• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

DSC_5229.jpg
Nyss uppackad! :)
Stiligt! :cool:
Har själv kollat efter en king. Nu har du ju inte haft den så länge men är du nöjd?

Nytt armband igen. Nu kör vi svart band. Återigen från Royal Straps. Denna klocka är lätt att klä om.
image.jpg

Tycker Khaki fieldFpassar bäst med svart perlon eller svart skinn. Även mörkbrunt funkar om man har blåa kläder men svart är så mycket mer gångbart.

Märkligt att Hamilton envisas med så fula stock-armband förresten.

Jag vet inte men jag har fått den här på hjärnan.
Kan någon säga åt mig att jag är helt fel ute så jag kan släppa det hela
s-l1600.jpg
Du är helt fel ute..
Tavlan är för stor för boetten, siffrorna är för stora för tavlan, visarna är fula och datumet sitter snett.. -jävligt snett..
Helt fel ute är du..

Men icke desto mindre; -den är lite cool ändå..:)

Hallå!
Har fått sug efter att köpa mig en lite dyrare och finare klocka och har fastnat rejält för Hamilton American classic intra matic, modellnummer H38755131.
Så jag undrar bara lite om någon har något att säga om denna? Är den värd sitt pris osv, ligger för runt 7k på chrono24. Har någon tips på om man kan komma över den för bättre pris ändå på någon annan sida mottages det tacksamt, vill dock att det ska vara med box och papper.
Eller om någon känner till nån bättre liknande klocka som är mer prisvärd så är även det välkommet, bara ös på med info, tips och förslag! :)

Vad är det jag missar när Hamiltons nya Khaki Field Mechanic (H69429931) går för uppemot 4000 begagnad här på KS?
Ny går att köpa för ca 3400 på Olfert med frakt.

Vad är det jag missar när Hamiltons nya Khaki Field Mechanic (H69429931) går för uppemot 4000 begagnad här på KS?
Ny går att köpa för ca 3400 på Olfert med frakt.
Med frakt får jag det till 4300 hos Olfert, antar att du vände siffrorna. Däremot säljs den för 3100 kronor på Chrono24. Ser ut att vara en fantastisk liten klocka.

En fråga! Är det någon som har en H70455863? Närmare bestämt, denna: https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h70455863-khaki-field-auto.html
Vad är det för färg på urtavlan? ÄR den svart eller är den möööörkt grön?
Jag kan ha fel nu men jag har förstått det som att den är mörkt grön.

(För att kunna skilja dem åt snabbt så tror jag att man kan använda sig av sekundvisaren. Den svarta har röd spets på visaren och den gröna har vit spets. Så har jag tolkat det i alla fall..)

Skitfrän ju!
Referens på den?
Ja eller hur. Jag har fortfarande inte släpp den helt.
Den finns i två storlekar
42 mm har ref H76535131 och den som är aktuell för mig är på 38 mm har ref H76235131.
Jag har set och provat 38an och den bärs lite större än 38. Platt boettlock och den satt riktigt bra på mig.
Ångrar att jag var lite extra snål den gången på Munchens flygplats

Ja eller hur. Jag har fortfarande inte släpp den helt.
Den finns i två storlekar
42 mm har ref H76535131 och den som är aktuell för mig är på 38 mm har ref H76235131.
Jag har set och provat 38an och den bärs lite större än 38. Platt boettlock och den satt riktigt bra på mig.
Ångrar att jag var lite extra snål den gången på Munchens flygplats
Finns ju en vit variant också. :)

9EA207BB-25E5-4132-81BA-7311A67F89FB.jpeg

Den var ju lite udda men rolig. :) Jag är inte riktigt med på vilken visare som är vilken, är den stora visaren sekund och subben minut eller tvärt om?

Jag gillar också designen. Lite annorlunda.

På regulateur:er brukar minutvisaren vara stor (dvs som på en vanlig klocka). Troligtvis så är det så här:
Minutvisaren - stor över hela tavlan
Sekundvisaren - vid kl 5
Timmarna - vid klockan 10

Jag gillar också designen. Lite annorlunda.

På regulateur:er brukar minutvisaren vara stor (dvs som på en vanlig klocka). Troligtvis så är det så här:
Minutvisaren - stor över hela tavlan
Sekundvisaren - vid kl 5
Timmarna - vid klockan 10
Tack för förklaringen! Kul layout med bara en stor visare och resten som sub, har aldrig sett det innan. :)

Hej! Finns det någon som vet när Hamilton khaki King auto med ETA2834 slutade tillverkas? Har förstått att det är H40 urverket numera? Samt att hur ofta man behöver serva ett 2834?

Tillbaka
Topp