• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

tycker den här är lite flott också

upload_2018-3-9_14-23-11.png

Ja den är tjusig! Vi får se om de släpper ngt kul på Basel, tex en Intramatic 68 i 38mm hade varit mumma!
Ja släpps den chronon i en mindre size så är den verkligen mumma!
Förstår egentligen inte vf den gjordes så stor ...
Den är för dressig för sin size

36-38mm, 7750, 20mm mellan hornen, kanske två olika tavlor OCH en solid baksida med nåt fint motiv vore verkligen mumma!!

Hade verkligen inte sagt nej till en chrono på 36mm om jag ska vara ärlig
Helst så med såna porrpushers som 68an har!
Ett litet petit case med två stora härliga pushers...

Ja släpps den chronon i en mindre size så är den verkligen mumma!
Förstår egentligen inte vf den gjordes så stor ...
Den är för dressig för sin size

36-38mm, 7750, 20mm mellan hornen, kanske två olika tavlor OCH en solid baksida med nåt fint motiv vore verkligen mumma!!

Hade verkligen inte sagt nej till en chrono på 36mm om jag ska vara ärlig
Helst så med såna porrpushers som 68an har!
Ett litet petit case med två stora härliga pushers...

Håller med! Jag vet inte varför men känns som att Hamilton är stora i USA, och de har ju falukorvar till armar där borta, så kanske därför den blev så stor som 42mm. Jag tycker proportionerna inte alls är bra på den, kanske hade 40mm funkat.

Håller med! Jag vet inte varför men känns som att Hamilton är stora i USA, och de har ju falukorvar till armar där borta, så kanske därför den blev så stor som 42mm. Jag tycker proportionerna inte alls är bra på den, kanske hade 40mm funkat.

Hamilton är från början ett amerikanskt märke och tillverkades där från början, köptes av nuvarande Swatch Group i början på 70-talet.

Tror att om dom hade hållit sig till den färgsättningen de brukar ha, alltså en grön bezel och en vit kant på tavlan så hade den nog varit snyggare.

Är sugen på en Hamilton khaki Field automat som sommarflört. Är lite fundersam till vilken storlek som kan tänkas vara rätt för mig. Bärs dom stort eller smått... Velar mellan 38 och 40mm. Har haft en Rolex Explorer mk2 och tyckte den var rätt för mig och klocktypen. Borde jag gå på 38 el 40 då?

Är sugen på en Hamilton khaki Field automat som sommarflört. Är lite fundersam till vilken storlek som kan tänkas vara rätt för mig. Bärs dom stort eller smått... Velar mellan 38 och 40mm. Har haft en Rolex Explorer mk2 och tyckte den var rätt för mig och klocktypen. Borde jag gå på 38 el 40 då?
Dom bärs inte stort. Har både 38mm (silver) och 42mm (svart) och båda sitter bra på 17,5cm handled. Sitter lågt och är förbaskat sköna att bära. Bara att slå till :).
PSX_20180317_120145.jpg
PSX_20180317_211207.jpg

Dom bärs inte stort. Har både 38mm (silver) och 42mm (svart) och båda sitter bra på 17,5cm handled. Sitter lågt och är förbaskat sköna att bära. Bara att slå till :).
PSX_20180317_120145.jpg
PSX_20180317_211207.jpg
Ligger på ca 16,5 men gillar inte allt för små klockor tyckte att Exp 1:an satt bra med sina 39mm. 40 kanske är vägen att gå då?
Hur är originallädren? Bra kvalité?

Är sugen på att köpa en aningen dressigare klocka (max 6-7k) och efter att kollat på Seiko Sarb033 och Tissot Visodate har jag halkat in på Hamilton.

Finns det tips på klocka som funkar med kostym, men som också kan bäras med typ oxfordskjorta etc och nosa på vardagsbruk?

Helst på länk, med möjlighet att byta till band vid behov.

Är sugen på att köpa en aningen dressigare klocka (max 6-7k) och efter att kollat på Seiko Sarb033 och Tissot Visodate har jag halkat in på Hamilton.

Finns det tips på klocka som funkar med kostym, men som också kan bäras med typ oxfordskjorta etc och nosa på vardagsbruk?

Helst på länk, med möjlighet att byta till band vid behov.

Hamilton intra matic 38 mm. Funkar till allt.

Om jag säger såhär armbandet är inte original men det funkar i arbetet. Armbandet är välanvänd varit med på farsans arm i över 10 år på gården då den satt på ett annat ur :) varierar mellan läder och länk.
Haha om de e från din farsa så kan de vara okej ;)
Men är länken borstad å klockan har en blästrad finnish?

Tillbaka
Topp