• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Sinn104

Breitling
Vad tycker ni om Hamiltons H-10, H-20, H-40 caliber som kör 21,600 bph och inte vanliga 28,800 bph? Skönt med 80 timmars reserv men sekundvisaren är inte lika "flytande" när den tickar. Blir alltså 6 gånger per sekund inte 8. Svårt att bestämma mig.
 

humlegarden

Cartier
Har haft klockan i dryga månaden och måste säga att jag är grymt nöjd. Orginalbandet är sådär men gör sig riktigt bra på Nato!
DC32B4E1-714E-4227-9A73-8C402081C155.jpeg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Bara jag som inte tål urban gentry?

Har förstått att han är väldigt illa omtyckt av många, -särskilt på utländska forum. Fast jag har aldrig läst själva anledningen till det. Vad är din anledning?

Jag tycker att han är informativ och verkar vara en ganska vanlig trevlig kille.

Jag upplever honom som ganska självgod på gränsen till arrogant. Tycker dock fortfarande att hans videos är informativa och för det mesta ganska bra
 
Jag upplever honom som ganska självgod på gränsen till arrogant. Tycker dock fortfarande att hans videos är informativa och för det mesta ganska bra

Tycker också han är bra även om han må vara lite självgod. Gillar hans video om klockaetikett där han först säger att man ska ha på den klocka man vill ha, att det inte finns några klockregler utan riktlinjer, för att sedan ha en utläggning i fem minuter om att det är stillöst och obildat att ha en dyr klocka om man är i 20-års åldern.

Videon är här förresten:

En av kommentarerna säger förövrigt att han respekterar någon med Hamilton mer än någon med dyr lyxklocka.
 

nattsuddaren

Breitling
Hej.
Ny på forumet. Jag funderar på en "Interstellar" Hamilton. Har hittat en som säljer begangnad men blir lite förbryllad då urverket och texten skiljer sig kraftig från andra bilder från försäljare på nätet. Har Hamilton ändrat urverket nyligen? Någon som vet?
 

Bilagor

  • ac9436f1-c17c-11e8-835c-f9582985fa94.jpg
    ac9436f1-c17c-11e8-835c-f9582985fa94.jpg
    26 KB · Visningar: 3
Topp