• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Hmm såvitt jag vet finns det bara med H10 numera. Förr var det ju ETA 2824 i dom men nu har nog alla den nya calibern. Själv hade jag nog valt den gamla om det gick. Dock är den varianten av 80 timmars verket som Hamilton använder tydligen inte den där en del detaljer i drivlinan är i "plast" utan den andra där allt är i metall. Det känns bättre även om det kanske inte är det. Det är nog svårt att veta. Jag gav föv ca 4200 på läder hemtagen o klar. Kanske världens mest prisvärda klocka? Jag hade en blå 40a förut men denna är way bättre och faktiskt riktigt jäkla trevlig.
Även jag är intresserad av samma modell. Läser man recensioner på nätet så får den höga betyg, dock lyfter många bristen på AR som ett nackdel. Upplever ni det som ett problem?

Även jag är intresserad av samma modell. Läser man recensioner på nätet så får den höga betyg, dock lyfter många bristen på AR som ett nackdel. Upplever ni det som ett problem?
Jag har några klockor med extremt bra AR o gillar det så... visst ... Fick man önska sig så vore det trevligt. Men något problem tycker jag inte det är. Den upplevs inte svårläst och heller inte sådär superblank i glaset. Det enda är väl att tavlan oftast inte ser helt kolsvart ut utan blir lite gråsvart när det reflekterar. Men inget som hindrar att köpa tycker jag. Tänk på att Rolex kör utan AR så ....... Inga problem!

Senast ändrad:
3D0C6354-8B53-4066-8D0B-ADEE6ECE156E.jpeg

Samma här. Bäbishandleder så jag får skylla mig själv för kassa gener ;)

Priset var helt ok dock. Känns inte som dom försöker casha in vilket är ett plus.
Ja eller var det? Typ mer än dubbelt mot en vanlig Khaki. Och då får man ... öh.. ingenting mer egentligen. Och filmen är ju inte heller bra så varför skulle man?

Ja eller var det? Typ mer än dubbelt mot en vanlig Khaki. Och då får man ... öh.. ingenting mer egentligen. Och filmen är ju inte heller bra så varför skulle man?
Tycker också den är lite dyr. Och inte jättekul heller. Är man fantast av filmen kan jag tänka mig att det är en annan femma dock. Kanske blir samlarobjekt så småningom?

Mot vad dom kunde ha satt ? Men visst jag håller med. Det är en rejäl premium att betala fast å andra sidan blir inte en vanlig Khaki en ”Murph” oavsett hur man vrider och vänder på det.

Tja, om filmen är bra eller ej är ju subjektivt. Gillar man klockan så gör man.

Det är ju ett modifierat 2824 så det är väl samma dimensioner som det. Dessutom sitter det ju i den vanliga 38an.
Murph-klockan är ju vad jag förstår precis lika stor som i filmen.
Ok. Ja det var väl egentligen rätt väntat med 42 mm. Man ser ju dock på kommentarerna på Insta att väldigt många ville ha mindre. Nåväl. Klockor lär dom ju sälja... :)

Ok. Ja det var väl egentligen rätt väntat med 42 mm. Man ser ju dock på kommentarerna på Insta att väldigt många ville ha mindre. Nåväl. Klockor lär dom ju sälja... :)

Den är ju snygg så man kan ju kanske hoppas på att det kommer en 38a o en 40 också ....

Hade dom bara gjort den i 38 så hade det varit en massa gnäll att den inte var som originalet istället...
Kul att dom lyssnat och gjort den iallafall för designen är i mitt tycke sjukt lyckad. Sedan kan jag bara hålla med och hoppas att den kommer i fler storlekar vilket inte borde vara omöjligt om den blir en hit. :)

Hade dom bara gjort den i 38 så hade det varit en massa gnäll att den inte var som originalet istället...
Kul att dom lyssnat och gjort den iallafall för designen är i mitt tycke sjukt lyckad. Sedan kan jag bara hålla med och hoppas att den kommer i fler storlekar vilket inte borde vara omöjligt om den blir en hit. :)
Förmodligen. Gnäll blir det alltid. :)

3C3C85F1-DBAC-4B63-939B-7A5E976D7119.jpeg
När man ska till jobbet och kriga behövs kaffe, Vitamin Well, snus och Hamilton.

Löjligt snygg klocka!

Jag befarar att mitt klockintresse slutar med Khaki Field. Minns förövrigt tillfället då jag såg Khaki Field för första gången. På Amazon och blev såld direkt.

Har förövrigt säkert fått 10 positiva komplimanger om den IRL. (Ja, av kvinnor också.)

Tillbaka
Topp