Haha om de e från din farsa så kan de vara okej
Men är länken borstad å klockan har en blästrad finnish?
Nja länken har nog varit blank när den varit ny men blivit så pass sliten och matt med år av arbete på gården.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha om de e från din farsa så kan de vara okej
Men är länken borstad å klockan har en blästrad finnish?
Den bruna varianten släpps i maj men vart man kan inhandla den vet jag inte, kanske Hamiltons webshop för Europa. Såg att hodinkee hade den med svart urtavla så de kanske får in den med brun också@Andersml Får man fråga var du beställde ifrån? Är det någon som har sett var den bruna varianten säljs?
Den bruna varianten släpps i maj men vart man kan inhandla den vet jag inte, kanske Hamiltons webshop för Europa. Såg att hodinkee hade den med svart urtavla så de kanske får in den med brun också
Ja jag lutar åt den bruna varianten, tror den kommer göra sig riktigt bra i sommarsolen! Frank Ur alltså, kanske man borde ringa och kolla om de får in den bruna varianten i majEtt inte helt enkelt val. Man skulle nästan behöva se klockorna sida vid sida innan det går att bestämma sig. Synd att det inte finns någon AD för Hamilton i Sverige, eller gör det kanske det?
EDIT: Ska ju finnas på Franks Ur...toppen, då får det bli ett besök där
EDIT 2: Skumt att det inte står med på Franks hemsida bara att de har Hamilton som märke.
För enligt Hamiltons store locator borde Franks Ur vara återförsäljareJa jag lutar åt den bruna varianten, tror den kommer göra sig riktigt bra i sommarsolen! Frank Ur alltså, kanske man borde ringa och kolla om de får in den bruna varianten i maj
Ja jag lutar åt den bruna varianten, tror den kommer göra sig riktigt bra i sommarsolen! Frank Ur alltså, kanske man borde ringa och kolla om de får in den bruna varianten i maj
För enligt Hamiltons store locator borde Franks Ur vara återförsäljare
Ja det låter som en bra idé . Ja jag kan tycka det också!Den av oss som kommer för sig att göra det först kan väl meddela den andra? Man tycker ju att Franks borde skriva med på deras hemsida att de har Hamilton som märke.
Ja det låter som en bra idé . Ja jag kan tycka det också!
Verkligen synd. Borde absolut inte behöva vara så men tyvärr så tror den vanliga svenska klockköparen att Gant, Timberland och Police är fantastiska och lyxiga kvalitetsur. Sverige förstår i detta fallet inte sitt eget bästa. Fruktansvärt.Tyvärr slutade Franks sälja Hamilton för ca tre år sedan. De har kvar en del gamla modeller, men har ingen möjlighet att beställa nytt.
Verkligen synd. Borde absolut inte behöva vara så men tyvärr så tror den vanliga svenska klockköparen att Gant, Timberland och Police är fantastiska och lyxiga kvalitetsur. Sverige förstår i detta fallet inte sitt eget bästa. Fruktansvärt.
En helt ok ide som säkert inte är omöjlig.Har flera gånger lekt med tanken att starta en liten butik där man säljer allehanda micromärken och märken liknande Hamilton. Det kanske är just nu det är dags
Brist på historia?!?Tror Hamiltons prisläge och brist på historia är det som ställer till det. I Sverige konkurrerar det i Swatch-portföljen mot Certina och Tissot, till viss del med Longines. Jämför med situationen Certina har: ett regionalt märke som historiskt inte har funnits t.ex i UK.
Och som ÅF är prisbilden svår. Köper snittkunden en klocka för 6k och anser det vara dyrt kanske det smäller högre med ett märke man känner igen? Supportar Swatch Nordic ens Hamilton-verk med garantiservice etc eller måste klockorna skickas längre? Utan marknadsföring i ett mättat produktsegment blir det ju svårt att komma någonvart med volymmärken som Hamilton, Mido etc.
Kör!! Det är en väldigt bra tanke (som jag också tänkt vid något/några tillfällen då man upptäckt att vissa märken inte säljs här).Har flera gånger lekt med tanken att starta en liten butik där man säljer allehanda micromärken och märken liknande Hamilton. Det kanske är just nu det är dags Tror att en liten nischad butik i Stockholm skulle gå alldeles utmärkt. Kanske på en sidogata till den mer fashionabla Biblioteksgatan
Jag förtydligar: brist på historisk försäljning i Sverige.Brist på historia?!?
Ok, förstår hur du menar. Men om @Clark Kent öppnar butik så kan han ju ändra på det..Jag förtydligar: brist på historisk försäljning i Sverige.
Exempel: Både farsan och salig farfar har ägt klockor från Omega och Certina. Min första egenköpta klocka var en Certina och en av de första mekaniska klockorna var en Omega (detta var före intresset blommade ut). Jag hade nog inte ens tittat åt Hamilton när Certinan inhandlades, jag ville ju ha en ”fin” klocka som farsan och salig farfar.
Jag förtydligar: brist på historisk försäljning i Sverige.
Exempel: Både farsan och salig farfar har ägt klockor från Omega och Certina. Min första egenköpta klocka var en Certina och en av de första mekaniska klockorna var en Omega (detta var före intresset blommade ut). Jag hade nog inte ens tittat åt Hamilton när Certinan inhandlades, jag ville ju ha en ”fin” klocka som farsan och salig farfar.
Jag önskar han all lycka i världen, dessvärre tror jag att tiden där volymmärken främst såldes genom fysiska butiker där man kunde påverka kundens inköp är över. Helt utöver det ser jag inte hur man skulle kunna få en acceptabel omsättning och marginal på en sådan försäljningsmodell idag.Det är ju där Stålis klockbutik kommer in i bilden. Folk kommer in, tittar på de märken de känner igen, Stålis berättar om Hamilton, ut går kunden med en Hammy på armen.
Jag önskar han all lycka i världen, dessvärre tror jag att tiden där volymmärken främst såldes genom fysiska butiker där man kunde påverka kundens inköp är över. Helt utöver det ser jag inte hur man skulle kunna få en acceptabel omsättning och marginal på en sådan försäljningsmodell idag.
Jaha vad trist men då får man beställa via nätet då. Hade gärna klämt på den lite innan dock!Tyvärr slutade Franks sälja Hamilton för ca tre år sedan. De har kvar en del gamla modeller, men har ingen möjlighet att beställa nytt.
Jag hittade min på Chrono24 en handlare i Paris som är AD och hade goda betyg.@Andersml Får man fråga var du beställde ifrån? Är det någon som har sett var den bruna varianten säljs?
Jag förtydligar: brist på historisk försäljning i Sverige.
Precis.Som ett exempel så säljs ju inte certina i usa!
Hamilton och certina ligger på samma nivå i swatchgroups koncern!
Jag tror problemet är att det kanske säljs för få "mellan segments klockor" här i sverige därav så tar dom inte in andra märken i samma prisklass som certina.Tror Hamiltons prisläge och brist på historia är det som ställer till det. I Sverige konkurrerar det i Swatch-portföljen mot Certina och Tissot, till viss del med Longines. Jämför med situationen Certina har: ett regionalt märke som historiskt inte har funnits t.ex i UK.
Och som ÅF är prisbilden svår. Köper snittkunden en klocka för 6k och anser det vara dyrt kanske det smäller högre med ett märke man känner igen? Supportar Swatch Nordic ens Hamilton-verk med garantiservice etc eller måste klockorna skickas längre? Utan marknadsföring i ett mättat produktsegment blir det ju svårt att komma någonvart med volymmärken som Hamilton, Mido etc.