• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De fula Omega-ankungarna

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Nån här som knep? Omega Seamaster 120 m stål.. (457418745) ᐈ LarssonsGuldochSilver på Tradera

406484022_8e1d9558-c745-4830-a84b-1b3a52d2b40b.jpg
Cool! Den där hade jag missat helt tyvärr.
 

Måberg

Panerai
Nån som kan förklara på en "for dummies" nivå hur f*n jag ställer datumet på min Seamaster 120m multifunction..? Kollade på manualen som ligger på nätet men får ändå det inte att bli rätt... :bag:
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Äsch, kommer säkert fler chanser. Kan ju tycka att vanlig titantvåton egentligen är en bättre produkt. Men inte riktigt lika tokig då.
Det knäppa med att pressa in liiiite titan i en solid guldklocka är så dumt att man måste älska det?

Hur som. Kanske har en Nimitz på ingång. Inte jätteful men lite....

Inte helt klämt åt avtryckaren ännu.
1202261-0b901a31e68e49042729623fa93eb56a.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det knäppa med att pressa in liiiite titan i en solid guldklocka är så dumt att man måste älska det?

Hur som. Kanske har en Nimitz på ingång. Inte jätteful men lite....

Inte helt klämt åt avtryckaren ännu.
1202261-0b901a31e68e49042729623fa93eb56a.jpg
Inte alls samma runda stil som Polaris och Recife men helt klart ett barn av samma tid och även lite ful. Ser ut att vara i trevligt skick.
 

Pictor

Audemars
Det knäppa med att pressa in liiiite titan i en solid guldklocka är så dumt att man måste älska det?

Hur som. Kanske har en Nimitz på ingång. Inte jätteful men lite....

Inte helt klämt åt avtryckaren ännu.
1202261-0b901a31e68e49042729623fa93eb56a.jpg
Jag hade en Calypso 3, som jag köpte hos Erikson på som jag minns, 90talet. Helsvart med röd sekund. Kul att Omega har en härjad sliten dito på sin arkivsida. Har bild på den. Dom tar stryk om dom används som dom var tänkta för., men den du visar ser ju bara levande ut enligt mig. Kul ändå att Omega kunde göra tunna dykare, ingen så vitt jag vet har plankat den volymen. Det är väl därför som klocktypen börjar bli intressanta rent historiskt...
 
Topp