Vet du vilket Är de Àr ifrÄn?Fick hem riktigt rolig lÀsning hÀrom veckan! Katalog, dokument och nÄgra gamla reklamaffischer frÄn TÀrnan och RÀtt Tid AB. HÀr kommer lite utdrag![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vet du vilket Är de Àr ifrÄn?Fick hem riktigt rolig lÀsning hÀrom veckan! Katalog, dokument och nÄgra gamla reklamaffischer frÄn TÀrnan och RÀtt Tid AB. HÀr kommer lite utdrag![]()
![]()
Urvalskatalogen Àr frÄn 1962Vet du vilket Är de Àr ifrÄn?
Ok. NÄgon frÄgade om Älder pÄ en TÀrnan hÀr, och den matchar nÀstan första klockan i första katalogbilden, men inte riktigt. (Inte exakt samma siffror, och det stÄr inget om juveler pÄ tavlan, men vÀl incabloc ovanför sekunden i stÀllet.) Gissar att den Àr Àldre dÄ...Urvalskatalogen Àr frÄn 1962![]()
Otroligt lÀcker lÀnk !!TvÄ mysiga Sportsman![]()
![]()
Har den inte fyra visare dÄ? Ser ut som att sekund och alarm överlappar?IgÄr var jag ute med bössan pÄ lite fÄgeljaktKnep denna:
![]()
HÀngde med en stund pÄ den hÀr fÄgeln ocksÄ, men lÀt den flyga sin kos:
![]()
Blev lite förvirrad av sistnÀmnda fÄgel. Alarm komplikation vad det verkar, men borde den inte ha fyra visare? Funderar pÄ om sekundvisaren kan vara linjerad med alarmvisaren pÄ bild...? Bara en bild. Cool hursomhelst!
Jo precis, det skulle som sagt kunna vara sÄ, men de har i sÄ fall lyckats överlappa vÀldigt exakt. Ju mer man tittar pÄ bilden desto mer ser det sÄ ut.Har den inte fyra visare dÄ? Ser ut som att sekund och alarm överlappar?
Superfint köp, storlek?
IgÄr var jag ute med bössan pÄ lite fÄgeljaktKnep denna:
![]()
![]()
Blev lite förvirrad av sistnÀmnda fÄgel. Alarm komplikation vad det verkar, men borde den inte ha fyra visare? Funderar pÄ om sekundvisaren kan vara linjerad med alarmvisaren pÄ bild...? Bara en bild. Cool hursomhelst!
à Ä hade ocksÄ ögonen pÄ den dÀr. Riktigt tjusig! Grattis till ett fint köpIgÄr var jag ute med bössan pÄ lite fÄgeljaktKnep denna:
![]()
![]()
Tack, ja den va bra! Du fÄr första tjing isÄf. KÀnns vÀlbyggd och rejÀl med viss tyngdà Ä hade ocksÄ ögonen pÄ den dÀr. Riktigt tjusig! Grattis till ett fint köpHÀrlig patina och grym boett. Bara höra av dig om du nÄgon gÄng skulle hamna i sÀlj-tankar
![]()
à Ä hade ocksÄ ögonen pÄ den dÀr. Riktigt tjusig! Grattis till ett fint köpHÀrlig patina och grym boett. Bara höra av dig om du nÄgon gÄng skulle hamna i sÀlj-tankar
![]()
Köar ocksÄ om den ska gÄ!Tack, ja den va bra! Du fÄr första tjing isÄf. KÀnns vÀlbyggd och rejÀl med viss tyngd
![]()
Fantastiskt fin Svalan du har! Vet du frÄn nÀr den Àr? 60-tal?Glömde visa min senaste Svalan i den hÀr trÄden, ÄterstÀller ordningen nu...
![]()
Tack för det, svÄrt att tidsbestÀmma dessa enklare klockor exakt men denna skulle jag nog sÀga Àr 60-tal.Fantastiskt fin Svalan du har! Vet du frÄn nÀr den Àr? 60-tal?
SĂ€lja en Svalan? NĂ€ det gĂ„r nog inte, dĂ„ skulle nog dom andra kĂ€nna sig lite ensamma...Ăr den till salu?
Men wow! Supercool juHittade den hĂ€r helt frĂ€scha lĂ„dan i vĂ„ra gömmor pĂ„ jobbet! Och HĂŒttners Ă€r ju vĂ€lkĂ€nda, Ă„tminstone i denna trĂ„d.![]()
![]()