Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym! Grattis!Precis landat en Polaris GMT från 88. Tack för hjälpen Aurum, både med inspiration och råd inför köpet.
Kul det blev en till Polaris till forumet, vi blir fler!Precis landat en Polaris GMT från 88. Tack för hjälpen Aurum, både med inspiration och råd inför köpet.
Väldigt tveksamt måste jag säga...Begäret växer. Oklart om det i detta fall är en bra grej.
Tack!Grym! Grattis!
Ja, och det känns inte omöjligt att det blir fler Polaris i framtiden.Kul det blev en till Polaris till forumet, vi blir fler!
Förmodligen inte, men kul!Begäret växer. Oklart om det i detta fall är en bra grej.
Vore kul om tråden kunde växa och om fler kunde få upp ögonen för Polaris. Tack, blev överraskad hur bra den bärs på armen. För några år sedan upplevde jag Polaris som ful men med tiden har jag ändrat uppfattning till att tycka att dem är fulsnygga. Idag anser jag dem faktiskt vara genuint snygga, om än udda. Din är superfin den med. Vad mäter den? Tror att vita tavlor är rätt ovanligt, i alla fall när det kommer till GMT. Jag tycker själv att den vita tavlan gör sig bra till modellen. Lägger in lite fler och bättre bilder på min.Inser att jag inte postat min Polaris i denna tråd. Sett tråden lite som Aurums privata, men den har ju potential att växa i ämnet. Grattis @marconimotet till trevlig klocka. Vit är inte vanligaste tavelfärgen på dessa som jag känner det?
Jag har ju en kronograf från 1992 i guld och stål. Det är en OS Alberville/Barcelona utgåva (syns på boettlocket samt sista mittlänkarna som har olympiaringarna).
Tack. Jag har för mig att den är 38mm men bärs lite större på grund av den aningen fyrkantiga boettformenVore kul om tråden kunde växa och om fler kunde få upp ögonen för Polaris. Tack, blev överraskad hur bra den bärs på armen. För några år sedan upplevde jag Polaris som ful men med tiden har jag ändrat uppfattning till att tycka att dem är fulsnygga. Idag anser jag dem faktiskt vara genuint snygga, om än udda. Din är superfin den med. Vad mäter den? Tror att vita tavlor är rätt ovanligt, i alla fall när det kommer till GMT. Jag tycker själv att den vita tavlan gör sig bra till modellen. Lägger in lite fler och bättre bilder på min.
Kul! Grattis! Min vita GMT välkomnar.Troligen inte världens bästa bild men mycket glad av att landa denna på Kaplans idag...
Ett försiktigt tips är att borsta klockan, tycker det passar modellen mycket bättre med en mattare yta.Gillar min...
Absolut, jag har stört mig på blankheten (värre på bilden än i verkligheten) jag har bara inte vågat.Ett försiktigt tips är att borsta klockan, tycker det passar modellen mycket bättre med en mattare yta.
Tror tyvärr det är så, havererar displayen får man byta till nytt verk. Finns förmodligen inte att köpa nytt heller.Absolut, jag har stört mig på blankheten (värre på bilden än i verkligheten) jag har bara inte vågat.
Jag funderar även på att köpa en till fast utan digitaldelen, den är väll olagningsbar när den havererar?
Jag tyckte den här svarttavlade GMTn gick för ett bra pris för inte så längesedan. Någon som knep den? Lite blank kanske, men.. https://auctionet.com/1292350-armbandsur-stal-quartz-datum-omega-polaris-1980-tal
Kul att du vågar testa! Kan verkligen rekommendera att lägga på en ny borstad finish, lyfter helt klart känslan.Den landade hos mig, kände mig tvungen att testa när tillfället dök upp.
Kul modell helt klart, väldigt futuristisk. Storleken är egentligen utanför min comfort zone men intrycket hittills är klart positivt.
Den landade hos mig, kände mig tvungen att testa när tillfället dök upp.
Kul modell helt klart, väldigt futuristisk. Storleken är egentligen utanför min comfort zone men intrycket hittills är klart positivt.
Grattis! Tycker att den sitter fint på dig.Den landade hos mig, kände mig tvungen att testa när tillfället dök upp.
Hur fixar man en ny borstad finish? Gör man det själv? Med vad?Kul att du vågar testa! Kan verkligen rekommendera att lägga på en ny borstad finish, lyfter helt klart känslan.
Rätt lätt att göra själv på denna, men som alltid bör man veta vad man gör innan man ger sig på en klocka. Mjuk slipdyna för ytfinishen. Man bör dock vara uppmärksam på att guldet slipas ned klart lättare. De med guld på länken ska man vara försiktig med då jag inte tror det lagret är så tjockt. På boetten är det däremot tjockt.Hur fixar man en ny borstad finish? Gör man det själv? Med vad?
Kunde inte hålla mig så slängde på Polaris jag med.Körde ju faktiskt en av mina tidigare idag. Mysig varm och mjuk känsla med titanet. Omega Seamaster 120 Titane Polaris Jumbo: