• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Hamilton Khaki Field Auto 38mm på ett Seiko SARB017 Jubilee från Strapcode.

9E414DCB-6138-4046-B123-A5B3ABA975B4.jpeg

533D00D4-10A3-42AC-A875-71181A88AC3B.jpeg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Finns det någon länk som passar på Khaki field mechanical 2018?
IMG_20190621_091824.jpg

Det lär väl säkert gå att få dit någon generisk länk typ Geckota eller liknande. Problemet är väl att finishen kommer avvika då de flesta länkar är borstade och/eller polerade medans field mechanical är glasblästrad.
Den gamla 40mm varianten fanns med länk dock lär inte de ändlänkarna funka även om man skulle lyckas hitta en sådan.
Bild på mitt förra numera sålda exemplar:
20190529_175930.jpg
 

Ploki

Breitling
Tack!:) Khaki Field Murph. Riktigt skarp tycker jag, om än några mm större än jag skulle föredragit
Det eviga problemet med Hamilton. Att de vägrar göra sina riktiga modeller i 40mm.

Har själv 38 och gillar verkligen den men skulle hellre sett att den vore 40mm.

Har kollat runt på andra klockor av andra märken men tycker verkligen det mesta annat ser ut som skräp med alla glittriga detaljer. Den enda vettiga vardagsklockan som jag hittat för under 5000:- är Khaki field.
 

Ploki

Breitling
Det ser ut som den som sitter på quartz 38an. Den ser ut som automaten fast blästrad finish:
63B33FDD-54A7-4D37-B5B8-96F7C6B9C52C.jpeg.jpg

F6768EDF-239F-4AC0-9C95-0B8E2DA740F7.jpeg.jpg

5FD3EE7E-6D79-4631-97C3-84D8908767C8.jpeg.jpg

Bilder lånade från internetz...

Snyggt! Hamilton 38mm gör sig verkligen bra på länk eftersom det får den att se större och mer robust ut.

Såg en kille på flyget med en vanlig 38 med länk och hade nästan lust att sno länken ifrån honom.

Går det att köpa länk i efterhand?
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Snyggt! Hamilton 38mm gör sig verkligen bra på länk eftersom det får den att se större och mer robust ut.

Såg en kille på flyget med en vanlig 38 med länk och hade nästan lust att sno länken ifrån honom.

Går det att köpa länk i efterhand?

Har länk på min 40mm khaki och jag gillar den verkligen, känns som bra kvalitet samt skön och följsam. Gillar särskilt att ändlänken är en "hona" då jag tycker det är både snyggt och mer flexibelt.

Det ska gå att köpa länkar löst via auktoriserade återförsäljare t.ex olfert som nämns flera gånger i denna tråden. Räkna dock med att de kostar 12-1500.

Edit, gammal bild på min med länk:
20190625_223956.jpg
 

Ploki

Breitling
Har länk på min 40mm khaki och jag gillar den verkligen, känns som bra kvalitet samt skön och följsam. Gillar särskilt att ändlänken är en "hona" då jag tycker det är både snyggt och mer flexibelt.

Det ska gå att köpa länkar löst via auktoriserade återförsäljare t.ex olfert som nämns flera gånger i denna tråden. Räkna dock med att de kostar 12-1500.

Edit, gammal bild på min med länk:
20190625_223956.jpg
Tveklöst snygg klocka! Gillar även den mindre kronan. Samtidigt saknar den perfektionen i urtavlan som finns på 38:an och 42:an.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tveklöst snygg klocka! Gillar även den mindre kronan. Samtidigt saknar den perfektionen i urtavlan som finns på 38:an och 42:an.

Ja jag håller i stort sett med. Det jag föll för på denna var glasringen som har lite skarpare vinkel samt länken. Det enda som verkligen stör mig med tavlan är den förskjutna 3an vid datumet som dom skulle skippat helt och haft den lilla minutmarkeringen 15 istället. Dock är ju 38ans (och 42ans) tavla bättre och roligare som helhet. Och jag tilltalas faktiskt av 38ans något oversizade krona.
Har faktiskt en 38 på gång så jag får prova den oxå. Kanske gillar jag den ännu bättre.
:)
 
Snyggt! Hamilton 38mm gör sig verkligen bra på länk eftersom det får den att se större och mer robust ut.

Såg en kille på flyget med en vanlig 38 med länk och hade nästan lust att sno länken ifrån honom.

Går det att köpa länk i efterhand?

Är det "vanliga" 38mm automataren du vill ha länk till så kan du ju köpa en Seiko sarb017-länk från Strapcode. Se @Ehrnholms inlägg längre upp på denna sida.
 
Topp