• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Hur tolkar ni detta? Jag tror på en ”Murph”. Ser onekligen ut så tycker jag! Ledtråd finns även i morsekoden som pekar åt det hållet :)
2B01C12C-7656-407B-B150-3A125FD14C06.png

Vart vänder man sig om man vill köpa en ny Hamilton på korrekt vis från Sverige? Finns det en AD i Sverige? Har läst lite om uret.se och vissa säger att man får cert och garanti där. Har vi någon som har erfarenhet av nyköp?

Vart vänder man sig om man vill köpa en ny Hamilton på korrekt vis från Sverige? Finns det en AD i Sverige? Har läst lite om uret.se och vissa säger att man får cert och garanti där. Har vi någon som har erfarenhet av nyköp?
Jag har köpt ny från Olferts i Tyskland på Chrono24. Gick att pruta lite grann samt fick stämplat cert o allt i ordning. Har hört andra här reka dom också så dom skulle jag gå på.

Ja har tidigare frågat om detta också och tyvärr verkar det tunt med AD för Hamilton i Sverige. Finns ingen i STHLM tex. Köpte från en italiensk butik via Chrono24 istället. Får väl se vad man får med gällande cert. osv. Är ju inte så mycket pengar så känner att man kan chansa lite... :)

Jag har köpt ny från Olferts i Tyskland på Chrono24. Gick att pruta lite grann samt fick stämplat cert o allt i ordning. Har hört andra här reka dom också så dom skulle jag gå på.
Ja har tidigare frågat om detta också och tyvärr verkar det tunt med AD för Hamilton i Sverige. Finns ingen i STHLM tex. Köpte från en italiensk butik via Chrono24 istället. Får väl se vad man får med gällande cert. osv. Är ju inte så mycket pengar så känner att man kan chansa lite... :)
Tack för info! Står i valet och kvalet mellan ny eller beggad. Finns mycket på ebay också. Tror eventuellt jag börjar med en köpannons här på KS på en H70455533. På tal om specifika refar m.m. Är alla med denna ref med H-10 verket med 80h gångreserv? Eller behöver man vara lite noggrann här?

Premiärvisas i morgon kväll tydligen, 19:35 CET. :) (Klockslaget som klockan i filmen stannat på!)
https://www.instagram.com/p/BtsuCheo8gh/

Mest förutsägbart: kommentarer med folk som klagar på storlek (nej, ingen bryr sig om du skulle ha köpt om den bara vore 38mm) innan den ens släppts. Klockj*veln var ju 42mm i filmen...

Känns som att alla klocksajter borde lägga in reaktions-emojis för ”hurr durr 38mm eller mindre plxx” och ”blblbl jaghatardatumskivor” så slipper man omtuggade klagomål.

Tack för info! Står i valet och kvalet mellan ny eller beggad. Finns mycket på ebay också. Tror eventuellt jag börjar med en köpannons här på KS på en H70455533. På tal om specifika refar m.m. Är alla med denna ref med H-10 verket med 80h gångreserv? Eller behöver man vara lite noggrann här?
Hmm såvitt jag vet finns det bara med H10 numera. Förr var det ju ETA 2824 i dom men nu har nog alla den nya calibern. Själv hade jag nog valt den gamla om det gick. Dock är den varianten av 80 timmars verket som Hamilton använder tydligen inte den där en del detaljer i drivlinan är i "plast" utan den andra där allt är i metall. Det känns bättre även om det kanske inte är det. Det är nog svårt att veta. Jag gav föv ca 4200 på läder hemtagen o klar. Kanske världens mest prisvärda klocka? Jag hade en blå 40a förut men denna är way bättre och faktiskt riktigt jäkla trevlig.

Mest förutsägbart: kommentarer med folk som klagar på storlek (nej, ingen bryr sig om du skulle ha köpt om den bara vore 38mm) innan den ens släppts. Klockj*veln var ju 42mm i filmen...

Känns som att alla klocksajter borde lägga in reaktions-emojis för ”hurr durr 38mm eller mindre plxx” och ”blblbl jaghatardatumskivor” så slipper man omtuggade klagomål.
Eller.... Så kan dom ju göra klockorna i 38a utan datum! ;)

Tillbaka
Topp