• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Khaki Aviation Chrono
20171214_192408.jpg

Har länge varit sugen på en Hamilton, och det suget blev ännu mer påtagligt efter Interstellar. Så ut på nätet och leta efter något som jag kunde tänka mig.
Valet föll på en khaki scuba navy. Problemet blev bara att de verkar vara slutsålda överallt, och att den italienske återförsäljaren inte riktigt håller vad den lovar. Trots utfästelse om att de hade den i lager sitter jag nu 3 veckor senare och fortfarande väntar på att få vara medlem i Hamilton klubben.....men men...här kommer bilden på den beställda skönheten...älskart de arabiska siffrorna och day daten uppe och nere...
H Scuba.JPG

Har länge varit sugen på en Hamilton, och det suget blev ännu mer påtagligt efter Interstellar. Så ut på nätet och leta efter något som jag kunde tänka mig.
Valet föll på en khaki scuba navy. Problemet blev bara att de verkar vara slutsålda överallt, och att den italienske återförsäljaren inte riktigt håller vad den lovar. Trots utfästelse om att de hade den i lager sitter jag nu 3 veckor senare och fortfarande väntar på att få vara medlem i Hamilton klubben.....men men...här kommer bilden på den beställda skönheten...älskart de arabiska siffrorna och day daten uppe och nere...
H Scuba.JPG
Prövat höra med olfert&co ? Dom är rätt bra att ha och göra med och billiga när det kommer till hamilton!
Dom matchar bodonis pris direkt bara man frågar!

Prövat höra med olfert&co ? Dom är rätt bra att ha och göra med och billiga när det kommer till hamilton!
Tack för inputen. Hade ingen aning om detta:banghead:, utan gjorde sökningen på Chrono24 och tog den (Wingoo) som enligt utsago hade just denna för omedelbar leverans.
Omedelbar leverans verkar dock betyda lite olika saker på olika breddgrader ;):(..prismässigt verkade alla säljare ligga på ungefär samma nivå, och jag frågade en tysk återförsäljare som låg lite högre i pris först men de hade den inte och kunde inte få in den heller.
Men snart så...heheh...hoppet är väl det sista som överger än, eller är det vettet??

@Schmitza hur har du tagit kontakt med olfert&co? har skickat mail till dem men inget svar, skickade till den adressen som står på deras hemsida (service.....)
Ringde du?
Den italienska återförsäljaren var inte särskilt intresserad av att hålla den utlovade tiden så då blev det makulering av ordern hos dem....

@Schmitza hur har du tagit kontakt med olfert&co? har skickat mail till dem men inget svar, skickade till den adressen som står på deras hemsida (service.....)
Ringde du?
Den italienska återförsäljaren var inte särskilt intresserad av att hålla den utlovade tiden så då blev det makulering av ordern hos dem....
Har dock ej handlat av dom på ett tag men har köpt 2 klockor av dom tidigard ..
Jag har bara bifogat en länk till den billigaste klockan på.chrono24 och sen har dom.fixat priset!
Dom brukar ha annonser på hamilton uppe på c24 så gå in där å maila dom så löser de sig nog !
Eller i vörstafall ring dit..koatar inte må ga kronor

Vem säljer Hamilton i Sverige?

Franks Ur gör det inte längre - det står fel på Hamiltons hemsida......
Tror inte det finns någon butik som säljer dom över disk förnärvarande. Jag beställde min genom CDON, ja faktiskt :). Dom verkar bara vara mellanhand och klockan kom från discountshop. Gick iallafall på 5 dagar så helt ok leveranstid. Billigare än uret.se med några hundringars marginal.

Vem säljer Hamilton i Sverige?

Franks Ur gör det inte längre - det står fel på Hamiltons hemsida......
Har tipsat om Time Shop på Kungsgatan i Stockholm tidigare (vid Hötorget). Tidigare AD om jag fattat det rätt. De har fortfarande lite Hamilton kvar i butiken sista jag var inne och kollade, och har även utförsäljning på dessa. Värt att spana in, kanske finns det något du gillar :)

Fick precis min Hamilton Jazzmaster Day Date, varit sugen på transocean day date tidigare men blev klickade aldrig med den och sen såg jag denna billigt på chrono24.

Första intrycket är bra, den känns riktigt trevlig - boetten är lite udda, får se om det är något jag kommer gilla eller inte.

03788F31-262A-429E-B99D-90DC7B3349C4.jpeg
7F408392-6917-447E-9F34-48340C98D7BE.jpeg
1678B379-0FFA-406E-8C39-2ACF03A4881E.jpeg

Tillbaka
Topp