Hur känns den?Gött med manuellt !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur känns den?Gött med manuellt !
Jäkligt mycket bättre än väntat!Hur känns den?
Jaha, då ska vi se om khakin pallar lite riktig råkyla. Kallt i norra Skåne idag.
Knappt man vill gå ut när det är -1,1 .
Nej det är 42 mm modellen med ref. H70555533. Båda har H-10 verket så förövrigt är dom identiska .Fina bilder
Är detta 38 mm modellen (H70455133)
Nej det är 42 mm modellen med ref. H70555533. Båda har H-10 verket så förövrigt är dom identiska .
Mätt över 4 dygn så -4,4s till -5,6s. Mer än ok i denna prisklassen tycker jag. Min andra khaki fast 38mm med samma verk och ref. h70455553 (silver) har jag mätt över 2 dygn och den fick -2,3s till -3,2s. Mycket nöjd .Okej hur upplever du gångavvikelsen ?
På något sätt så är hamiltons khaki perfekt!
Älskar den stora kronan på 38an...
Har haft en khaki king innan men den vanliga khakin är bäst!!!!
Mätt över 4 dygn så -4,4s till -5,6s. Mer än ok i denna prisklassen tycker jag. Min andra khaki fast 38mm med samma verk och ref. h70455553 (silver) har jag mätt över 2 dygn och den fick -2,3s till -3,2s. Mycket nöjd .
Byggkvaliteten är riktigt bra och minst lika bra som min tidigare Certina pro diver eller Longines hydroconquest (tycker jag iallafall). Bättre än Seikos billigare modeller som t.ex skx007. Tavlan på khakin är fantastiskt detaljerad och förmodligen svårslagen i prisklassen. Mycket skön på handleden eftersom den ej bygger på höjden. Med facit i hand så hade jag förmodligen slagit till även om priset var det dubbla.Det låter väldigt bra! Hur upplever du byggkvaliten jämfört med exempelvis Certina / Seiko eller annan tillverkare i samma genre ?
Certina och hamilton ägs båda utav swatch och dom ligger ju på samma hylla men hamilton är snäppet vassare tycker jagDet låter väldigt bra! Hur upplever du byggkvaliten jämfört med exempelvis Certina / Seiko eller annan tillverkare i samma genre ?
Certina och hamilton ägs båda utav swatch och dom ligger ju på samma hylla men hamilton är snäppet vassare tycker jag
Äger en 10 år gammal ds podium automat som var min första riktiga klocka och den kan jag verkligen inte klaga på alls men hamilton har en lite mer manlig betoning.
Dom nya khaki med det nya 70 timmars verket är riktigt trevliga för en rimlig peng!
Om @Anders Mårtensson har kvar sin så är den bra prisad!
Sen jämför vi med seiko så blir det en lite svärare utläggning eftersom seiko är seiko.
Urverksmässigt så håller hag nog tramsigt ett eta verk över dom enklare seiko verken!
Men tex ett 4r ellet 6r verk är ju inget skit...
Byggkvaliteten är riktigt bra och minst lika bra som min tidigare Certina pro diver eller Longines hydroconquest (tycker jag iallafall). Bättre än Seikos billigare modeller som t.ex skx007. Tavlan på khakin är fantastiskt detaljerad och förmodligen svårslagen i prisklassen. Mycket skön på handleden eftersom den ej bygger på höjden. Med facit i hand så hade jag förmodligen slagit till även om priset var det dubbla.
H-10 verken som jag har i båda mina och som du menar har en gångreserv på 80 timmar enligt spec, men 70 är ju inte dåligt det heller .Certina och hamilton ägs båda utav swatch och dom ligger ju på samma hylla men hamilton är snäppet vassare tycker jag
Äger en 10 år gammal ds podium automat som var min första riktiga klocka och den kan jag verkligen inte klaga på alls men hamilton har en lite mer manlig betoning.
Dom nya khaki med det nya 70 timmars verket är riktigt trevliga för en rimlig peng!
Sen jämför vi med seiko så blir det en lite svärare utläggning eftersom seiko är seiko.
Urverksmässigt så håller hag nog tramsigt ett eta verk över dom enklare seiko verken!
Visstja 80h är det !!!H-10 verken som jag har i båda mina och som du menar har en gångreserv på 80 timmar enligt spec, men 70 är ju inte dåligt det heller .
Härligt att höra, har idag en Longines HQ som sitter på den mesta av tiden och även haft några av Seikos SKX modeller så det lutar starkt pt ett köp efter infon jag fått av er om Hamilton
För bra för att ligga i lådan . Har själv ej kunnat testa powerreserven eftersom jag inte kan låta bli någon av mina i 80 timmar .Visstja 80h är det !!!
I min khaki king va där ett 2836 och en vanlig 38 så ett 2824 som fick lämna rent för fort!
Köpt för mycket på sistonde så min khaki har fått lega i lådan lite för mycket tyvärr!
Har för många att välja blandFör bra för att ligga i lådan . Har själv ej kunnat testa powerreserven eftersom jag inte kan låta bli någon av mina i 80 timmar .
Man kan kalla det för "bra skit" iallafall .Har för många att välja bland
Det har blivit mer av en pina än en positiv sak..
Farligt att samla på sig skit som man sen sällan använder hahahaha
Du får lämna norra skåne å försöka ta dog ner till gtgna i malmö nån gång för lite hamiltonsnack!Man kan kalla det för "bra skit" iallafall .
Absolut! Ska försöka få det att passa in inom snar framtid.Du får lämna norra skåne å försöka ta dog ner till gtgna i malmö nån gång för lite hamiltonsnack!
Bara att köpa och pröva!
Kolla vad bodoni tar sen mailar du olfer&co och ber dom matcha priset..
Dom brukar kunna göra det och dom är dessutom ad för hamilton så du får korrekt garanti och billigare frakt (bodonis är svin dyr)
Har inte haft några problem med mina.Har läst på ett antal sidor att folk haft problem med att det kommer in fukt i klockorna - nån som vet om detta problem endast avser äldre Hamilton modeller eller om det är vanligt förekommande oavsett ålder på klockan?
Certina och hamilton ägs båda utav swatch och dom ligger ju på samma hylla men hamilton är snäppet vassare tycker jag
Köp en intra matic!Sorry för sent svar, missade pingen, men den är såld! Saknar den redan så har börjat titta på lite andra Hammys
Köp en intra matic!
38mm och ett 2892
Redigt nice