• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

The Hack

1952A108-549A-40F2-A840-6401222F2D0A.jpeg
4E86D167-0B3C-43CF-8B7B-FD83960DAEB6.jpeg

Någon som vet vart man får tag på en original-länk eller gummi till en Hamilton Flight Timer?
Finns väl vad jag förstått inga återförsäljare i Sverige? :)
6CBA4DC2-4982-4AC3-A3EB-D2F8B906CEA8.jpeg

Så lite så! :D Det är en modell som jag är ständigt sugen på, men aldrig riktigt kommer till skott med att köpa. Sett och läst mycket om den, och den verkar hur grym som helst! Så egentligen är det inte något att tveka på :)
Är väldigt nöjd, efter att jag hade provat den kunde jag inte låta bli :)
Bara att slå till ;)

Så lite så! :D Det är en modell som jag är ständigt sugen på, men aldrig riktigt kommer till skott med att köpa. Sett och läst mycket om den, och den verkar hur grym som helst! Så egentligen är det inte något att tveka på :)
Har en Tudor Black Bay jag funderar på att bli av med. Med ev. byte. Och detta hamilton kommer säkert hamna i ev.byte intresse listan då!

Tjena,

Letar efter en kronograf...svårt att få tag på Hamilton inom Sveriges gränser! Tips någon? Klockan på bilden är den jag letar efter!!
HAMILTON_INTRAMATIC_68_CHRONOMATIC_3.jpg

Hej, jag skulle behöva få min Khaki field automatic reparerad någonstans i Stockholm, någon som har erfarenhet och kan rekommendera ett bra ställe?

Beställde alldeles nyss min första riktiga klocka och det blev såklart en Hamilton :), närmare bestämt en Hamilton Khaki Field Automatic 38mm, med ref. H70455133. Har väldigt små handleder så lite osäker på hur SS armbandet kommer sitta men drog slutsatsen att det är bäst att köpa med SS armband då de är mycket klurigare att få tag på ett sådant "aftermarket". Är då ute efter ett par bra nato-band för att kunna få lite omväxling och skulle gärna få lite tips på bra ställen att införskaffa sig sådana! Lutar just nu mot ett "armégrönt" och ett bondliknande.
Tack på förhand

Beställde alldeles nyss min första riktiga klocka och det blev såklart en Hamilton :), närmare bestämt en Hamilton Khaki Field Automatic 38mm, med ref. H70455133. Har väldigt små handleder så lite osäker på hur SS armbandet kommer sitta men drog slutsatsen att det är bäst att köpa med SS armband då de är mycket klurigare att få tag på ett sådant "aftermarket". Är då ute efter ett par bra nato-band för att kunna få lite omväxling och skulle gärna få lite tips på bra ställen att införskaffa sig sådana! Lutar just nu mot ett "armégrönt" och ett bondliknande.
Tack på förhand

Snygg! Erikasoriginals har ju MN-band som är snyggt.
Annars köpte jag från cheapest nato straps senast jag köpte, och det är jag näjd med so far.

Tillbaka
Topp