• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

De svenska fĂ„glarna🇾đŸ‡Ș

Uttermunk

Breitling
Min Svala
 

Bilagor

  • 09BC07B3-01BF-43CA-AE3C-AF4001A242D6.jpeg
    09BC07B3-01BF-43CA-AE3C-AF4001A242D6.jpeg
    454.8 KB · Visningar: 79

Jopi77

Cartier
SlÀnger in denna hÀr ocksÄ, med en frÄga till er som sitter pÄ expertkunskaperna. TÀrnan Automatic stÄr det ju pÄ tavlan. Aldrig tÀnkt sÄ mycket pÄ det förrÀn jag skulle ganska igÄng den i förmiddags. Och började kolla nÀrmare. Ingen automat ju?? Sitter ett Ebel-verk i den visade det sig. Ska det det? Eller Àr det nÄn glad hemmasnickrare som totat ihop nÄgot??
20210118_101536-1.jpg
20210118_143923-1.jpg
 

Exxet

Rolex
SlÀnger in denna hÀr ocksÄ, med en frÄga till er som sitter pÄ expertkunskaperna. TÀrnan Automatic stÄr det ju pÄ tavlan. Aldrig tÀnkt sÄ mycket pÄ det förrÀn jag skulle ganska igÄng den i förmiddags. Och började kolla nÀrmare. Ingen automat ju?? Sitter ett Ebel-verk i den visade det sig. Ska det det? Eller Àr det nÄn glad hemmasnickrare som totat ihop nÄgot??
20210118_101536-1.jpg
20210118_143923-1.jpg
Det dÀr Àr ju en sk bumper eller hammarautomat, kan kanske vara nÄgot hemmabygge, men tror att verket Àr riktigt bra.
Ser ut att vara ett A S-verk (Adolf Schildt) ev ett 1171.
 
Senast Àndrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
SlÀnger in denna hÀr ocksÄ, med en frÄga till er som sitter pÄ expertkunskaperna. TÀrnan Automatic stÄr det ju pÄ tavlan. Aldrig tÀnkt sÄ mycket pÄ det förrÀn jag skulle ganska igÄng den i förmiddags. Och började kolla nÀrmare. Ingen automat ju?? Sitter ett Ebel-verk i den visade det sig. Ska det det? Eller Àr det nÄn glad hemmasnickrare som totat ihop nÄgot??
20210118_101536-1.jpg
20210118_143923-1.jpg
Det dÀr Àr ett verk med automatiskt uppdragning, sÄ kallat bumper eller Hammar-automat.
Sen om det satt ett Ebel verk i din TÀrnan frÄn början kan jag inte svara pÄ.
 

Jopi77

Cartier
Det dÀr Àr ju en sk bumper eller hammarautomat, kan kanske vara nÄgot hemmabygge, men tror att verket Àr riktigt bra.
Ser ut att vara ett A S-verk (Adolf Schildt) ev ett 1171.
Det dÀr Àr ett verk med automatiskt uppdragning, sÄ kallat bumper eller Hammar-automat.
Sen om det satt ett Ebel verk i din TÀrnan frÄn början kan jag inte svara pÄ.
Tack för respons. Kanske Àr som den ska dÄ.
 
Topp