• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

HÀmtade min idag! Har inte haft en Daytona pÄ fem Är, nu kÀnns det bra igen! :)
IMG_5916.JPG
STORT GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sjukt fin!!! VÀntat lÀnge?

NÄgra tusenlappar Àr det ju fortfarande i mellanskillnad men visst fÄr man bra betalt för en 116500, det hjÀlper ju :)

Gummit kĂ€nns bra, ”exklusivt” vet jag inte om man kan sĂ€ga om... gummi :) Det kĂ€nns dock oerhört gediget. Det Ă€r ganska rejĂ€lt men trots det sĂ„ Ă€r det mjukt och smiter Ă„t armen perfekt. Stort plus easylink pĂ„ spĂ€nnet.

Gummit Ă€r liksom ”fjĂ€drat” med 2 spĂ„r som gör att klockan hĂ„lls bra pĂ„ plats. Man kan bĂ€ra den ganska tight och Ă€ndĂ„ kĂ€nns det bra.

Inget ont om tex Aquanaut och dess gummi som jag personligen tycker Àr skitsnyggt men detta spelar i en annan liga, helheten med lÄset kÀnns mycket bÀttre. LÄset gillade jag inte pÄ Nöten dÄ det flög upp av misstag alldeles för enkelt.

För mig som Àlskar gummi till klockor Àr detta optimalt, bra byggt, tycker det svarta mot svarta detaljerna pÄ klockan Àr skitbra, Àlskar det svarta gÄr över i endlinksen. Jag har nog sagt det innan men helheten Àr sÄ jÀkla bra.

D83B2C6A-F265-450F-B703-33ED16045F5F.jpeg
A034C7A2-71C0-4C7B-9522-AEE93CA594EB.jpeg
962F343F-E8A0-4A66-8EEE-C71FC32F6C84.jpeg
Fan.. Jag har varit intresserad av en yacht master med gummit. Det enda Àr vÀl att jag inte Àr sÄ sugen pÄ roséguld. Det kÀnns som att det Àr lite "mode" över det" och att oavsett hur mycket man sjÀlv gillar det sÄ kan det bli lite "hockeyfrilla" över det. Ha det om du tycker om det, men rÀkna med att andra ser dig som sÄ omodern att de skrattar bakom din rygg.. hehe.

Men jag har faktiskt inte tÀnkt pÄ att Daytona gÄr att fÄ med gummiarmbandet!
Och en wg daytona pÄ gummi skulle kanske kunna vara ett bra alternativ till en Aquanaut och en 116520? TvÄ klockor i en liksom..
Aquanauten börjar kosta lite vÀl mycket nu..

En sak jah har funderat pÄ Àr det du tar upp ang bandet. Dessa "vingar" pÄ insidan har fÄtt det att se ut som att armbandet "stÄr ut" rÀtt rejÀlt frÄn handleden, men dÄ kan man alltsÄ dra Ät den liite till, utan att den blir att sitta obehagligt?

Fan alltsÄ. Det hÀr var snyggt..
Kanske Àr nöten aningen snyggare, men Ä andra sidan sÄ Àr det stÄl till ett högt pris..

Ska kika upp dessa lite! Tack för svar

Mvh

Senast Àndrad:
Fan.. Jag har varit intresserad av en yacht master med gummit. Det enda Àr vÀl att jag inte Àr sÄ sugen pÄ roséguld. Det kÀnns som att det Àr lite "mode" över det" och att oavsett hur mycket man sjÀlv gillar det sÄ kan det bli lite "hockeyfrilla" över det. Ha det om du tycker om det, men rÀkna med att andra ser dig som sÄ omodern att de skrattar bakom din rygg.. hehe.

Och en wg daytona pÄ gummi skulle kanske kunna vara ett bra alternativ till en Aquanaut och en 116520? TvÄ klockor i en liksom..

En sak jah har funderat pÄ Àr det du tar upp ang bandet. Dessa "vingar" pÄ insidan har fÄtt det att se ut som att armbandet "stÄr ut" rÀtt rejÀlt frÄn handleden, men dÄ kan man alltsÄ dra Ät den liite till, utan att den blir att sitta obehagligt?

Kanske Àr nöten aningen snyggare, men Ä andra sidan sÄ Àr det stÄl till ett högt pris..

Mvh

Aldrig greppat varför man kallar den nöt. Naut Àr enligt min mening en förkortning av nautical. HÀlsningar Mick TÄlbot.

Och en wg daytona pÄ gummi skulle kanske kunna vara ett bra alternativ till en Aquanaut och en 116500? TvÄ klockor i en liksom..

Mvh

Vingarna Àr till för att hÄlla klockan pÄ plats och ge lite luft mellan hud och rem vid varmare temperaturer. Tycker systemet Àr skitsmart och skönt men det gör ju att remmen ligger nÄgon mm högre pÄ det stÀllet. Det beror sÀkert lite pÄ hur handled ser ut och hur den Àr formad ocksÄ.

Jag ser framemot att ha den pÄ under jul och nyÄr dÄ vi ska till varmare land.

C98EF3D3-53EB-4F6E-A32F-4563BFE06AA5.jpeg

Eftersom som du ocksÄ Àr inne pÄ Aquanaut sÄ kan jag nÀmna att det Àr en av de bÀttre klockorna jag haft, har Àven haft vit 116500 som jag gillade mycket.

116519ln eller nÄgon av de andra guldarna Àr vÀl vÀrda att kolla pÄ som ett alternativ till dyra stÄlklockor.

SlÀng dock inte undan YM helt dÄ den Àr skitsnygg ocksÄ, den Àr vÀldigt diskret trots guldet. Vill folk skratta Ät din guld Rolex sÄ lÄt dem för guds skull göra det :)
Dock gÄr inte rem Ànda intill boett pÄ YM om man nu gillar det.

Gummirem Ànda in till boetten som Aquanaut och sen en Daytona pÄ det. I mitt huvud blir det en ganska optimal sportklocka och absolut ett alternativ i den kategorin av klockor.

D910CC9F-BA25-47B2-8855-EEF38722BD1F.jpeg

Senast Àndrad:
Gillar mĂ„ngsidigheten i 116500, dĂ€r man kan variera sig mellan lĂ€nk o gĂŒmmi.

116519 Àr oxÄ vÀldigt trevlig, men avsaknad av lÀnk Àr ett litet minus. Dock Àr tavlan pÄ 116519 ett stort plus sÄ klart...Var nÀra att köpa en WG tidigare i somras med blev en fattigare stÄlversion

Bizznizz med lÀnk
221D6B97-8C49-4323-85F2-6351F812CA54.jpeg

Avslappnat med gĂŒmmi
16C0F642-668A-4FB8-A42D-5538624B128C.jpeg

Gillar mĂ„ngsidigheten i 116500, dĂ€r man kan variera sig mellan lĂ€nk o gĂŒmmi.

116519 Àr oxÄ vÀldigt trevlig, men avsaknad av lÀnk Àr ett litet minus. Dock Àr tavlan pÄ 116519 ett stort plus sÄ klart...Var nÀra att köpa en WG tidigare i somras med blev en fattigare stÄlversion

Bizznizz med lÀnk

Avslappnat med gĂŒmmi
Vad fÄr man ge för ett gummi hos AD?

Bizznizz med lÀnk

Avslappnat med gĂŒmmi

116500 funkar alldeles ypperligt pÄ gummi.

Precis som du sÀger Àr det ju faktiskt en optimal kombo med bÄde lÀnk och gummi.

Jag fÄr nöja mig med gummi :)

5BE11301-5055-4C35-9B5E-A82A01D19AEE.jpeg

Är det möjligt att köra med jubilee't frĂ„n nya GMT pepsin pĂ„ 116500, eller övriga daytona för den delen? Har för mig att det var special end links pĂ„ pepsin.

Bizznizz med lÀnk

Avslappnat med gĂŒmmi
Hur gÄr detta till..? Den innersta "lÀnkbiten" gÄr den att köpa med gummit? LÄset/spÀnnet antar jag man kan anvÀnda det som sitter pÄ lÀnken?
Vad kostar ett sÄdant i stÄl annars?

Mvh Roffe

Tillbaka
Topp