• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

De fula Omega-ankungarna

Kom en ny på posten idag.

Storebror till gammel Polarisen och storkusin till Recife'n.
15960349622186649314247295268810.jpg
15960350108164614664133728214051.jpg

Fast den riktiga storebrodern är väl den jag inledde tråden med? Förvuxna barnet?

Eller kanske den där skumma farbrorn/morbrorn.

Inköpt 010301 på Nk enligt certet, och mer eller mindre oanvänd, han jag köpte den av hade haft den i ca: 10år och använt den ungefär 1timme sammanlagt, han hade köpt den på Kaplans.

Nyfiken undrar hur du fixade ”pluppen”?
Axel (farfars klocka) relumar. Plupparna sitter på små pelare vilket gör det krångligt så det är en dyr jäkla plupp men denna hamnade direkt i keeperlådan så gör inget.
Om du mot förmodan vill släppa den vidare så hojta..
Mkt osannolikt men jag försöker komma ihåg ditt intresse. Hoppas dock du hittar en snarare ;)

Axel (farfars klocka) relumar. Plupparna sitter på små pelare vilket gör det krångligt så det är en dyr jäkla plupp men denna hamnade direkt i keeperlådan så gör inget.

Mkt osannolikt men jag försöker komma ihåg ditt intresse. Hoppas dock du hittar en snarare ;)
Precis vad jag tänkte på. Att det inte är någon vanlig plupp att fixa. Snyggt!

Precis vad jag tänkte på. Att det inte är någon vanlig plupp att fixa. Snyggt!
Nä jag hoppas det blir bra... Jag är kräsen men han har levererat innan så håller tummarna...

Han fick ta hur lång tid som helst på sig (han ville vänta in rätt feeling) och ta hur mkt betalt han ville (inom typ rimliga gränser). Pluppen kommer nog kosta ca 1200 btw

Ligger 3 ex på Chrono24 som känns lite dyra och tråkiga..? Hur ovanliga är dessa att springa på en auktion?
Lite dyr den billigaste kanske, faktiskt glömt vad min kostade. Sett en på auktion och den köpte jag. Men söker man aktivt borde det vara lättare...
Hade hoppats på två till ankungar så jag hoppas ej. Sjukt bitter att den isade Polarisen gled ur mina händer...
Har nog inte direkt rört på sig prismässigt. Den ena är rätt mycket större än den andra:
713963D6-3998-4034-9054-26744552BE99.jpeg

Tycker nyförvärvet passar in till trådnamnet. Omega Equinoxe från 1981 i stål.
Tillverkades bara under 1 år och var dyr som satan. Första klockan i världen med analog tidsvisning på ena sidan och digital på andra.
Har massvis med funktioner som alarm, kronograf, timer m.m.

IMG_9919.jpg
IMG_9921.jpg
IMG_9922.jpg
IMG_9923.jpg
IMG_9925.jpg
IMG_9931.jpg

Tillverkades bara under 1 år och var dyr som satan. Första klockan i världen med analog tidsvisning på ena sidan och digital på andra.

IMG_9919.jpg
IMG_9921.jpg
IMG_9922.jpg
IMG_9923.jpg
IMG_9925.jpg
IMG_9931.jpg
Fantastiskt den där! Ångra att jag inte köpte en för några år sedan när det fanns en på Tradera.

IMG_9919.jpg
IMG_9921.jpg
IMG_9922.jpg
IMG_9923.jpg
IMG_9925.jpg
IMG_9931.jpg
Underbar! Ser typ ut som en korsning mellan en Royal Oak, en reverso och en miniräknare.

Den här Seamastern är åxå på gränsen eller kanske en snygg ankunge. Hursomhelst har ngn begått våld på den och gjort en mackgavjerlagning på låset. Jag hade föredragit en McGyver om man absolut måste. Dessutom har den fel krona och eventuellt fel visare, men jag kunde inte låta bli. Jag blev helt såld på den. Passar perfekt in mellan min polaris och mina manhattans tycker jag.
Nu blir det reservdelsjakt.
0B1533B9-3F8F-44C7-A288-6324F3500C26.jpeg

Tillbaka
Topp