• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Nilas

Patek
2-Faktor
Varför krångla till det. Enkel, lättavläst samtidigt som fantastiskt detaljrik. En sak retar mig och det är att jag inte slog till mycket tidigare :).
PSX_20180120_124516.jpg
 

PartiSan

Cartier
2-Faktor
Stort tack! Sedan den kom har den inte lämnat handleden;):)riktigt bra kvalitet rakt igenom. Det här är en keeper:):)!!
Jag är så nöjd. Upptäckte den här modellen av ren slump. Var inne på en av deras kronografer men så råkade jag gå in på deras hemsida och så voops...men oj vad jag fick kämpa för den:banghead:väl värt det dock!!
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Lite förvånad och glatt överraskad idag när jag upptäckte att denna har H-10 verket med 80 timmars powerreserve. Går ruskigt bra när jag har mätt driften. Felmarginalen är mindre än 2 sek/dygn och det är rätt ur boxen. Hyfsat för en klocka som kostar under 5000 spänn. Starkt jobbat Hamilton :).
PSX_20180124_153824.jpg
 

MickeJ

Panerai
Jaha, då trillade man dit igen. Kikade lite på Olferts hemsida och vad hände? Jo givetvis ett tryck på köpknappen. Blev en Khaki på 38mm med ref. H70455553. Ett bra komplement till min svarta. Nu återstår bara den obligatoriska hemska väntan som inte är min starka sida :eek::).
H70455553.jpg

Riktigt bra med vit/silver tavla! Ska bli kul att se fler bilder när du fått hem den. :)
 

seppo

Omega
2-Faktor
Budade hem en småsliten men servad Hamilton 9379 och fick hem den idag från Italien, min första Hamilton och kronograf. :) Försökte få information av Hamilton av denna 80-talare men tyvärr saknar de dokumentation från den tiden skumt nog.. Hade varit kul att veta mer om den.
yLxXGWY.jpg

tQxnSGk.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Äntligen är den här! Den som kom på "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" hade fruktansvärt fel. Byt ut aldrig med alltid så blir det bättre. Iallafall så kom den idag. Personalen på utlämningsstället hade klätt upp sig och vattenkammat sig för min ankomst. Hade vissa svårigheter att hitta paketet, varpå jag, lätt kallsvettig var två ögonblick ifrån att klättra över disken för att assistera. Kunde blivit hemskt fel och kanske andra armband runt handlederna istället :D.
Hamilton Khaki field 38mm silver med H-10 verket som ger 80 timmars powerreserve.
Första gången för mig med en klocka på 38mm men inte den sista. Sitter fantastiskt skönt på handleden. Tavlan är riktigt bra. Mycket nöjd :).
PSX_20180228_170737.jpg
IMG_20180228_171531.jpg
 

PartiSan

Cartier
2-Faktor
Äntligen är den här! Den som kom på "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" hade fruktansvärt fel. Byt ut aldrig med alltid så blir det bättre. Iallafall så kom den idag. Personalen på utlämningsstället hade klätt upp sig och vattenkammat sig för min ankomst. Hade vissa svårigheter att hitta paketet, varpå jag, lätt kallsvettig var två ögonblick ifrån att klättra över disken för att assistera. Kunde blivit hemskt fel och kanske andra armband runt handlederna istället :D.
Hamilton Khaki field 38mm silver med H-10 verket som ger 80 timmars powerreserve.
Första gången för mig med en klocka på 38mm men inte den sista. Sitter fantastiskt skönt på handleden. Tavlan är riktigt bra. Mycket nöjd :).
PSX_20180228_170737.jpg
IMG_20180228_171531.jpg
Grattis!! Och jag förstår att du är nöjd, det där är en riktigt fin klocka!!
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen är den här! Den som kom på "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" hade fruktansvärt fel. Byt ut aldrig med alltid så blir det bättre. Iallafall så kom den idag. Personalen på utlämningsstället hade klätt upp sig och vattenkammat sig för min ankomst. Hade vissa svårigheter att hitta paketet, varpå jag, lätt kallsvettig var två ögonblick ifrån att klättra över disken för att assistera. Kunde blivit hemskt fel och kanske andra armband runt handlederna istället :D.
Hamilton Khaki field 38mm silver med H-10 verket som ger 80 timmars powerreserve.
Första gången för mig med en klocka på 38mm men inte den sista. Sitter fantastiskt skönt på handleden. Tavlan är riktigt bra. Mycket nöjd :).
PSX_20180228_170737.jpg
IMG_20180228_171531.jpg
Riktigt fin den där! Stort grattis till nya dinkan! :) Sitter ju kanon på dig.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
IMG_20180228_183805.jpg
Tack :)! Ja den sitter perfekt. Har varit försiktigt med klockor under 40mm tidigare men sent ska syndaren vakna. Kör en bild till, nu med ett padded leather i brunt.
Funderade på om jag kanske är ensam på forumet med en silverfärgad Khaki field?
Om inte så fram med dom :).
 
Senast ändrad:

DrDre

Patek
Lite förvånad och glatt överraskad idag när jag upptäckte att denna har H-10 verket med 80 timmars powerreserve. Går ruskigt bra när jag har mätt driften. Felmarginalen är mindre än 2 sek/dygn och det är rätt ur boxen. Hyfsat för en klocka som kostar under 5000 spänn. Starkt jobbat Hamilton :).
PSX_20180124_153824.jpg

Det är samma verk som Tissot Powermatic 80. Konstruktionen bygger på eta 2824. Imponerande prestande. Särskilt om man beaktar det modesta priset.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Det är samma verk som Tissot Powermatic 80. Konstruktionen bygger på eta 2824. Imponerande prestande. Särskilt om man beaktar det modesta priset.
Absolut. Mycket prisvärt. Ett stabilt verk och bra finish på både boett och tavla. Jackpott med liten insats. Har haft betydligt dyrare klockor genom åren men för tillfället så håller Hamilton mig lugn och nöjd :). Ganska kul.
 
Topp