• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De fula Omega-ankungarna

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet inte om den platsar i tråden men fick hem en denna pärla idag. Måste säga att den var mycket trevlig på armen!

396.1041
20210123_223804-01.jpeg
Platsar, men är något av en hybrid. Känns ju nästan som en rimligt dykarur.
 

Psykel

Patek
Nä...

var tack vare just Aurum supernära på en fin sådan med Isad tavla men säljaren bara försvann efter vi hade kommit överens om pris. Drömmer om den ibland....

Ett par till...
20210126_133933.jpg
20210126_131704.jpg
20210126_131610.jpg
20210126_131526.jpg
Ah, trist! Hoppas du får en ny chans nån gång.
Är det solitt guld i länkbitarna också, eller är det pläterat där? Verkar ju som att vissa modeller inte har tvåtonslänk, är det vad som skiljer mellan guld/stål och guld/titan?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Lite väl normal för tråden kanske men känns helt klart oälskad!
Som sagt inte lika ful (cool) som de tidigare och framförallt inte lika väldesignad med de integerande länkarna som de tidigare har. Dessa har ju den fula Smp länken som @OddD postade original, men på gummi tycker jag den är bra.

De coola är ju att man kan stänga av den digitala delen och den i princip ser ut som en ”vanlig” klocka.

Blir Recife idag,

16119170482571205532036964728893.jpg


@hejsam min hälsar, vart har du köpt ditt gummiarmband vore ju fint o komplettera länken.
Någon kina variant liknande Omegas gummi med viklås, tror de ska finnas 18mm gummi från Omega också som gick att köpa till mid-size 36mm SMP men de lär vara dyra!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Som sagt inte lika ful (cool) som de tidigare och framförallt inte lika väldesignad med de integerande länkarna som de tidigare har. Dessa har ju den fula Smp länken som @OddD postade original, men på gummi tycker jag den är bra.

De coola är ju att man kan stänga av den digitala delen och den i princip ser ut som en ”vanlig” klocka.


Någon kina variant liknande Omegas gummi med viklås, tror de ska finnas 18mm gummi från Omega också som gick att köpa till mid-size 36mm SMP men de lär vara dyra!
Jo, funktionen är helt ok. Lär vara samma jag har i mina Jumbo multifunction. Dock har en av mina rätt lågt alarm.
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
Vad jag fått förklarat så är det inte solitt guld i länkbitarna, men kan ha fel.
Hittar du en för 1000 spänn så gratulerar jag :D Exemplar i gott skick verkar släppas för allt mellan 4-8000 idag.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sprang över den här gamla bilden, börjar bli väldigt sugen på att hitta ett exemplar. Är det solitt guld i länken? Vad känns rimligt att betala? Någon tusenlapp?

20200422_173901.jpg
Angående guldet vet inte jag, det skiljer mellan modeller iaf. Vissa är guldfärgade på baksidan och andra inte. Finns modeller med en hel del guld i...
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag behöver byta batteri i min.

Antar det är enkelt men om ngn har erfarenhet får ni gärna berätta om det är som man tänker eller om det är ngt mupp som gör det svårt.

Om ngn sitter på en extra länkbit (mittbit i guld) hade min suttit snäppet skönare:)
 

Psykel

Patek
Inte riktigt lika fulsnygg men nästa generation av Omegas ana-digi Seamaster.
Får oväntat mycket handlestid pga bra funktioner och riktigt bekväm!
A0E3FACC-8C30-4E6C-8F6F-F32EC8BBDA20.jpeg
EEF18704-147A-4418-A648-030B9A9B2B14.jpeg
Den är ju lite "förstörd" genom att inte ha den fula länken, vridringen och tavlan från SMP Bond. Fast å andra sidan tycker jag personligen att den är mer ful än snygg, medan din är mer snygg än ful. Trevlig oavsett!
 
Topp