• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De fula Omega-ankungarna

Ako

Rolex
2-Faktor
IMG_0776.PNG


https://www.bukowskis.com/sv/lots/930330-omega-seamaster-titane-armbandsur-32-mm
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sweeeeeeet. Det är ju inte utan att man blir lite sugen
Den gör sig helt klart bäst med vridring, den mindre utan känns lite naken. Såklart en del av charmen men än så länge känns dykaren som en vinnare. Svårt att fånga charmen i uren på bild. Det kupade glaset, skålformade tavlan och indexen som sitter på glasets insida är effektfulla. Väldigt speciellt, glad att jag var "dum" nog att testa dem.
 

trumpetera

Panerai
26295904-6593-43DE-8208-F365C7EC080F.jpeg
Gillart! Snygg box också!
Bidrar med en dykare från samma era :)
20160506_115306.jpg


Här är en brorsa! Automat-varianten i sin tidigaste inkarnation, med mercedes-visare, tidigaste varianten på krona och den där märkliga bakboetten som har så dåligt rykte-min är dock bom-tät.

Somliga anser dessa vara Seamaster-seriens fula ankungar. Inte jag. Jag kommer ihåg när jag gjorde lumpen i Arméns MusikPluton 1990, och efter en högvakt i Stockholm knallade förbi en av uraffärerna på Biblioteksgatan som skyltade med dessa.

Jag var såld.

Att Omega dessutom fick till såna här ur sas. hängandes på repen i boxningsringen, där Casio och andra billiga kvartsurstillverkade huserade i motsatta ringhörnan är rätt inponerande, IMHO.

Trevlig fredagkväll på er, everyhopa!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den ser fin ut! Bra storlek på dig. Tänk att 33mm kan bära så stort. Några Putte graveringar?
Tack! Den är ju inte riktigt rund och den har integrerad länk, men har inte hunnit känna in den än. Batteriet var slut med. Ingen gravering tyvärr, men har sett bilder där den sitter på. Verkar ha varit det uret han använde mest vad jag kunnat se iaf.
1_1.jpg
2_1.jpg

1_2.jpg
2_2.jpg
 
Topp