Stiligt!
Har själv kollat efter en king. Nu har du ju inte haft den så länge men är du nöjd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stiligt!
Som sagt har jag inte haft den så länge, jag fick den igår. Men, den känns riktigt bra! Lätt (på ett positivt sätt), smidig och snygg.Stiligt!
Har själv kollat efter en king. Nu har du ju inte haft den så länge men är du nöjd?
Nytt armband igen. Nu kör vi svart band. Återigen från Royal Straps. Denna klocka är lätt att klä om.
Haha...Jag vet inte men jag har fått den här på hjärnan.
Kan någon säga åt mig att jag är helt fel ute så jag kan släppa det hela
Du är helt fel ute..Jag vet inte men jag har fått den här på hjärnan.
Tack ForsbergDu är helt fel ute..
Tavlan är för stor för boetten, siffrorna är för stora för tavlan, visarna är fula och datumet sitter snett.. -jävligt snett..
Helt fel ute är du..
Men icke desto mindre; -den är lite cool ändå..
Med frakt får jag det till 4300 hos Olfert, antar att du vände siffrorna. Däremot säljs den för 3100 kronor på Chrono24. Ser ut att vara en fantastisk liten klocka.Vad är det jag missar när Hamiltons nya Khaki Field Mechanic (H69429931) går för uppemot 4000 begagnad här på KS?
Ny går att köpa för ca 3400 på Olfert med frakt.
De körde 10% fram tills gör några dagar sedan. Plus 10% till med kod. Haft i två månader ungefär men det gick över i förra veckanMed frakt får jag det till 4300 hos Olfert, antar att du vände siffrorna. Däremot säljs den för 3100 kronor på Chrono24. Ser ut att vara en fantastisk liten klocka.
Jag kan ha fel nu men jag har förstått det som att den är mörkt grön.En fråga! Är det någon som har en H70455863? Närmare bestämt, denna: https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h70455863-khaki-field-auto.html
Vad är det för färg på urtavlan? ÄR den svart eller är den möööörkt grön?
Skitfrän ju!Jag vet inte men jag har fått den här på hjärnan.
Ja eller hur. Jag har fortfarande inte släpp den helt.Skitfrän ju!
Referens på den?
Finns ju en vit variant också.Ja eller hur. Jag har fortfarande inte släpp den helt.
Den finns i två storlekar
42 mm har ref H76535131 och den som är aktuell för mig är på 38 mm har ref H76235131.
Jag har set och provat 38an och den bärs lite större än 38. Platt boettlock och den satt riktigt bra på mig.
Ångrar att jag var lite extra snål den gången på Munchens flygplats
Den var ju lite udda men rolig. Jag är inte riktigt med på vilken visare som är vilken, är den stora visaren sekund och subben minut eller tvärt om?Hamilton pre-SIHH, Jazzmaster Regulateur Cinema.
Den var ju lite udda men rolig. Jag är inte riktigt med på vilken visare som är vilken, är den stora visaren sekund och subben minut eller tvärt om?
Tack för förklaringen! Kul layout med bara en stor visare och resten som sub, har aldrig sett det innan.Jag gillar också designen. Lite annorlunda.
På regulateur:er brukar minutvisaren vara stor (dvs som på en vanlig klocka). Troligtvis så är det så här:
Minutvisaren - stor över hela tavlan
Sekundvisaren - vid kl 5
Timmarna - vid klockan 10
Vet man något pris på skapelsen? Lite skojsig var den allt!Hamilton pre-SIHH, Jazzmaster Regulateur Cinema.
Vet man något pris på skapelsen? Lite skojsig var den allt!