Kaizen
Basic
Riktigt läckert foto och klockren kombo. Vad är det för band?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt läckert foto och klockren kombo. Vad är det för band?
Modell?Det blev en till slut
Tack! Det är ett mockaband från cheapestnatostraps.com https://www.cheapestnatostraps.com/...jo-suede-vintage-brown?variant=12635105525859Riktigt läckert foto och klockren kombo. Vad är det för band?
Det gick inte sett stå emot alltså!Det blev en till slut
Vi har varit på en liten utflykt, försökte ta lite bilder på min Hamilton Khaki 42 mm
Det beror på lite hur man ser det. Den är WR till 100 meter så lite snö överlever den. Att det kommer snö på läderambandet är så klart något sämre, men jag kan ta det. Inte värre än en skidresa.Ha ha
Du är inte vidare rädd om klockan, mannen.
Schysst. Men de upp vart du lägger den, finns rätt starka magneter i de där surface-tangentborden.
Min Hamilton
Nu har den äntligen kommit! Väldigt vettig storlek på 38mm, glad att jag inte tog 42:an. Gick dock direkt från att ha på mig en Aquaracer på 43mm direkt till den här och då blev jag chockad över hur liten den kändes men efter några minuter vande jag mig
Tokfin o klassisk modell! Helrätt storlek tycker jag! Den är väl nästan 48 lug2lug så ganska lång klocka vilket gör större storlekar svåra om man inte har riktigt grova handleder såklart.
Nu har den äntligen kommit! Väldigt vettig storlek på 38mm, glad att jag inte tog 42:an. Gick dock direkt från att ha på mig en Aquaracer på 43mm direkt till den här och då blev jag chockad över hur liten den kändes men efter några minuter vande jag mig
Precis, får lite farfar-feeling över den, passar en 26 åring som mig perfekt haha!Tokfin o klassisk modell! Helrätt storlek tycker jag! Den är väl nästan 48 lug2lug så ganska lång klocka vilket gör större storlekar svåra om man inte har riktigt grova handleder såklart.
Den vita såg riktigt fin ut, var kan man hitta mer info om den?De nya ser riktigt bra ut!
Den vita såg riktigt fin ut, var kan man hitta mer info om den?
Tacktack, det är en H70455133 och länken är originalFin! Vad är det för ref, och är länken original?
Schysst dom där. Nyligen blivit lite sugen på den gamla 38mm modellen. Men 5 ATM stör mig lite. Man vill ju kunna använda en "Field" klocka även på badstranden på sommaren.De nya ser riktigt bra ut!
Ja det är ju lite konstigt att den är 50 wr medan den vanliga automat 38an är 100. Den manuella borde ju vara MER "fältmässig" än den lite elegantare vanliga automaten. Konstigt..Schysst dom där. Nyligen blivit lite sugen på den gamla 38mm modellen. Men 5 ATM stör mig lite. Man vill ju kunna använda en "Field" klocka även på badstranden på sommaren.
(Underförstått bada med den...)
Ja det är ju lite konstigt att den är 50 wr medan den vanliga automat 38an är 100. Den manuella borde ju vara MER "fältmässig" än den lite elegantare vanliga automaten. Konstigt..
Ja iofs. Men den större varianten (50mm) som är Manuell har ju 10 ATM. Vet dock inte om kronan är skruvad. Eller är det den massiva storleken som avgör.Jag vet inte, men har inte automaten skruvad krona, något som blir lite opraktiskt på manuella?
Japp det går ju utmärkt och den vanliga khaki automaten har inte heller det. (Skruvkrona alltså . .)Ja iofs. Men den större varianten (50mm) som är Manuell har ju 10 ATM. Vet dock inte om kronan är skruvad. Eller är det den massiva storleken som avgör.
Men det borde ju gå att fixa 10 ATM även utan skruvad krona?
Förvirrande. Jaja, om man nångång slår till på en sån får man väl helt enkelt skippa den till badstranden och ta med nån annan dom dagarna...Japp det går ju utmärkt och den vanliga khaki automaten har inte heller det. (Skruvkrona alltså . .)
De nya ser riktigt bra ut!
Dom har nog inte släppts än...Vart finns dessa? Hittar ej på deras sida
Så lite så!Tack för länken, där fanns lite trevlig info!