• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Funderar starkt på att utöka klocksamlingen med en Khaki Field men har legat sömnlös flera nätter på grund av valet mellan svart eller silvrig tavla... Hur ska jag någonsin kunna bestämma mig? :(
Du ska ha en svart 38mm!
Och så köper du till ett oyster med raka ändlänkar så att den ser lite mer "vintage-hård" ut. Den här bilden stal jag av @DiscoPapa från tråden "Eftermarknads stållänk".
Otroligt snygg!
fd9c256727fc8fb93f0f9fb1deba13f7.jpg

Tipsar om att jag säljer 2st Hamilton ifall att någon skulle vara sugen. Jag ger 10% tråd-rabatt för berörda.
En Khaki Mechanical och en Intra-Matic.
Kika gärna på mina annonser.

Har sneglat på en Tudor heritage ranger men upptäckte Hamilton khaki och gillar dom skarpt! Kan lätt bli en sån inom en snar framtid, finns det någon bra sida att beställa dom från?

Efter att ha ägt ock sålt två khakis innan
(En 38 på länk och en khakiking)
Så fick jag ett infall häromdagen och köpte en ny..
Denna gången blev fick man en med ett powermatic urverk med 80 timmars gång dock med lägre frekvens än ett vanligt 2824

Riktigt trevlig klocka som gör sig utmärkt på läder plus sen att jag gillar den stora kronan!
20171210_165509.jpg
20171209_181522.jpg
20171209_180436.jpg

Väcker tråden med en halvtaskig bild på mitt nyförvärv. Khakin däremot är verkligen inte halvtaskig utan helskön.
Fantastiskt detaljrik tavla och en hel del äventyrskänsla får man på köpet :).
Sitter ganska lågt på handleden så jag gick på 42mm, vilket säkert får många att kallsvettas eftersom det oftast pratas om 38mm när det gäller khakin. Bytte om till ett Hirsch och det känns bättre, även om originallädret var av hög kvalitet.
Hoppas tråden vaknar till lite för den är för bra för att ligga i dvala :).
IMG_20180104_185625.jpg

Väcker tråden med en halvtaskig bild på mitt nyförvärv. Khakin däremot är verkligen inte halvtaskig utan helskön.
Sitter ganska lågt på handleden så jag gick på 42mm, vilket säkert får många att kallsvettas eftersom det oftast pratas om 38mm när det gäller khakin. Bytte om till ett Hirsch och det känns bättre, även om originallädret var av hög kvalitet.
IMG_20180104_185625.jpg
Riktigt snygg! Ser ju dessutom ut att sitta alldeles perfekt på dig. Grattis till nytillskottet! :)

IMG_20180104_185625.jpg
Snygg!
Älskar min 38a ;)

Varför släpper dem inte murphys watch. Hjärndöda idioter. Den hade sålt som smör i solsken, men Hamilton vill tydligen inte tjäna pengar.

Mycket möjligt. Tycker den och klockan @Schmitza postade är mycket väl avvägda.
Tycker det är konstigt att khakin inte är mer populär än den är!
Khaki serien är jävligt välgjorda med storlekar på 38,40,42 OCH 44 så finns det ju en storlek för alla!
Tycker dom är riktigt nice på läder men den länken på bilden under är ju rätt läckert!
Du ska ha en svart 38mm!
Och så köper du till ett oyster med raka ändlänkar så att den ser lite mer "vintage-hård" ut. Den här bilden stal jag av @DiscoPapa från tråden "Eftermarknads stållänk".
Otroligt snygg!
fd9c256727fc8fb93f0f9fb1deba13f7.jpg

Tillbaka
Topp