• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De fula Omega-ankungarna

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
252E8FCE-5B73-42BA-9E47-6786CD27C917.jpeg
 

Vinterdykarn

KS Explorers Club
När jag rotade lite i en av ”vintagelådorna” för att byta batteri på en f300 flög jävulen i mig. Jag tänkte att nu ska jag korta länken på den där hemska polarisen som jag köpte för 5-6år sedan och testa den på armen. Nu har jag svårt att sluta flina och blev genast sugen att ge mig ut på jakt efter en i lite manligare storlek och fler komplikationer :woot:
6C12FFBE-2B47-4EBA-B5F1-43C142ACB88C.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Här kommer min slimmade Seamster.
Relativt nyinförskaffad men blir kvar och säkert kompletterad med flera udda Seamasters.
15873936560542081861415518204894.jpg

15873936239793677141660235376507.jpg
Sitter missfärgningen i tavlan? Nu ser din boett väldigt vass ut och lite lika sliten som mina, men kan varna för att korta länken då hylsorna är väldigt tunna och rätt veka. Hade även några stift som vandrade ut efter en rejäl tvätt. Gick dock utmärkt att genom ett lätt slag på anvisningen på hylsans mitt låsa dem igen.
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Sitter missfärgningen i tavlan? Nu ser din boett väldigt vass ut och lite lika sliten som mina, men kan varna för att korta länken då hylsorna är väldigt tunna och rätt veka. Hade även några stift som vandrade ut efter en rejäl tvätt. Gick dock utmärkt att genom ett lätt slag på anvisningen på hylsans mitt låsa dem igen.

Länkkortningen blir att jag lämnar bort till urmakare, antingen Bergströms här i Uppsala eller om det finns någon i Stockholm som nån rekommenderar.
Jag har svårt att avgöra om missfärgningen i ytterkanten sitter i tavlan eller på insidan glaset, men tyvärr troligtvis tavlan.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Trevligt möte, om en snabbt i dessa tider.. den klär dig! Smaka på vridringen, ergonomi i högsta divition.
Nästa gång får vi ta en kaffe!

Ja vridningen är nice och komforten oslagbar. Man får känslan att detta var state of the art...

För mig är denna magisk. Konvex tavla med upphöjda index så det ser svävande ut, ett konkavt safirglas, svärdvisare varav en stor orange minutvisaren (som är mkt knalligare än på bild) samt ett datumfönstret samt datumskiva som faktiskt är genomtänkt! Dessutom en extremt smidig och välbalanserad mörk boett med integrerad länk och en vridning som man knappt uppfattar men icke destå mindre en vridning.

Jag får faktiskt lite Royal Oak vibbar med en härligt knasig 80talsfeeling.

Ska fixa lumepluppen men tror faktiskt denna hamnar i keeperlådan och den är selektiv... :)

Edit. Skulle skrivit att jag får lite Gentavibbar...
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Kul att vi är två. Det finns ju dock inte så mycket annat liknande än IWC Ocean?
home_5346571.jpg
Vet inte riktigt. Tilltalas inte alls lika mkt av iwcerna. Omegan ger mig Gentavibbar (med futurism). Iwc ger mig Stormvibbar ;)

Omegan borde typ vara ultimata sportklockan. En dykare med vridning och allt vad det innebär och med tydlig tavla/visare. Samtidigt helt löjligt bra komfort och följsam/tunn så den inte stör när man brukar den. Trots att den är knasig känns det som att det funkar till typ allt. Märklig upplevelse faktiskt. Har lixom aldrig provat ngt liknande innan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet inte riktigt. Tilltalas inte alls lika mkt av iwcerna. Omegan ger mig Gentavibbar (med futurism). Iwc ger mig Stormvibbar ;)

Omegan borde typ vara ultimata sportklockan. En dykare med vridning och allt vad det innebär och med tydlig tavla/visare. Samtidigt helt löjligt bra komfort och följsam/tunn så den inte stör när man brukar den. Trots att den är knasig känns det som att det funkar till typ allt. Märklig upplevelse faktiskt. Har lixom aldrig provat ngt liknande innan.
Tycker iwc är grym med, dock inte lika lekfull och mer verktyg. Titan är grymmare också. Det andra håller jag med om. Kul du är lite nykär!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet inte riktigt. Tilltalas inte alls lika mkt av iwcerna. Omegan ger mig Gentavibbar (med futurism). Iwc ger mig Stormvibbar ;)

Omegan borde typ vara ultimata sportklockan. En dykare med vridning och allt vad det innebär och med tydlig tavla/visare. Samtidigt helt löjligt bra komfort och följsam/tunn så den inte stör när man brukar den. Trots att den är knasig känns det som att det funkar till typ allt. Märklig upplevelse faktiskt. Har lixom aldrig provat ngt liknande innan.
Kom på att denna nya Moser faktisk är i lite samma stil den med. Integrerad länk med lite organiska/mjuka/stömlinjeformad.
hmoser-streamliner.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ja, Recifen är mer egen och mer tidlös. Ska bli kul att titta till marknaden om 20 år och se vad folk då tycker om Refice eller Polaris.
Ja mkt!
Jag själv tycker det är häpnadsväckande att alla ska springa på samma saker. Nog mkt pga influencers på Insta och många nya samlare/spekulanter som ska vara en av de coola eller rida på vågen.

Tack och lov har Instamassan inte hittat hit än...
 
Topp