God afton!
Tack alla som bidragit med inspiration i tråden för trevlig läsning.
Jag har efter ett gäng dykare (Seiko, micros) velat ha något lite mer subtilt/allround utan vridring men ändå med lite attityd och inte för dressat.
Hade under en tid en CWC GS Sapphire (uppdaterad G10) som är sjukt cool, gillar verkligen field watch stuket.
Det som gjorde att det blev flipp var att den var lite i minsta laget samt att fasta bandstift begränsar urvalet av band.
Ganska länge har jag då sneglat på den populära Hamilton khaki field i 38mm versionen.
Blev dock inte att jag gjorde nåt åt klådan förrän jag upptäckte 40mm versionen som inte fått så mycket kärlek i tråden. Blev förälskad i den lite brantare bezelen och tycker proportionerna på boetten är helt perfekta.
Föredrar även den rena oysterlänken till denna framför den varianten som finns till 38an.
Till skillnad från en del andra gillar jag även den lite plottriga tavlan och att 12an och 6an är lite större än de övriga siffrorna.
Ska jag anmärka på något så är det väl att dom kanske borde skippat 3an brevid datumfönstret istället för att förskjuta den åt höger.
Hursomhelst så landade den idag och efter en del meck med att korta länken sitter den som en smäck på handleden.
Ska prova med nato och canvas jag har hemma under helgen också. Får nog även investera i ett schysst läderband till den framöver.
Sammanfattningsvis är jag såhär ett par timmar in i ägandet av min första Hamilton väldigt nöjd. Tror att det kan bli fler i framtiden då dom har en hel del kul modeller.
Nog svamlat här kommer ett par halvdassiga bilder på underverket:
Önskar alla en fortsatt fin kväll och hoppas på mer aktivitet i denna tråden!