande gÄr upp. Jag trodde nog att jag köpte pÄ toppen, men det verkar tydligen inte sÄ, inte just nu i allafall. Sjunker den sÄ fÄr den vÀl göra det.

Tack för svaren ang byte av tavla!.

Jag tror för övrigt ocksÄ att kanske inte de flesta, men vÀldigt mÄnga klockor (synnerhet rolex stÄlsport) Àr köpta med lÄnade pengar genom att tex lÄna en hundring till pÄ huset iom en princip obefintlig rÀnta och inga krav pÄ amortering. Men som nÄn nÀmnde. Det vÀnder nog och folk inser att det var kul sÄ lÀnge det varade.
DÄ kan vi juh hoppas att priserna gÄr ner till vad som kan kÀnnas rimligt för en begagnad dussinklocka i stÄl.. :)

Mvh Roffe

Tillbaka
Topp